آریا جوان

آخرين مطالب

معرفی بهترین دسرها و شیرینی‌های استانبول که ارزش یک بار امتحان کردن را دارند! گردشگری

معرفی بهترین دسرها و شیرینی‌های استانبول که ارزش یک بار امتحان کردن را دارند!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - استانبول شهری تاریخی و در عین حال مدرن است و وجود جاذبه های گردشگری فراوان آن باعث شده است که سالیانه میزبان گردشگرانی از سراسر جهان باشد.
تعداد بسیار زیادی از گردشگران با خرید بلیط هواپیما به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا تجربه سفری راحت و شیرین را کسب کنند.
استانبول شهری فوق‌العاده جذاب و دیدنی است که بیشترین جاذبه ها و مکان ها را برای بازدید و گردش در خود دارد و همچنین بر اساس آمار سال 2019 بزرگترین شهر در ترکیه و قاره اروپا و هشتمین شهر بزرگ جهان با جمعیت تقریبی 15 میلیون نفر محسوب می‌شود. اما بهتر است بدانیم که برنامه سفر استانبول فقط به جاذبه های دیدنی و تفریحی آن خلاصه نمی شود بلکه پر از پیش از غذاها، غذاها و دسرهای ترکی بسیار خوشمزه است که در دنیا میان تمام گردشگران و کسانی که این منطقه را می‌شناسند معروف است.
در استانبول، دسرها و شیرینی ها اغلب بین وعده های غذایی اصلی، بعد از ظهرها، همراه با چای یا قهوه (البته قهوه ترکی!) مصرف می شوند. مانند بسیاری از غذاهای ترکیه‌ای، بیشتر دسرهای ترکیه را می توان به دلیل گذشته مشترک، در کشورهای دیگر منطقه (یونان، ارمنستان، لبنان و سوریه) پیدا کرد. با استقبال بی‌نظیر و روزافزون گردشگران ایرانی برای بازدید از این شهر، تصمیم به این گرفتیم که شما را با پیش‌غذاها و دسرهای محبوب استانبول بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا با معروف‌ترین و لذیذترین دسرهای ترکیه در استانبول آشنا شوید.
باقلوا ( BAKLAVA )
باقلوا معروف‌ترین دسر ترکی است که ایرانیان هم آن را می‌شناسند. گذشته این دسر به زمان امپراتوری بیزانس برمی‌گردد، اگرچه شکل و دستور العمل فعلی آن در دوران امپراتوری عثمانی توسعه یافته است. باقلوا شیرینی چند لایه ای است که با مقدار زیادی مغز خورد شده مثل پسته، فندق، گردو، بادام و … بین لایه‌های آن پر شده است و در شیره‌ای شیرین که بیشتر از عسل تهیه شده است قرار می‌گیرد. باقلواها انواع و شکل‌ها با طعم‌های متفاوتی دارند که معروف‌ترین آن ها شامل: بورما، سوتلو نوریه، بلبل یواسی، فیستیکلی سارما و شوبیت است.
کونفه یا کنافه ( KÜNEFE )
دو دلیلی که باعث می‌شود کونفه به یک دسر جذاب و خاص در استانبول تبدیل شود این است که 1- شما آن را گرم گرم میل می‌کنید. 2- طعم پنیری ذوب شده را به صورتی کاملا مطلوب تجربه خواهید کرد.
پنیر مورد استفاده در کنافه همانند پنیرخامه‌ای در چیزکیک یا سایر شیرینی‌های پنیری نیست، بلکه این پنیر از نوع پنیر موزارلا است که در ترکیب بسیاری دلنشینی در کنار سایر مواد مثل رشته‌های مخصوص، مغز پسته و همراه با بستنی وانیلی سرو می‌شود. غیر ممکن است که از کوچه پس کوچه های استانبول گذر کنید و بوی دلپسند این نوع شیرینی را حس نکنید.
لوکما یا لقمه ( Lokma )
یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ترکیه است که از خمیر سرخ شده تهیه می‌شود و ظاهری بسیار شبیه بامیه دارد. لوکما گلوله‌های کوچک درست شده از خمیر است که در روغن سرخ می‌شود و بعد برای چند ثانیه یا چند دقیقه در یک شربت غلیظ و شیرین می‌ماند. لقمه به‌عنوان یک دسر بسیار محبوب در ترکیه شناخته می‌شود و معمولا فروشنده‌های خیابانی در شهرهای بزرگی چون استانبول این دسر را به فروش می‌رسانند. همانند بسیاری از خوراکی ها در ترکیه، گفته می شود که لوکما توسط آشپزهای کاخ های امپراتوری عثمانی درست شده است، اما امروزه لقمه یک شیرینی محبوب برای بومیان و حتی گردشگرانی است که با خرید بلیط تهران استانبول به این شهر سفر کرده اند محسوب می‌شود.
پودینگ برنج ( Firinda Sutlac )

آریا جوان


پودینگ برنج از جمله دسرهای محبوب سرتاسر جهان محسوب می شوند که ریشه‌ای غربی دارد اما ما در ایران هم چیزی شبیه به این نوع دسر داریم که شیر برنج است. این نوع پودینگ در استانبول بیشتر به همان سبک غربی آن تهیه می‌شود که با ترکیبی از برنج، شیر، آب، آرد برنج و شکر پخته می شود. پودینگ برنج در انتها با لایه ای از دارچین و پودر فندوق طعم دار شده و برای سرو آماده می شود.
تاووک گوگسو ( Tavukgogsu )
ممکن است این دسر شما را متعجب کند زیرا این دسر نوعی پودینگ است که یکی از مواد اولیه برای تهیه آن مرغ است و با این حال اصلا طعم مرغ ندارد. مزه تاووک گوگسو بیشتر چیزی شبیه پودینگ برنج است با این تفاوت که در تهیه این دسر از برنج استفاده نمی شود. همانطور که گفتیم در این دسر خبری از مزه گوشت مرغ نیست. در واقع گوشت سفید به این دلیل در پخت تاووگ گوگسو استفاده می شود که بافتی منعطف و نرم به دسر اضافه می‌کند و پخت طولانی مدت این گوشت به همراه شیر، اثری از مزه گوشت مرغ باقی نمی گذارد. برای طعم بخشیدن به این دسر معمولا از دارچین و وانیل استفاده می‌کنند. ریشه این غذا به یک دسر فرانسوی قرون وسطایی به نام blancmange بر‌می‌گردد که در گذشته آن را برای پادشاهان ساکن کاخ توپکاپی سرو می‌کردند.
دسر آشوره ( Aşure )
طرفداران پودینگ از بودن در استانبول حتما خشنود می‌شوند اگر حتما تمام انواع پودینگ را امتحان کنند. آشوره نوعی دیگر از پودینگ ‌های بسیار معروف ترکیه است که یک دسر سبک و میوه ای محسوب می‌شود که به آن “پودینگ نوح” نیز می گویند. به گفته‌ی برخی از آشپزان معروف، آشور قدیمی‌ترین دسر جهان است. این پودینگ ترکیبی از شکر با غلاتی مانند گندم، نخود و لوبیا سفید است که با میوه های خشکی چون انجیر، زردآلو و کشمش و مغز هایی چون فندوق و گردو که در قسمت بالای دسر قرار دارد خورده می‌شود.
دوندورما ( Dondurmas )
دوندورما نوعی بستنی سنتی ترکی است که قدمتش به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. این بستنی بسیار غلیظ است و به راحتی آب نمی‌شود و برای تهیه آن از شیر بز، شکر، خامه، ثعلب، کندر رومی و … استفاده می شود. بد نیست بدانید که دوندورما را با نام بستنی مرعش نیز می شناسند زیرا معتقدند این بستنی سنتی از سوغات و میراث این شهر کوچک ترکیه است. هنگامی که در کوچه های استانبول در حال قدم زدن و بازدید از جاذبه‌های این شهر هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این بستنی تهیه کنید و طعم دلپذیر آن را بچشید.
کازاندیبی ( Kazandibi )
یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای استانبول که ظاهری بسیار اشتها آور هم دارد کازاندیبی نام دارد که در لغت به معنای ته دیگ یا ته قابلمه است و دلیل نام گذاری این دسر به این نام به دلیل شکر روی آن است. این دسر نوعی پودینگ شیری و کاراملی است که با رویه قهوه ای رنگ آماده می‌شود. همچنین یکی از معروف ترین دسرها بین مردم ترکیه شناخته شده است.

آریا جوان


کیک و دسر روانی ( Revani )
دسر روانی یکی از دسرهایی است که هم در ترکیه و هم در یونان سرو می‌شود. این دسر نوعی کیک اسفنجی متراکمی است که دانه‌هایی از آن هنگام خوردن حس می‌شود. در یونان این کیک را با بادام آسیاب شده درست می کنند و با شربت عسل یا شکوفه پرتقال شیرین می‌کنند. اما در تهیه کیک روانی در استانبول فقط از آرد بلغور و گاهی ماست استفاده می کنند و به صورت غوطه‌ور در شربت قند سرو می شود. البته در کنار این دسر معمولا بستنی هم گذاشته می‌شود.
اگر از امتحان کردن غذاها و دسرهای متفاوت و خوشمزه لذت می‌برید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به استانبول بزنید. در این شهر انواع غذاهای سنتی و مدرن ترکی تهیه می‌شود و دوستداران سفر به استانبول برای تجربه غذاهای آن می‌توانند با خرید ارزان قیمت بلیط هواپیما به مقصد این شهر اقدام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/594789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی