آریا جوان

آخرين مطالب

ال جی K41s، ال جی K51s و ال جی K61 دربرابر رقبا؛ نبرد اقتصادی‌ها فناوری

ال جی K41s، ال جی K51s و ال جی K61 دربرابر رقبا؛ نبرد اقتصادی‌ها
  بزرگنمايي:

آریا جوان - گوشی‌های اقتصادی ال جی شامل مدل‌های K51s ،K41s و K61 به‌تازگی به‌صورت رسمی وارد بازار ایران شده‌اند؛ اما این محصولات دربرابر رقبایی مثل گلکسی A11 و ردمی 9T و پوکو X3 چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟

بازار گوشی‌های هوشمند از سال‌ها پیش به سه دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های بالارده تقسیم می‌شود. سودآوری بازار گوشی تعداد زیادی از شرکت‌ها را در مناطق مختلف دنیا به‌سمت این بازار کشانده و ال جی یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها است. کره‌ای‌ها که در بازارهای مختلفی (از گوشی و لپ تاپ گرفته تا لوازم خانگی) فعالیت می‌کنند، طی سال‌های اخیر تعداد زیادی دستگاه در دسترس مشتریان قرار داده‌اند. واحد موبایل ال جی چند سال است که در وضعیت مطلوبی به‌سر نمی‌برد و آمار از ضرردهی آن حکایت می‌کنند. در همین راستا ال جی بارها استراتژی‌هایش را تغییر داد و حتی شاهد تغییر مدیر واحد موبایل این شرکت بودیم. کره‌ای‌ها در کنار توجه به دستگاه‌های رده‌بالا، دستگاه‌های اقتصادی و میان‌رده را نیز به بازار عرضه می‌کنند و در ماه‌های اخیر شاهد عرضه‌ی چند دستگاه جدید ازسوی این شرکت در بازار ایران بوده‌ایم.

آریا جوان

پرفروش‌ترین گوشی‌های یک ماه اخیر در بازار ایران
گوشی‌های اقتصادی جدید ال جی به‌طور کلی ازلحاظ طراحی ظاهری با استانداردهای امروزی سازگاری دارند و تلاش می‌کنند در عین خوش‌قیمت‌بودن، تا حد امکان قابلیت‌های متنوعی ارائه دهند. بازار گوشی‌های اقتصادی بسیار شلوغ است. شرکت‌های بزرگ چینی و کره‌ای از مدت‌ها پیش تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بازار پرسود دستگاه‌های اقتصادی را قبضه کنند. با بالا رفتن قیمت دلار و البته پررنگ‌تر‌شدن نقش دلالان، میزان توجه به گوشی‌های اقتصادی در بازار ایران بسیار بالا رفته است و به‌همین دلیل ال جی پتانسیل مناسبی در ایران می‌بیند. گوشی‌های ال جی برای اینکه بتوانند فروش خوبی در بازار ایران تجربه کنند، باید دستگاه‌هایی را از پیش رو بردارند که توسط شرکت‌های نام‌آشنایی نظیر سامسونگ و شیائومی و نوکیا تولید شده‌اند. در ادامه سعی می‌کنیم سه گوشی ال جی کی 41 اس (LG K41s) ، ال جی کی 51 اس (LG K51s) و ال جی کی 61 (LG K61) را با گوشی‌های هم‌رده‌‌ی موجود در بازار ایران مقایسه کنیم و نکات مثبت و منفی آن‌ها را برشمریم. ال‌جی K41s دربرابر سامسونگ گلکسی A11 و نوکیا 5.3
سه گوشی ال جی K41s و سامسونگ گلکسی ای 11 و نوکیا 5.3 با فواصل زمانی نسبتا اندک در سال گذشته‌ی میلادی روانه‌ی بازار شده‌اند و امروزه در ایران به‌سادگی در دسترس هستند. ال جی در گوشی K41s سراغ استفاده از صفحه‌نمایش IPS LCD رفته که برای دستگاه‌های اقتصادی و میان‌رده، اتفاقی مرسوم است. پنل‌های LCD به‌لحاظ طراوت رنگ‌ها و سطح کنتراست درمقایسه‌با نمونه‌های OLED در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند، بااین‌حال استفاده از آن هزینه‌ی کمتری روی دست شرکت‌ها می‌گذارد و درنهایت باعث کم شدن قیمت تمام‌شده‌ی گوشی‌ها می‌شود.

آریا جوان

بررسی ال جی K41s بررسی گلکسی A11 سامسونگ
K41s ال جی برای نمایش محتوای بصری صفحه‌نمایشی 6٫5 اینچ با وضوح 1600 در 720 پیکسل دارد. سامسونگ در گلکسی A11 سراغ استفاده از صفحه‌نمایش TFT با ابعاد 6٫4 اینچ و وضوح 1560 در 720 پیکسل رفته است و درنهایت نوکیا 5.3 از صفحه‌نمایش IPS LCD با ابعاد 6٫55 اینچ و وضوح 1600 در 720 پیکسل بهره می‌گیرد. در نگاه اول، صفحه‌نمایش گوشی‌های موردمقایسه تفاوت خاصی با هم ندارند و حتی تراکم پیکسلی آن‌ها نیز مثل هم است. ازلحاظ طراحی پنل جلویی، ال جی K41s به نوکیا 5.3 شباهت دارد و هر دو گوشی از دوربین سلفی درون بریدگی قطره‌ای‌شکلی میزبانی می‌کنند؛ بااین‌حال دوربین سلفی گلکسی A11 سامسونگ درون حفره‌ای در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر قرار دارد.

آریا جوان

نوکیا 5.3 سه گوشی موردمقایسه‌ی ال جی و سامسونگ و نوکیا دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارند که از سیستم فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. دوربین ثانویه‌ی هر سه گوشی به حسگر 5 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض مجهز است. دوربین سوم ال جی K41s و گلکسی A11 و نوکیا 5.3 از حسگر عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. تعداد دوربین‌های پنل پشتی گلکسی A11 به سه عدد خلاصه می‌شود، اما دو گوشی دیگر دوربین چهارمی نیز دارند که در آن، حسگر 2 مگاپیکسلی در پشت لنز ماکرو قرار می‌گیرد. دوربین سلفی هر سه گوشی از حسگر 8 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. شباهت دیگر بین گوشی‌ها به ظرفیت باتری آن‌ها برمی‌گردد که 4000 میلی‌آمپرساعت است. همچنین ال جی K41s و گلکسی A11 و نوکیا 5.3 در پنل پشتی حسگر اثر انگشت دارند. ال‌جی K51s دربرابر شیائومی ردمی 9T و سامسونگ گلکسی A21s
ال جی K51s دومین گوشی اقتصادی ال جی در مقاله‌ی پیش‌رو است که دستگاه‌هایی مثل ردمی 9 تی شیائومی و گلکسی ای 21 اس سامسونگ را به‌عنوان رقیب خود در بازار می‌بیند. هر سه گوشی با قیمت عرضه‌ی مشابهی به‌فروش می‌رسند، بنابراین قابلیت‌هایی که هر دستگاه ارائه می‌دهد، فاکتور بسیار پراهمیتی در فروش محسوب می‌شود. ردمی 9T جدیدترین گوشی در بین سه محصول به‌شمار می‌آید که اوایل سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شد. ال جی K51s همچون ردمی 9T شیائومی از صفحه‌نمایش IPS LCD استفاده می‌کند و ابعاد صفحه‌نمایش نماینده‌ی شیائومی به‌میزان 0٫03 اینچ بزرگ‌تر است (6٫53 اینچ دربرابر 6٫5 اینچ). گلکسی A21s از صفحه‌نمایش 6٫5 اینچ PLS TFT بهره می‌گیرد و همچون ال جی K41s از وضوح 1600 در 720 پیکسل استفاده می‌کند؛ درحالی‌که ردمی 9T شیائومی محتوای بصری را با وضوح بیشترِ 2340 در 1080 پیکسل نمایش می‌دهد. هر سه گوشی ال‌جی K51s و شیائومی ردمی 9T و سامسونگ گلکسی A21s بسیار نزدیکی دارند.

آریا جوان

شیائومی ردمی 9T در هر سه گوشی شاهد استفاده از لنز فوق عریض هستیم، با این تفاوت که لنز فوق عریض در ردمی 9T و گلکسی A21s دربرابر حسگر 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است، اما دوربین فوق عریض ال جی K51s از حسگر پنج مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دو دوربین دیگرِ هر سه گوشی مشابه هم هستند؛ با این توضیح که حسگر دو مگاپیکسلی دارند و یکی از آن‌ها دوربین ماکرو محسوب می‌شود و دیگری برای تشخیص عمق صحنه‌ها کاربرد دارد. دوربین سلفی ال جی K51s هم‌سطح با گلکسی A21s است و از حسگر 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما ردمی 9T حسگر هشت مگاپیکسلی دارد.

آریا جوان

بررسی گلکسی A21s سامسونگ
در بین سه گوشی، ردمی 9T با باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع 18 وات بهترین شارژدهی را ارائه می‌دهد. ال جی K41s از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و گلکسی A21s باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 15 وات دارد. نکته‌ی دیگر اینکه ردمی 9T از شارژ معکوس 2٫5 وات پشتیبانی می‌کند. از آن‌جایی که ال جی K51s، ردمی 9T و گلکسی A21s پنل OLED ندارند، خبری از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش آن‌ها نیست. این حسگر در ال جی K51s و گلکسی A21s روی پنل پشتی قرار دارد و در ردمی 9T به بخش کناری منتقل شده است. ال‌جی K61 دربرابر شیائومی پوکو X3 و سامسونگ گلکسی A31
سومین گوشی ال جی در مقایسه‌ی پیش‌رو، مدل K61 است که به‌صورت هم‌زمان با ال جی K41s و ال جی K51s رونمایی شده بود؛ اما در سطح بالاتری قرار می‌گیرد و به‌تبع، قیمت بیشتری هم دارد. ال جی K61 که در دومین ماه از سال 2020 به بازارهای جهانی عرضه شد، در بازار باید با پوکو ایکس 3 شیائومی و گلکسی ای 31 سامسونگ رقابت کند. هرسه گوشی قیمت مشابهی دارند، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد پوکو X3 در حد چندصدهزارتومان گران‌تر است.

آریا جوان

شیائومی پوکو X3 سه گوشی ال جی K61 و پوکو X3 و گلکسی A31 با اندروید 10 در بازار عرضه شده‌اند. ال جی K61 همچون K51s از تراشه‌ی هلیو P35 با 8 هسته‌ی 2٫3 گیگاهرتزی Cortex-A53 استفاده می‌کند. پوکو X3 به تراشه‌ی 8 نانومتری اسنپدراگون 732G با 2 هسته‌ی 2٫3 گیگاهرتزی Kryo 470 Gold (مبتنی‌بر Cortex-A76) 4 هسته‌ی 1٫8 گیگاهرتزی Kryo 470 Silver (مبتنی‌بر Cortex-A55) است؛ درحالی‌که نماینده‌ی سامسونگ از تراشه‌ی 12 نانومتری هلیو P65 با 2 هسته‌ی 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 4 هسته‌ی 1٫8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌گیرد. بدین ترتیب پوکو X3 قوی‌ترین تراشه را دارد. یکی از تشابهات بین سه گوشی، بهره‌مندی همه‌ی آن‌ها از دوربین چهارگانه است؛ این مجموعه‌دوربین در ال جی K61 و گلکسی A31 حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی دارد، اما در پوکو X3 شاهد استفاده از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی هستیم. دو گوشی ال جی و سامسونگ از دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اما لنز فوق عریض پوکو X3 مقابل حسگر 13 مگاپیکسلی قرار دارد.

آریا جوان

بررسی گلکسی A31 سامسونگ
دوربین ماکرو در ال جی K61 و پوکو X3 دارای حسگر دو مگاپیکسلی و در گلکسی A31 دارای حسگر پنج مگاپیکسلی است. حسگر تشخیص عمق ال جی K61 همچون گلکسی A31 حسگر پنج مگاپیکسلی دارد؛ در‌حالی‌که حسگر تشخیص عمق پوکو X3 از وضوح دو مگاپیکسل بهره می‌برد. ال جی K61 از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و دو گوشی دیگر از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی پوکو X3 با شارژر 33 واتی شارژ می‌شود، گلکسی A31 باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با فناوری 15 وات دارد و درنهایت ال جی K61 از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. شما کاربران عزیز زومیت، کدام‌یک از محصولات یادشده را در رده‌ی قیمتی‌شان، انتخاب مناسب‌تری می‌دانید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/598405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

شبه جزیره ای زیبا در مکزیک

هزینه های نه به وانت!

سبک جدید از فوتبال دستی

نمایی از کوه رینیر آمریکا

یکی از عمیق ترین تالاب های تایلند

حکمت/ روزى تقسیم شده و اجل حتمى است...

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

تا یه گندی میزنه خودش رو میزنه به خرس مردگی

نقش بازی کردن زنده یاد "رضا داوود نژاد"

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

تن‌هاخ داغ کرد؛ نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما

ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

واکنش جالب تنیسور 16 ساله به مصاف با رافائل نادال

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

رئیس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند، وضعیت متفاوت خواهد بود

«صبح ایران» در مرحله دوم انتخابات مجلس هم لیست می‌دهد

واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص

حمله یک فیل به خودرو بازدید کننده ها در طبیعت

ترس کودکان هندی از دیدن پهپاد برای اولین بار

حکمت/ تنها به علی بن ابی‌طالب تمسّک بجوئید

وقتی هنوز مرگت نرسیده!

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی