آریا جوان

آخرين مطالب

گفتگوی شهر با مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران

هیچ محدودیتی برای تولید انبوه قطار ملی وجود ندارد شهرداری تهران

هیچ محدودیتی برای تولید انبوه قطار ملی وجود ندارد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - شهر: متولی اصلی تولید واگن ملی، شرکت واگن سازی تهران است. سهم این شرکت در تولید یک رام قطار ملی هفت واگنه برابر با 45 درصد است. به گفته مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران، این شرکت امکان تولید 360 دستگاه واگن در سال را دارد.

مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در گفتگو با شهر ، با تأکید براینکه متولی اصلی تولید واگن ملی، شرکت واگن سازی تهران است، افزود: کشور با تولید یک رام قطار ملی به این نتیجه رسیده است که امکان ادامه این مسیر برای تولید انبوه را دارد. اگر تأمین مالی توسط نهادهای داخلی صورت گیرد بدون توجه به تحریم‌های اعمالی می‌توان تولید انبوه را پیش برد.
او نکته مهم و محرک اصلی برای تولید انبوه واگن‌های ملی را تأمین منابع مالی ذکر کرد و گفت: اگر واگن‌ها ساخت داخل باشند بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی خواهند بود.
گلشنی با بیان اینکه 45 درصد از تولید یک رام قطار ملی برعهده شرکت واگن سازی تهران است، اضافه کرد: در این 45 درصد، شرکت واگن سازی هیچ محدودیتی در ظرفیت تولید ندارد. ضمن اینکه شرکت واگن سازی تهران امکان تولید 360 دستگاه واگن در سال را دارد. رئیس بانک مرکزی و شهردار تهران به دنبال این هستند که منابع مالی تولید 420 دستگاه واگن را تأمین کنند. اگر قرارداد 420 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران منعقد شود، پس از 18 ماه نخستین گروه‌ تولیدی تحویل داده می‌ شود. شرکت واگن سازی تهران می‌تواند در طول مدت یک سال و شش ماه (پس از گذشته 18 ماه) تمامی 420 دستگاه واگن را تحویل دهد.
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران ضمن اشاره به همکاری سه مجموعه برای تأمین قطعات یک رام قطار ملی، توضیح داد: تولید رانش بر عهده جهاد دانشگاهی، سیستم ترمز بر عهده شرکت تیوان ترمز ریلی و تولید بوژی بر عهده شرکت مپنا لکوموتیو است. درحال حاضر جهاد دانشگاهی سیستم رانش را آزمایشگاهی تولید می‌کند. اگر قرار بر تولید 420 دستگاه واگن باشد باید تأمل کرد که آیا جهاد دانشگاهی امکان تولید انبوه و تحویل به موقع سیستم‌های رانش به شرکت واگن سازی تهران را دارد یا خیر.
او در ادامه تأکید کرد: اگر سه مجموعه مذکور همپای ما قطعات موردنیاز را تولید کنند و به موقع تحویل دهند، شرکت واگن سازی تهران برای تولید 420 دستگاه واگن در مدت زمان ذکر شده هیچ مشکلی نخواهد داشت.
گلشنی درباره سهم شرکت واگن سازی تهران برای تولید یک رام قطار ملی، گفت: سه سال گذشته زمانی که این سمت را برعهده گرفتم عمق داخلی سازی در واگن سازی تهران برابر با 25 درصد بود که به مرور زمان به 40 درصد رسید. درحال حاضر اگر قرار بر تولید انبوه قطار ملی باشد، این سهم به 45 درصد خواهد رسید.
او ضمن تأکید بر توانمندی این شرکت برای تولید انبوه و بومی سازی قطارهای مترو، بیان کرد: مجموع حدود یکهزار و 550 دستگاه واگنی که در مترو تهران وجود دارد و 200 واگنی که در سطح شهرستان‌هاست، حدود هزار و 750 الی هزار و 800 دستگاه می‌شود. از این تعداد هزار و 150 دستگاه توسط واگن توسط شرکت واگن سازی تهران و 77 دستگاه واگن توسط شرکت واگن پارس تولید شده و باقی از خارج کشور وارد شده است. اگر پروژه تولید 420 دستگاه واگن به شرکت واگن سازی تهران واگذار شود، سیستم ما به هیچ وجه ناتوانی برای انجام کار ندارد. شرکت واگن سازی پس از اتمام پروژه 70 دستگاه واگن دیگر سفارشی دریافت نکرد و به همین خاطر فعالیتی نداشته است. علت عدم فعالیت در این مدت، نبود سفارش است.
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره کاهش هزینه‌های تولید قطار، گفت: تولید یک رام قطار نسبت به نمونه‌های خارجی حدود 10 الی 15 درصد کاهش قیمت داشته است. اگر تیراژ تولید و سفارش بیشتر شود این کاهش قیمت کمتر از 20 درصد نخواهد بود.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/593411/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»