آریا جوان

آخرين مطالب

وضعیت حریفان تیم ملی در دور گروهی جام جهانی ورزش

وضعیت حریفان تیم ملی در دور گروهی جام جهانی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فارس / تیم ملی فوتسال ایران در گروه ششم جام جهانی 2021 لیتوانی با تیم‌های آمریکا، صربستان و آرژنتین همگروه است.
هفته گذشته قرعه‌کشی جام جهانی 2021 لیتوانی برگزار شد و تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه ششم با تیم‌های ملی آرژانتین، صربستان و آمریکا همگروه شد.
جام جهانی فوتسال قرار بود در سال 2020 در لیتوانی برگزار شود، اما بخاطر شیوع ویروس کرونا این مسابقات یک سال به تعویق افتاد که با تصمیم FIFA قرار شد این مسابقات روز بیست و یکم شهریور 1400 در لیتوانی برگزار شود.
قدرتمندترین حریف ما در مرحله گروهی آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی است. البته آمریکا و صربستان را نمی‌توان دست کم گرفت این دو تیم هم از لحاظ فیزیکی و جنگنده‌ای، می‌توانند حریفان سرسختی برای ایران باشند.
البته این تیم همواره در برابر ایران کار سختی را در پیش داشته و سال 2016 هم که به عنوان قهرمان جهان شناخته شد به دلیل خوش شانسی با تیم ملی کشورمان رودرو نشد. این تیم با شکست دادن اوکراین، مصر، پرتغال و روسیه توانست قهرمان این رقابت‌ها شود البته امسال هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد آنها اخیرا هم در آمریکای جنوبی، قهرمان شده‌اند.
البته تمام گروه‌های شش‌گانه رقابت‌های جهانی لیتوانی متعادل هستند و با توجه به نظر کارشناسان، تیم ملی کشورمان برای رسیدن به مرحله بعدکار چندان سختی را در پیش رو ندارد فقط انتظارات از این تیم بالا رفته است و تنها مشکل ما در این رقابت‌ها میانگین سنی بازیکنان‌مان است.
تیم ملی فوتسال کشورمان در حال حاضر در رده ششم رنکینگ دنیا قرار دارد. ما در جام جهانی 2016 کلمبیا توانستیم به عنوان تیم سوم به همراه اسپانیا و آذربایجان راهی مرحله یک هشتم نهایی شویم و در نخستین گام، این مرحله در ضربات پنالتی برزیل، پُرافتخارترین تیم جهان و پاراگوئه را از پیش رو برداشتیم و در نهایت در مرحله نیمه نهایی پرتغال را شکست دادیم و در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گرفتیم.
*ایران - صربستان
تیم ملی کشورمان باید روز 23 شهریور در شهر ویلنیوس اولین بازی خود را مقابل صربستان یا یوگسلاوی سابق برگزار کند.
صربها برای چهارمین بار است که مجوز حضور در جام جهانی را به دست آوردند و تاکنون دو بار در این مسابقات به میدان رفتند. این تیم در اولین دور جام جهانی 1989 با عنوان یوگسلاوی وارد مسابقات شد؛ اما در دومین حضور خود به دلیل جنگ‌های داخلی باوجود شایستگی نتوانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند و دومین حضور خود را در سال 2012 در تایلند تجربه کردند، البته نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت آنها همیشه در دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی کشورمان نشان دادند که از قدرت فیزیکی بالایی برخوردار هستند.
*ایران - آمریکا
دومین بازی ملی پوشان روز 26 شهریور در شهر ویلنیوس مقابل آمریکا برگزار می‌شود. این تیم سابقه شش دوره از مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارد که عنوان دومی 1992 و سومی 1989 بهترین عناوینی بوده که تاکنون توانستند در مسابقات جهانی بدست آوردند و در دو جام جهانی 2012 تایلند و 2016 کلمبیا موفق به راه یابی به این مسابقات نشدند و بیش از یک دهه ناکامی مجددا موفق به صعود به جام جهانی لیتوانی شدند.
از نظر کارشناسان این تیم در سطح بالایی از فوتسال قرار ندارد و به نظر حریف قدرتمندی برای ایران نیست. البته آن‌ها به تازگی در این رشته قدرت‌نمایی کردند و به‌ دنبال کسب نتیجه‌ای خوب در جام جهانی لیتوانی هستند.
*ایران - آرژانتین
شاگردان ناظم الشریعه باید در آخرین بازی از مرحله گروهی روز 29 شهریور به مصاف تیم ملی آرژانتین بروند. این تیم قهرمان دوره قبل این مسابقات است و بدون تردید حریفی قدرتمندی برای تیم ملی محسوب می‌شود. این تیم چند ماه پیش مقابل ازبکستان به میدان رفت که در دو دیدار با نتیجه نه چندان قاطع یک بر صفر حریف آسیایی خود را شکست داد.
بررسی‌ها نشان داده که آرژانتین یکی از پرسابقه‌‌‌‌ترین تیم‌هایی است که در جام جهانی بوده و در تمام ادوار این مسابقات حضور داشته است. به جز قهرمانی دوره گذشته این رقابت‌ها عنوان چهارمی جام جهانی 2004 بهترین نتیجه‌‌‌ای بوده که تاکنون این تیم بدست آورده است و بدترین نتیجه آنها در جام جهانی سال 1996 رقم خورد که در رتبه نهم این مسابقات قرار گرفتند.
تیم ملی فوتسال کشورمان در صورت صدرنشینی در گروه خود، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم دوم جدول گروه E که به احتمال زیاد، پاراگوئه خواهد بود، برود و در صورتیکه ایران در رتبه دوم جدول قرار گیرد، مقابل تیم اول جدول گروه B که می‌تواند تیم ملی مصر یکی از مدعیان اصلی این رقابت‌ها است، می‌رود.
شاگردان ناظم الشریعه در صورتی که در رتبه سوم جدول گروه خود قرار گیرند باید امیدوار باشند جزو چهار تیم برتر رده سومی گروه‌های شش‌گانه باشند اما اینبار کارمان خیلی سخت می‌شود و در صورت جای‌گیری در میان برترین تیم‌های رتبه سومی گروه‌های مختلف، ما باید به مصاف صدرنشینان یکی از گروه‌های C یا D برویم که به احتمال زیاد پرتغال و برزیل به ترتیب صدرنشینی این دو گروه خواهند بود.
طبق برنامه، دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی روزهای 4 و 5 مهر برگزار می‌شود و بازی‌های نیمه‌نهایی، 7 و 8 مهر انجام خواهد شد. روز 11 مهر هم روز برگزاری مسابقه‌های فینال و رده‌بندی و روز پایانی مسابقات خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/667642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی