آریا جوان

آخرين مطالب

از سوی جهاددانشگاهی به نمایش گذاشته شد؛

هنرنمایی زنان پیشروی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی معاونت امور زنان و خانواده

هنرنمایی زنان پیشروی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - نمایشگاه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با هدف معرفی و عرضه محصولات بانوان پیشرو در ایجاد مشاغل خانگی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برپا شده است

نمایشگاه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با هدف معرفی و عرضه محصولات بانوان پیشرو در ایجاد مشاغل خانگی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برپا شده است نمایشگاه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی امروز 26 بهمن ماه، با حضور سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، میهمانانی از چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و افغانستان و مسئولان جهاددانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی افتتاح شد.
این نمایشگاه شامل بیش از 40 غرفه تولیدات بانوان پیشرو در ایجاد مشاغل خانگی است که علاوه بر ارائه محصولات خود به معرفی ایده و نحوه اجرای طرح خود می‌پردازند.
محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی، در مراسم افتتاح این نمایشگاه طی سخنانی جهاددانشگاهی را یکی از مولودهای انقلاب اسلامی و به تعبیر رهبر انقلاب یکی از ستون‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی است.


وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری سه پژوهشگاه، 27 پژوهشکده، دو دانشگاه، شش مؤسسه آموزش عالی، 40 مرکز علمی کاربردی، 170 مرکز آموزش تخصصی و مهارتی، سه پارک علم و فناوری، 40 مرکز رشد و نوآوری و سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس را دارد که خبرگزاری ایکنا با انتشار اخبار به 16 زبان زنده دنیا اولین خبرگزاری قرآنی جهان است.
بیجندی با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای پیاده‌سازی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به جهاددانشگاهی اعتماد و اجرای آن را به این نهاد سپرده است، گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی هم اکنون در 24 استان کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجراست و بانوان فعال به عنوان افراد پیشرو در طرح مورد حمایت قرار گرفته‌اند. این طرح الگوی موفقی است و سایر کشورها نیز می‌توانند از آن برای توانمندسازی زنان استفاده کنند.


سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ضمن استقبال از فراهم شدن زمینه به اشتراک‌گذاری تجارب مربوط به توانمندسازی بانوان ایران و سایر کشورها، گفت: معاونت امور زنان و خانواده در ایران براساس مأموریت‌هایی که در توانمندسازی زنان بر عهده دارد، یکی از گروه‌های هدف خود را زنان سرپرست خانوار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه چهار گروه از زنان در ایران به عنوان زن سرپرست خانوار محسوب می‌شوند، گفت: زنانی که به دلیل طلاق یا فوت، همسر خود را از دست داده‌اند، زنانی که همسرشان به دلیل اعتیاد یا سایر عوامل آنها را ترک کرده و دخترانی که به سن تجرد قطعی رسیده‌اند و مسئولیت زندگی خود و اغلب والدینشان را بر عهده دارند، در ایران زن سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.
باستانی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ایران به طور خاص مسئولیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را بر عهده معاونت امور زنان گذاشته شده که در این مورد نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد نیز به معاونت کمک می‌کنند.


وی در ادامه به تشریح برخی از برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پرداخت و گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار، طرح توانمندسازی اقتصادی ـ اجتماعی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه شهرها و تأمین مالی زنان سرپرست خانوار با حمایت مالی بانک‌ها و تعیین سهام عدالت به عنوان وثیقه دریافت وام از جمله طرح‌های ما بوده است و 12 هزار زن سرپرست خانوار آموزش دیده و به بازار کار وارد شدند.
باستانی به این مسئله نیز اشاره کرد که با شیوع کرونا از توانمندی بانوان سرپرست خانوار برای تهیه وسایل پیشگیری از کرونا و به ویژه تهیه ماسک استفاده شد و افزود: استفاده از فضای مجازی و راه‌اندازی بازار اینترنتی برای فروش محصولات زنان در دوران کرونا از دیگر اقدامات ما بوده است.
مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی نیز طی سخنانی گفت: مطالعات صورت گرفته در وزارت کار نشان می‌دهد که فعالان مشاغل خانگی در سال 2019 در حدود 100 میلیون نفر در جهان بود که این رقم با شیوع کرونا به 260 میلیون نفر رسید و این مسئله نشان دهنده اهمیت مشاغل خانگی است.
وی ادامه داد: جدا از شرایط کرونا در کشورهای پیشرفته تأکید بر این است که کار و تحصیل از راه دور انجام شود و همین مسئله ویژگی مشاغل خانگی نیز هست به همین دلیل در ایران از سال 89 موضوع توجه به مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته و قانون حمایت از آن به تصویب رسید و ما نیز تلاش کردیم با اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با کمک جهاددانشگاهی از توسعه مشاغل خانگی حمایت کنیم.
در پایان مراسم نیز طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای میهمانان خارجی تشریح و به سؤالات آنها در خصوص این طرح و نحوه اجرای آن پاسخ داده شد.
نمایشگاه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از امروز 26 بهمن‌ماه، به مدت یک هفته در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و چهارراه ولیعصر(عج)، نبش خیابان شهید برادران مظفر(جنوبی) برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید، خرید و آشنایی با ایده‌ها و طرح‌های این بانوان خلاق و کارآفرین می‌توانند به این پژوهشکده مراجعه کنند.
منبع: ایکنا

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/581183/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

اوسمار فصل بعد هم روی نیمکت خواهد بود؟

سهرابیان: تا 10 روز آینده آماده هستم

کلوپ با آن کارش لیورپول را کشت

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا