آریا جوان

آخرين مطالب

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری اصحاب رسانه؛

اولویت مدیریت شهری ساخت اتوبان نیست شهرداری تهران

اولویت مدیریت شهری ساخت اتوبان نیست
  بزرگنمايي:

آریا جوان - شهر: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی براساس درخواست شورای شهر تهران و دستورات شهردار تهران، انسان محوری است؛ یعنی تبدیل یک شهر خودرو محور به یک شهر انسان محور.

به گزارش خبرنگار شهر ،شهر: دوشنبه -11 اسفند 1399- صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری درباره مکان برگزاری این نشست یعنی مرکز همایش‌های رازی، توضیح داد: مرکز همایش‌های رازی در کنار قدیمی ترین برج تهران قرار گرفته است. از سال 1372 پروژه مذکور طراحی و طی این سال‌ها به آرامی ساخته شده است. اقدامات باقی مانده عمرانی این پروژه در زمان تحویل بسیار زیاد بود اما دوره پنجم مدیریت شهری آن را تکمیل کرد. مرکز همایش‌های رازی از نظر ابعاد، کارکرد و تعداد گنجایش مشابه مرکز همایش‌ برج میلاد است.
او با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه کاره یکی از اولویت‌های مهم معاونت فنی و عمرانی در دوره پنجم مدیریت شهری بود، افزود: در این دوره تقریباً تمام‌ پروژه‌های نیمه کاره به اتمام رسید و تنها دو پروژه نیمه کاره باقی مانده که در سال 1400 به پایان خواهند رسید.
صبوری دیلمی در ادامه بیان کرد: رویکرد جدید حوزه معاونت فنی و عمرانی براساس درخواست شورای شهر تهران و دستورات شهردار تهران، رویکرد انسان محوری است؛ یعنی تبدیل یک شهر خودرو محور به یک شهر انسان محور.
به گفته معاون شهردار تهران طی این سال ها 800 دستگاه پل سواره رو و 550 کیلومتر بزرگراه برای سرعت بخشیدن به حرکت خودروها ساخته شده است. طی این سال‌ها فضاها از پیاده‌گرفته شده و به خودرو اضافه شده است. بسیاری از کشورهای مطرح به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخشی از بزرگراه‌ها ساخته نمی‌شد زندگی در شهر بهتر بود. زمانی‌ که بزرگراه در شهر ساخته می‌شود انسان‌ها ترغیب به استفاده از خودروی شخضی می‌شوند اما زمانی که نباشد شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و پاک استفاده می‌کنند.
او ضمن اشاره به طرح ساخت 500 کیلومتر مسیر پیاده راه در سال جاری، گفت: زیر نقشه پیاده راه‌های تهران را 6 معاون شهردار تهران امضا کرده‌اند. تاکنون چنین وفاقی در مدیریت شهری نبوده است.
صبوری دیلمی درباره پروژه باغ راه حضرت زهرا (س)- شارباغ-، توضیح داد: دو ماه از آغاز عملیات اجرایی این باغ راه می‌گذرد. این پروژه در دنیا کم نظیر است. مردمی که در محلات پر تراکم و فقیر جنوبی پایتخت، از راه آهن آسیب دیده بودند. ریل راه آهن تهران-تبریز از سال 1391 به طول 9کیلومتر از روی زمین حذف و به زیر زمین برده شد. درنهایت روی زمین 54 هکتار باغ ایجاد شد. محلات کناری این زمین از جمله یافت آباد و امامزاده حسن از نظر سرانه ها بسیار محدود هستند. در این سال ها آسیب های اجتماعی بسیاری در این فضاهای رها شده شکل گرفته بود که طی یک همکاری جدی مدیریت شهری با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن، مقرر شد این فضا به یک باغ راه تبدیل شود. هیچ فضای تجاری در این فضا طراحی نشده و این 54 هکتار فقط به ساکنان محله سرویس دهی تفریحی، ورزشی و ... خواهد داد. دیگر اولویت مدیریت شهری ساخت اتوبان و مگا پروژه‌ها نیست البته ما براساس برنامه پنج ساله سوم پیش خواهیم رفت.
معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه حجم خودروها روزانه درحال افزایش است، چگونه مدیریت شهری قرار است انسان محوری را بر ساخت بزرگراه‌ها اولویت قرار دهد، گفت: بزرگراه سازی برای تهران لازم است اما کافی نیست. شهر تهران یک برنامه جامع و یک طرح تفصیلی دارد که براین اساس ابعاد خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و مقدار ساخت آن‌ها مشخص است. طی صد سال گذشته برای ساخت پل‌های سواره رو، هزینه‌های هنگفتی خرج شده است که باید برای پل های عابر پیاده هم همین میزان هزینه کرد. یک دوره‌ای برای خودروها زیاد کار شد اما الان قصد داریم که وزن ساخت پیاده راه سازی، حمل‌ونقل عمومی و انسان‌محوری را افزایش دهیم. اولویت مدیریت شهری اجرای پروژه های حمل و نقل عمومی و سپس پروژه هایی ست که ایمنی و راحتی انسان ها تضمین می‌کند.
او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه مشکل کانال فرحزاد واقع در مرزداران چه زمانی حل می‌شود، گفت: مردم بیش از یک دهه با عدم هماهنگی مدیریت شهری و سازمان آب منطقه با مساله کانال فرحزاد مواجه هستند. در سطح عالی جلسه‌ای با سازمان آب منطقه برگزار و مشکل حل شد. درنهایت قرار شد که معاونت فنی و عمرانی نقشه برداری انجام دهد و نقشه حریم و بستر جدید برای کانال فرحزاد را به سازمان آب ارسال کند. در چند ماه آینده خبرهای خوشی برای ساکنان این محله داریم.
صبوری دیلمی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورای شهر معتقد هستند قراردادهای شهرداری شفاف نیستند، گفت:همه پروژه‌ها براساس مناقصه عمومی بوده و اطلاعات آن همه جا وجود دارد. موضوعی که محمد جواد حق شناس اعلام کرد برای قراردادهای سه سال گذشته نبوده است. در ابتدا ما هزار و 100 پیمانکار داشتیم اما پس از مناقصه‌های عمومی 600 پیمانکار جدید اضافه شده و درحال حاضر 1700 پیمانکار هستند. ضمن اینکه قراردادهای منعقد شده در سال‌ جاری و 1400 روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت. یکی از شفاف‌ترین مجموعه‌های مدیریت شهری در حوزه مالی، معاونت فنی و عمرانی است.
صبوری دیلمی با بیان اینکه اقدامات بسیار خاصی برای ایمنی شهر در برابر سیل انجام شده که در قیاس با اقدامات 70 سال اخیر نیست، افزود: زمانی‌که سیل در شیراز رخ داد، بازدید چشمی توسط همکاران ما از تمامی کانالهای آب انجام شد و هرجا که اشکال بود، رفع شد. 37 مورد بحرانی یا گلوگاه سیل پیدا شد که در صورت عدم رفع ممکن بود تبدیل به خطر و ایجاد سیلاب شود. بیشتر این گلوگاه‌های سیلاب در یک طرح ضربتی رفع شد و کمتر از 10 تا باقی مانده است. از 700 کیلومتر شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی 500 کیلومتر ساخته شده که برنامه ساخت سالی 8 کیلومتر را داریم. شهر برای سیل با دوره بازگشت 50 ساله طراحی می‌شود و برای سیل با دوره بازگشت صد ساله کنترل می‌شود.
به گفته معاون شهردار تهران؛ سازمان محیط زیست با اجرای بزرگراه شهید شوشتری مخالفت کرده و این پروژه پشت این مخالفت متوقف شده است.
صبوری دیلمی درباره زیرگذر گلوبندک بیان کرد: ایستگاه مترو 15 خرداد جزو اولین ایستگاه‌های مترو است که دارای آسانسور و پله برقی نیست. اما در پروژه زیر گذر این مشکل برطرف شده است. دلیل عدم افتتاح قسمت غربی آن دریافت استاندارد آسانسور است. ایمنی و جان مردم در این دوره از هرچیزی برای مدیریت شهری مهم‌تر است.
او ضمن اشاره به وجود 7 رودخانه در شهر تهران، بیان کرد: درحال حاضر حتی در میدان آزادی هم آب گرفتگی وجود ندارد.
صرفه جویی 300 میلیاردی در حوزه آسفالت
صبوری دیلمی با بیان اینکه معاونت عمرانی پنج کارخانه آسفالت دارد، افزود: کارخانه‌های آسفالت ما در گذشته تعطیل بودند، اما اکنون این چهار کارخانه آسفالتی مورد نیاز تهران را برطرف می‌کنند و توانسته اند 6 هزار و 100 تن آسفالت تولید کنند و آسفالت تهران از جایی دیگر خریداری نمی‌شود. در این حوزه بیش از 300 میلیارد تومان صرفه جویی در ارز داشته ایم.
معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت زیرگذر گلوبندک و تاکید دادستان تهران مبنی بر ساخت سریع‌تر و افزایش تعداد شیفت‌های آن توضیح داد: این پروژه دو قسمت غربی و شرقی دارد و برنامه افتتاح ما 16 بهمن بود که روزهای آخر متوجه شدیم استاندارد آسانسور گرفته نشده است. دادستان تهران به افزایش شیفت در قسمت شرق تاکید دارد و قسمت شرقی هم تا پایان تابستان 1400 افتتاح می شود.
خبرنگار :ملیکا هاشمی 
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/594590/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

اوسمار فصل بعد هم روی نیمکت خواهد بود؟