آریا جوان

آخرين مطالب

اگر از پرورش زنان «خلّاق»، «توانمند» و «کارساز» غفلت کنیم، از آینده جامعه غفلت کرده ایم / بیشترین سهم در ساختن آینده جامعه، از آنِ «زنان» است معاونت امور زنان و خانواده

اگر از پرورش زنان «خلّاق»، «توانمند» و «کارساز» غفلت کنیم، از آینده جامعه غفلت کرده ایم / بیشترین سهم در ساختن آینده جامعه، از آنِ «زنان» است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر آموزش و پرورش، در آئین امضای موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش، گفت:اگر از پرورش زنان خلّاق، توانمند و کارساز غفلت کنیم، از آینده جامعه غفلت کرده ایم

وزیر آموزش و پرورش، در آئین امضای موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش، گفت:اگر از پرورش زنان خلّاق، توانمند و کارساز غفلت کنیم، از آینده جامعه غفلت کرده ایم
وزیر آموزش و پرورش، در آئین امضای موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش، گفت:اگر از پرورش زنان خلّاق، توانمند و کارساز غفلت کنیم، از آینده جامعه غفلت کرده ایم، گفت: بیشترین سهم در ساختن آینده جامعه، از آنِ زنان است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آئین امضای موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، که با حضور خانم معصومه ابتکار در ساختمان معاونت مذکور، برگزار شد، اظهار کرد: «توسعه» و «پیشرفت» یکی از دغدغه های اصلی اغلب کشورهای دنیاست و همه جوامع برای رفع این دغدغه به دنبال یافتن الگوی مؤثر و پایدار هستند.
وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در حوزه جامعه شناسی، مدیریت، اقتصادی و ...، تصریح کرد: در سده های اخیر، یکی از موضوعات مهم حوزه اجتماعی، پرداختن به الگوهای پیشرفت و توسعه است، بنابراین یکی از چالش هایی که جوامع با آن روبرو هستند، فهم نادرست از الگوی مؤثر پیشرفت است.
حاجی میرزایی افزود: جابجا شدن اولویت ها، تغییر اندازه ها و ارزش ها و این که چه کاری مهم تر و اساسی تر است، این که چه کاری بیشتر مطالبه می شود بنابراین معتقدم دایره ای وجود دارد که نیازها را پوشش می دهد.
وی ادامه داد: هیچ پیشرفتی بدون «توسعه فرهنگی» اتفاق نمی افتد و هیچ شاخص معتبری برای پیشرفت و توسعه به اندازه ، «توسعه فرهنگی»، نمی توان پیدا کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در ارائه گزارش ها در خصوص پیشرفت ها و دستاوردها، به مواردی نظیر صنعت، کشاورزی، ریلی و ... پرداخته می شود که البته مهم و معتبر نیز هستند، اما این که تا چه میزان فرهنگ یک جامعه را متحوّل کردیم، مهم تر از همه این هاست.
وی اضافه کرد: «فرهنگ یک جامعه» متأثر از نظام یادگیری است، و اتفاق اصلی در حوزه پیشرفت باید در بخش یادگیری انجام شود، تا فرهنگ استوار شود، و اگر فرهنگ غنی شد، می تواند از پیشرفت حمایت کند، همه مظاهر و تجلیات پیشرفت، اگر متکی به یک نظام یادگیری کارساز و مؤثر نباشد، منتج به نتایج پایدار نخواهد شد، ممکن است در دوره هایی موجب افزایش درآمدهای کشور شود و به اقتصاد آن سامان دهد، اما برای پایداری و رشد مستمر و دائمی نیازمند کار اساسی در حوزه فرهنگ و یادگیری هستیم.
عضو کابینه تدبیر و امید، با اشاره به موضوع انتخابات، اظهار کرد: کاندیداها باید بگویند؛ چه فهمی از حوزه «یادگیری» و «فرهنگ» دارند، و چه برنامه های فرهنگی را ارائه می دهند و با نظام یادگیری به عنوان مهم ترین ظرفیت آینده سازی و تحول جامعه، چگونه ارتباط و تعامل برقرار خواهند کرد.
وی ادامه داد: هنگامی سخن از نظام یادگیری می شود، مرد و زن، هر دو اهمیت پیدا می کنند اما اهمیت «زنان» به دلایل متعدد، بسیار بالاتر و عمیق تر می شود، یکی به جهت این که خانواده اولین مدرسه است و اولین جای شکل گرفتن شخصیت انسان هاست، و مادران کار تربیت فرزندان در خانواده را بر عهده دارند، هرچند مسئولیت بین والدین مشترک است، و دوم این که؛ در دوره ابتدایی نقش مادران پررنگ تر است، زیرا بیش از 70درصد آموزگاران را بانوان تشکیل می دهند. بنابراین دوران طلایی و ابتدایی زندگی انسان ها در اختیار زنان جامعه است. از آن جا که این دوران در تربیت افراد بسیار تأثیر گذار است، لذا سهم زنان، در اهتمام به این دوره طلایی بیش از مردان است.
حاجی میرزایی، بیشترین سهم در ساختن آینده جامعه را از آن زنان دانست و عنوان کرد: برای تشخیص آینده جامعه باید به «نقش زنان جامعه» توجه کرد تا دید که زنان چگونه می اندیشند و چه برنامه هایی دارند، اگر از پرورش زنان توانمند، کارساز و خلاق غفلت کنیم، آینده را از دست خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مسیری برای آینده مطمئن تر از تربیت مادران دارای صلاحیت و شایستگی نیست، بنابراین آن چه در این موافقت نامه آمده است، این هدف را دنبال می کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر جامعه نحوه تعامل را نیاموزد و نتواند مسائل را اولویت بندی کند و نگرش خلاقانه ای نداشته باشد، پیشرفت نخواهد کرد.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: تعامل و همکاری با یکدیگر، امری ذاتی نیست بلکه یادگرفتنی است. لذا این آموزش ها را باید در جامعه ارائه کنیم، مادری که درک روشنی از حقوق خود داشته باشد، بهتر می تواند فرزندانی را تربیت کند که مدافع حقوق، ارزش ها و شخصیت خود باشند.
وی افزود: هنگامی که اولویت ها تغییر می کند و جابجا می شود، وقتی فضای عمومی جامعه چیزی را بیشتر مطالبه می کند و مورد دیگری را کمتر مورد توجه قرار می دهد، «گوهر اصلی تحول و پیشرفت جامعه»، در این مناسبات شکل می گیرد؛ لذا توافق امروز بین دو نهاد، بسیار مهم تر از یک توافق اقتصادی است، زیرا این یک تفاهم برای «ساختن آینده» است.
حاجی میرزایی از بارگذاری کتاب «بانوی اول» در شبکه شاد خبر داد و افزود: «الگوها» تأثیر مهمی در شکل گیری شخصیت ان سان ها دارند، لذا «حضرت خدیجه» سلام الله علیها به عنوان الگوی اولین بانوی اسلام، می تواند الهام بخش زندگی، همه دختران جامعه ما باشد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم حتی یک دختر را آموزش «کودک یاری» بدهیم تا بتواند در آینده مادری خوب باشد، بالاتر از همه ارزش هاست
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید رویکرد خوبی نسبت به مسائل مربوط به بانوان وجود داشته است و توجه جدی به ظرفیت های زنان شده است. در این زمینه خدمتی به جامعه انسانی می شود که جزو بالاترین و با ارزش ترین خدمت هاست.
در پایان این نشست، توافق نامه همکاری بین دو نهاد به امضای طرفین رسید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/659846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند