آریا جوان

آخرين مطالب

طرز تهیه سوپ شیر ساده و مجلسی، با تمام ترفندهای رستورانی دختران

طرز تهیه سوپ شیر ساده و مجلسی، با تمام ترفندهای رستورانی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - سوپ شیر یکی از انواع سوپ های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است. این سوپ انواع مختلفی دارد و با مواد مختلفی طبخ می شود. بعضی آشپزها سوپ شیر یا سوپ سفید را با مخلوط خامه درست می کنند که باعث می شود کالری این سوپ افزایش یابد. “سوپ شیر” با داشتن مقدار قابل توجهی کلسیم و انواع ویتامین‌ها غذایی مقوی و بسیار مفید برای کودکان و سالمندان محسوب می‌شود. این سوپ با ساده‌ترین مواد اولیه و هزینه کمی تهیه می‌شود.
در این مطلب می خوانید:
طرز تهیه سوپ شیر ساده
طرز تهیه سوپ شیر بدون جو
طرز تهیه سوپ شیر ساده

مواد لازم
جو پخته شده2 لیوان
سیب زمینی2 عدد متوسط
هویج1عدد کوچک
قارچ100 گرم
عصاره مرغ ( قرص سوپ )2 عدد
شیر2 لیوان
خامهیک پاکت
فلفل سیاه و نمک و آبلیموبه مقدار لازم

آریا جوان


طرز تهیه سوپ شیر و قارچ و خامه
اول جوی پوست کنده رو به روش زیر میپزیم؛ برا اینکه جوها بعد از پخت، سفید رنگ باشن و رنگ سوپ رو خراب نکنن. بهتره که جو رو حداقل از 5-6 ساعت قبل، شسته و خیس کنین. برای شستن جو، باید جوها رو مابین دو کف دست و با حرکت دایره‌ای مالش بدین و با آب بشورین تا کاملا تمیز بشه و بعد با مقداری آب خیس کنین. بعد از گذشت زمان خیس کردن، آبی که با اون جو رو خیس کردین دور بریزین و با آب تازه روی حرارت قرار بدین، وقتی جوشید یک قاشق آبلیمو و کمی نمک اضافه کنین و حرارت رو کم کنین و اجازه بدین بپزه و لعاب بندازه. 2- سیب زمینی‌ها رو نگینی ریز با رنده یا دست خرد میکنیم. جوی پخته و سیب زمینی رو با هم مخلوط میکنیم. هویج رو هم رنده میکنیم و به مخلوط اضافه میکنیم؛ به این مخلوط آب اضافه میکنیم و روی حرارت قرار میدیم تا بجوشه و عصاره مرغ رو بهش اضافه میکنیم. ( میتونین به جای آب و عصاره مرغ، از آب مرغ استفاده کنین؛ توی سوپ‌های دیگه این کار رو توصیه میکنیم اما توی سوپ شیر به دلیل رنگ سفید سوپ این کار رو توصیه نمیکنیم. چون مرغ همیشه همراه ادویه پخته میشه و روغنی که داخل آب مرغ هست روی سوپ جمع میشه و ظاهر سوپ رو خراب میکنه). اجازه بدین مواد روی حرارت کم بجوشن تا پخته بشن؛ وقتی که سبزیجات نیم پز شدن، قارچ تمیز شده و خرد شده (حلقه ای یا ریز خرد کنید بنا به سلیقه) رو به سوپ اضافه کنید و اجازه بدین همراه مواد بپزه. 5- وقتی سبزیجات کاملا پختن، شیر رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم مواد با شیر هم بجوشن و گاهی هم میزنیم تا رویه نبنده. وقتی سوپ به غلظت لازم رسید، خامه رو اضافه کنید. (البته توجه کنین بعدا کمی غلیظ تر میشه پس کمی رقیق تر بردارین). نحوه درست اضافه کردن خامه: خامه رو داخل یه کاسه بریزید و با ملاقه مقداری سوپ داخل کاسه بریزین و کاملا مخلوط کنین این کار باعث میشه تا خامه و سوپ هم دما بشن و گرمای سوپ باعث بریده شدن خامه نشه؛ هم اینکه خامه رو داخل کاسه کاملا با سوپ حل و یکدست کنیم و تا بعد از اضافه کردن به سوپ، ذرات خامه داخلش دیده نشه و ظاهر سوپ رو خراب نکنه. حالا مخلوط خامه و سوپ رو به سوپ داخل قابلمه اضافه میکنیم و اجازه میدیم روی حرارت به جوش بیاد؛ وقتی یک قل زد حرارت رو خاموش میکنیم و نیازی به جوشیدن بیشتر نیست. در نهایت نمک سوپ رو تست کنین و اگه نیاز بود اضافه کنین. چون عصاره مرغ مقدار زیادی نمک داره و ممکنه نیازی نباشه. هیج موقع آبلیمو رو وقتی سوپ گرمه به اون اضافه نمیکنیم چون باعث بریده شدن شیر و خراب شدن سوپ شما میشه، اجازه بدین سوپ از دما بیفته و بعد آبلیمو رو بهش اضافه کنین و تست کنین تا به اندازه باشه! 9- اگه سوپ شما بعد از اینکه از دما افتاد، خیلی غلیظ بود برای رقیق کردن کمی شیر بهش اضافه کنین. فوت و فن های پخت سوپ شیر
اگه میخواین بعد از خاموش کردن حرارت، بلافاصله سوپ رو سرو کنین، میتونین آبلیمو رو قبل از اضافه کردن شیر به مواد داخل قابلمه اضافه کنین اما چون قراره بعدا شیر و خامه اضافه بشه، مقدار آبلیمو و ترشی سوپ رو دقیق نمیتونین بسنجین! پس مقدار کم بزنین و وقتی سوپ رو سرو کردین آبلیمو یا لیموی تازه هم کنارش قرار بدین. موقع سرو برای تزیین سوپ میتونین از جعفری خرد شده و قارچ استفاده کنین (جعفری رو مستقیم داخل قابلمه سوپ نریزین گرما باعث تغییر رنگ جعفری میشه) کنار این سوپ معمولا نون سرو نمیشه (چون پیش غذاست) اما در صورت سرو از “ نان سوپ” یا “ نان پیتا” استفاده میشه. معمولا سوپ شیر رو با فلفل سیاه میل میکنن چون هم طعم خیلی عالی به سوپ میده و هم بخاطر طبع گرمش برای این سوپ که با شیر و خامه تهیه میشه و طبع سردی داره مناسب و مصلحه. بهتره فلفل رو از اول داخل سوپ نریزین چون رنگ سوپ رو تیره میکنه بهتره همراه سوپ قرار بدین تا هر کس هر مقدار دوست داره اضافه کنه. اگه میخواین کالری سوپ شما کم باشه میتونین خامه رو حذف کنین اما خامه طعم و رنگ خیلی خوبی به این سوپ میده پس بهتره توی مهمانی ها از این کار اجتناب کنین. بعضی ها به جای خامه از سس مایونز داخل این سوپ استفاده میکنن اما سس طعم خاصی به سوپ میده که ممکنه با ذائقه خیلی ها سازگار نباشه. میتونین اگه دوست ندارین قارچ رو از سوپ حذف کنین یا اینکه از ذرت یا نخودفرنگی داخل سوپ استفاده کنین که همه اینها به ذائقه شما بستگی داره. میتونین به جای جوی پوست کنده از جوی پرک هم استفاده کنین اما جوی پرک حالت له شده ای به سوپ میده که بستگی به این داره که دوست داشته باشین یا نه. سوپ های زیاد دیگری هم وجود دارند که از جو در آن ها استفاده میشود؛ معروف ترین آنها سوپ جو است که نارنجی رنگ است. البته سوپ شیر به علت داشتن رنگ سفید، برای مهمانی‌ها انتخاب مناسب تری است این سوپ هم مانند عدسی برای سرما خوردگی بسیار مناسب است. امیدواریم از آموزش سوپ شیر رضایت داشته باشید. سوالات خودتون رو از ما بپرسید.
طرز تهیه سوپ شیر بدون جو
مواد لازم
قارچ 250 گرم
پیاز 1 عدد
سیر2 حبه
 هویج1 عدد
آرد1 قاشق غذاخوری
شیر4 لیوان
خامه صبحانه1 پاکت
عصاره مرغ2 عدد
کره25 گرم

آریا جوان


طرز تهیه سوپ شیر بدون مرغ و جو رستورانی
برای پخت سوپ سفید، ابتدا قارچ را ریز خرد کنید و با کره تفت بدهید و بعد پیاز و سیر رنده شده را اضافه کنید، کمی تفت بدهید. کمی فلفل سفید و بعد هویج رنده شده را اضافه کنید و بعد آرد را کمی که تفت بدهید و به سوپ اضافه کنید در این مرحله شیر را با یک لیوان آب مخلوط کنید و عصاره مرغ را در آن حل کنید و به مواد اضافه کنید. کمی که غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید خامه را با مقداری از سوپ رقیق، و هم دما کنید و به سوپ اضافه کنید. سوپ آماده شده را در ظرف مناسب بکشید و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید. چاشنی لیمو را برش زده دور تا دور ظرف سوپ فرو ببرید.
سخن آخر
امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. اگر به تهیه سوپ و یا آش علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سوپ تره فرنگی ، طرز تهیه سوپ شلغم مرغ ، طرز تهیه آش شلغم که سرشار از ویتامین بوده و همچنین طرز تهیه آش رشته را نیز در انگیزه آموزش ببینید. همچنین فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/673212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

اوسمار فصل بعد هم روی نیمکت خواهد بود؟

سهرابیان: تا 10 روز آینده آماده هستم

کلوپ با آن کارش لیورپول را کشت

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد