آریا جوان

آخرين مطالب

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ دختران

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ
  بزرگنمايي:

آریا جوان - خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید خورش قیمه با روش سنتی با گوشت خورشتی تهیه می شود که متشکل از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله می باشد. در این آموزش این خورش خوشمزه را با گوشت مرغ آماده می کنیم که برای کسانی که به هر دلیلی تمایل به استفاده از گوشت قرمز ندارند یک گزینه بسیار مناسب می باشد. طعم این خورش خوشمزه با گوشت مرغ فوق العاد خوشمزه می شود و جالب است بدانید خیلی از افراد درست کردن این خورش خوشمزه را با مرغ نسبت به گوشت قرمز ترجیح می دهند، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سینه مرغ 500 گرم لپه 150 تا 200 گرم پیاز 1 عدد بزرگ سیب زمینی 3 عدد متوسط رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری لیمو عمانی 4 عدد زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه و روغن به مقدار کافی دستور پخت قیمه با مرغ مرحله اول برای تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مجلسی ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورد و در صورت امکان چند بار آب درون کاسه را تعویض می کنیم تا نفخ لپه کاملا گرفته شود. مرحله دوم در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن درون یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. مرحله سوم حالا پیاز را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شود. در ادامه لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا لپه هم کمی سرخ شود. مرحله چهارم توجه داشته که زمان سرخ کردن لپه خیلی مهم است، اگر لپه کم تفت داده شود ممکن است در هنگام پخت خرد شود و اگر بیش از حد تفت داده شود سفت می شود و زیر دندان کاملا حس می شود. مرحله پنجم در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، سپس سینه مرغ را به صورت قورمه ای مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. مرحله ششم حالا گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس 4 لیوان آب گرم به همراه مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. در ادامه در ب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش به مدت 2 تا 3 ساعت بپزد. مرحله هفتم در 30 دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را در آب می خیسانیم تا تلخی شان گرفته شود یا اینکه انها را از وسط باز می کنیم و تخمه های داخل لیمو را خارج می کنیم تا خورش را تلخ نکنند. مرحله هشتم حالا لیمو عمانی را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش 30 دقیقه دیگر با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد، سپس در صورت تمایل می توانیم کمی پودر دارچین اضافه کنیم. مرحله نهم توجه داشته باشید که پودر دارچین را حتما باید در پایان پخت خورش اضافه کنیم، چون باعث تیره شدن رنگ خورش می شود. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم. مرحله دهم در این مرحله سیب زمینی ها را خشک می کنیم، سپس در روغن داغ سرخ می کنیم. در پایان خورش را پس از اینکه به روغن افتاد داخل ظرف مناسب می کشیم و به همراه کته یا برنج آبکش سرو می کنیم.

خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید خورش قیمه با روش سنتی با گوشت خورشتی تهیه می شود که متشکل از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله می باشد. در این آموزش این خورش خوشمزه را با گوشت مرغ آماده می کنیم که برای کسانی که به هر دلیلی تمایل به استفاده از گوشت قرمز ندارند یک گزینه بسیار مناسب می باشد. طعم این خورش خوشمزه با گوشت مرغ فوق العاد خوشمزه می شود و جالب است بدانید خیلی از افراد درست کردن این خورش خوشمزه را با مرغ نسبت به گوشت قرمز ترجیح می دهند، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ500 گرم
لپه150 تا 200 گرم
پیاز1 عدد بزرگ
سیب زمینی3 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
لیمو عمانی4 عدد
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
دستور پخت قیمه با مرغ
مرحله اول
برای تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مجلسی ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورد و در صورت امکان چند بار آب درون کاسه را تعویض می کنیم تا نفخ لپه کاملا گرفته شود.
مرحله دوم
در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن درون یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله سوم
حالا پیاز را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شود. در ادامه لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا لپه هم کمی سرخ شود.
مرحله چهارم
توجه داشته که زمان سرخ کردن لپه خیلی مهم است، اگر لپه کم تفت داده شود ممکن است در هنگام پخت خرد شود و اگر بیش از حد تفت داده شود سفت می شود و زیر دندان کاملا حس می شود.
مرحله پنجم
در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، سپس سینه مرغ را به صورت قورمه ای مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله ششم
حالا گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس 4 لیوان آب گرم به همراه مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. در ادامه در ب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش به مدت 2 تا 3 ساعت بپزد.
مرحله هفتم
در 30 دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را در آب می خیسانیم تا تلخی شان گرفته شود یا اینکه انها را از وسط باز می کنیم و تخمه های داخل لیمو را خارج می کنیم تا خورش را تلخ نکنند.
مرحله هشتم
حالا لیمو عمانی را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش 30 دقیقه دیگر با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد، سپس در صورت تمایل می توانیم کمی پودر دارچین اضافه کنیم.
مرحله نهم
توجه داشته باشید که پودر دارچین را حتما باید در پایان پخت خورش اضافه کنیم، چون باعث تیره شدن رنگ خورش می شود. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم.
مرحله دهم
در این مرحله سیب زمینی ها را خشک می کنیم، سپس در روغن داغ سرخ می کنیم. در پایان خورش را پس از اینکه به روغن افتاد داخل ظرف مناسب می کشیم و به همراه کته یا برنج آبکش سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/565706/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

یک آپارتمان مخفی در برج ایفل!

4گوشه دنیا/ خاص‌ترین خانه در ژاپن

تلاقی هیجان و ترس در پلی در آسمان

وضعیت عجیب زیرگذرها در پورتلند آمریکا

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

مجری سابق برنامه «هفت»: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید!

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم

شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت

گل اول العین به الهلال توسط اریک

ترکیب آرسنال-چلسی؛ پوچتینو علیه صدرنشین

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

تابستون نزدیکه و هندوانه رو اینجوری برش بزن

اگر اینکارها رو انجام میدی بدون که آبرسان برای پوستت ضرر داره

گام‌های اصلی در تربیت جنسی کودکان

آمریکا تحریم‌هایی مرتبط با ایران اعمال کرد

وزیر کشور: 45 نماینده در مرحله دوم انتخابات راهی خانه ملت می‌شوند

در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به پاکستان چه‌ گذشت؟