آریا جوان

آخرين مطالب

داوطلبان کنکور سرنوشت خود را فدای اصرار اطرافیان نکنند/ لزوم توجه به علاقه شخصی در انتخاب رشته گفتگو

داوطلبان کنکور سرنوشت خود را فدای اصرار اطرافیان نکنند/ لزوم توجه به علاقه شخصی در انتخاب رشته
  بزرگنمايي:

آریا جوان - سالانه هزاران داوطلب دختر و پسر برای شرکت در کنکور سراسری آماده می‌شوند تا بتوانند با ورود به دانشگاه و کسب یافته‌های علمی در مشاغل متفاوت بعد از زمان فارغ التحصیلی فعالیت داشته باشند.
برخی از متقاضیان از همان ابتدا اهداف خود را مشخص کرده اند و با مطالعه دروس مشخص شده خود را روی صندلی دانشگاه مورد علاقه شان تصور می‌کنند و این کار به هیچ عنوان از نظر آن‌ها رویای توخالی نیست، اما در مقابل برخی دیگر چنین عقیده‌ای ندارند و متناسب با رتبه کنکورشان دست به انتخاب رشته می‌زنند.
بیشتر روانشاسان و مشاوران کنکوری به داوطلبان توصیه می‌کنند که حتما متناسب با توانایی‌های خود دست به انتخاب رشته بزنند و درصد کمی از رتبه کنکور را ملاک ورود به دانشگاه بدانند؛ چرا که آن‌ها معتقد هستند برخی از داوطلبانی که به اینصورت وارد دانشگاه شده اند بعد از گذشت دو الی سه ترم مجدد برای شرکت در کنکور آماده شده اند یا تغییر رشته داده اند که این عامل باعث می‌شود تا حق دانشجویان دیگر ضایع شود و آن‌ها یک سال دیگر پشت کنکور بمانند.
انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله‌ای سرنوشت ساز است، در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب قبولی در رشته محل دلخواه خود نزدیک می‌کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌بایست وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار داده و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مورد نظر خود، به اولویت بندی رشته محل‌های مورد علاقه بپردازند.
در این مرحله امکان انتخاب 150 کدرشته محل برای داوطلبان وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب‌ها مهمترین و حساس‌ترین بخش انتخاب رشته محسوب می‌گردد. اگر اشتباهی در اولویت بندی انتخاب رشته صورت گیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست دهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نیست.
برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و اصولی دانستن مواردی همچون نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی انتخاب‌ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … مهم است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می‌تواند فرم انتخاب رشته کنکور 1400 را به بهترین نحو ممکن تکمیل کرده و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کند.
به رشته حقوق علاقه دارم
مریم داوطلب کنکور سراسری 1400 در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: در زمان ورود به دبیرستان رشته انسانی را انتخاب کردم؛ چرا که هدفم رشته حقوق بوده و به شدت به آن علاقه دارم و تنها با این هدف برای شرکت در کنکور آماده شده ام که در این زمینه مشاوران و استادان زیادی بنده را کمک کرده اند.

آریا جوان


با اجبار خانواده سمت رشته تجربی رفتم
علیرضا داوطلب رشته تجربی کنکور سراسری 1400 در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، اظهار کرد: به اجبار پدر و مادرم وارد رشته تجربی شده ام و اصلا به آن علاقه‌ای ندارم؛ چرا که هر دوی آن‌ها پزشک هستند و از آن جایی که تک فرزند هستم من را هم در لباس پزشکی تصور می‌کنند، در حالی که تنها هدف من بازیگری بوده و حس میکنم با ورود به آن می‌توانم به بهترین جایگاه برسم.

آریا جوان


هدف خاصی برای قبولی در دانشگاه ندارم
ساغر داوطلب رشته ریاضی کنکور سراسری 1400 در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، بیان کرد: برای شرکت در کنکور کاملا آماده ام؛ چرا که متناسب با رتبه ام به انتخاب رشته اقدام می‌کنم و هدف خاصی در این زمینه ندارم.

آریا جوان


مطمئنم به نتیجه دلخواه می رسم
شایان داوطلب رشته هنر کنکور سراسری 1400 در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، افزود: برای سومین بار در کنکور هنر شرکت کرده ام و هیچ زمانی نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده ام، اما مطمئنم امسال در بهترین رشته حتما قبول خواهم شد؛ چرا که هدفم در این زمینه تنها رسیدن به شغل گرافیک است.

آریا جوان


داوطلبان برای انتخاب رشته توجهی به اصرار اطرافیان نداشته باشند
رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکوری متناسب با استعداد‌ها و توانایی‌های شان اظهار کرد: داوطلبان کنکور در زمان انتخاب رشته نباید توجهی به اصرار اطرافیان در جهت مطالعه رشته‌ای که در آن دوست ندارند، داشته باشند.
او افزود: متقاضیان کنکور سراسری نباید علاقه خود را در زمان انتخاب رشته بر مبنای هوی و هوس سوق دهند، بلکه باید با مطالعه این امر صورت بگیرد.
مهدی تصریح کرد: فرصت زیادی تا زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و انتخاب رشته باقی مانده؛ بنابراین بهتر است داوطلبان در این دوران مطالعه خود را افزایش دهند تا بتوانند دانشگاه و رشته مورد علاقه شان را متناسب با بازار کار در آینده پیدا کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: داوطلبان کنکور حتما آگاهی خود را در خصوص کارایی رشته‌ها را در زمان انتخاب رشته افزایش دهند تا بعد از اینکه به دانشگاه وارد شدند تصمیمی به تغییر رشته نگیرند.

آریا جوان


انتخاب رشته مرحله حساسی از زندگی همه ما جوانان است که اگر بدون علاقه یا با اصرار اطرافیان انجام شود نتایج زیان باری به همراه خواهد داشت؛ چرا که افراد نمی‌توانند بعد از زمان فارغ التحصیلی به شغل مطلوب خود دست پیدا کنند و به اینصورت آینده شان دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین انتظار می‌رود تا خانواده‌ها به هیچ عنوان فرزندان خود را مجبور به مطالعه رشته‌ای که به آن علاقه ندارند، نکنند بلکه علاقه آن‌ها را در نظر گرفته و با مشاوره دادن راهنمای خوبی برای فرزندان شان باشند.
در ضمن داوطلبان کنکوری هم می‌بایست تا زمان اعلام نتایج تمامی رشته‌های دانشگاهی و دانشگاه‌های سراسر کشور را بشناسند و با افزایش آگاهی در خصوص آن‌ها بتوانند یک انتخاب رشته عاقلانه و هدفمند برای خود رقم بزنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/682300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

اوسمار فصل بعد هم روی نیمکت خواهد بود؟

سهرابیان: تا 10 روز آینده آماده هستم

کلوپ با آن کارش لیورپول را کشت

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

خرس خانگی یک روس

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

گفت و گوی خبرنگاران با آرمین سهرابیان در پایان بازی استقلال و شمس آذر

گفت و گوی خبرنگاران با نصرالله خواجه‌گیری سرپرست استقلال در پایان بازی با شمس آذر

رئیس بایرن: نیامدن ناگلزمان برای ما پایان دنیا نیست

سهرابیان: با تمام توان برای قهرمانی میجنگیم

رقیبان سیتی به دنبال جذب هالند جدید

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد