آریا جوان

آخرين مطالب

آیا جعبه دنده برقی بوش مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهد؟ فناوری

آیا جعبه دنده برقی بوش مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهد؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - بوش آلمان نوعی جعبه‌دنده CVT برای خودروهای الکتریکی تولید کرده است که می‌تواند ضمن افزایش کارایی، ظرفیت پیمایش خودرو را افزایش بدهد و به کوچک‌سازی بسته باتری کمک کند.

در حال حاضر فقط تعداد انگشت‌شماری از خودروهای الکتریکی تولیدی از جعبه‌دنده‌ی چندسرعته استفاده می‌کنند. به گزارش بی‌ام‌و‌بلاگ ، بی‌ام‌و یکی از خودروسازانی بود که قبلاً از این نوع جعبه‌دنده‌ در محصولات خود استفاده می‌کرد و بی‌ام‌و i8 جعبه‌دنده دوسرعته برای موتور الکتریکی جلو دارد؛ اما تنها دو خودروی الکتریکی اکنون از چنین فناوری استفاده می‌کنند. این دو، پورشه تایکان و آئودی e-tron GT هستند که از جعبه‌دنده دوسرعته در موتور عقب بهره می‌برند. در بیشتر موارد، تمام خودروهای برقی برای موتورهای الکتریکی از سیستم کاهش دنده تک‌سرعته استفاده می‌کنند، بدون اینکه دنده اضافه نیاز باشد؛ این به دلیل قدرت زیاد موتور الکتریکی و قابلیت دور بالای آن است که نیاز به تعداد دنده‌های بیشتر را کاهش می‌دهد. البته، خودروهای برقی در سرعت‌های بالاتر با دور بسیار بالایی کار می‌کنند که باعث کاهش کارایی و ظرفیت پیمایش آن‌ها می‌شود. جعبه‌دنده سنتی فقط باعث کاهش افت پیشرانه می‌شود و در هر صورت کارایی را کاهش می‌دهد؛ اما جعبه‌دنده جدید CVT بوش برای خودروی الکتریکی در واقع راه حل جالبی است. جعبه‌دنده CVT4EV بوش در حقیقت یک CVT است که با افزایش قطر پولی تسمه، نسبت دنده را تغییر می‌دهد. برای کمک به افزایش کارایی، جعبه‌دنده بوش می‌تواند به تعداد نسبتاً نامحدودی نسبت دنده، برای هر سرعت یا دور تغییر کند. ایده این است که جعبه‌دنده می‌تواند با دور کمتر به ایجاد گشتاور بیشتر کمک کند؛ بنابراین به خودروی الکتریکی اجازه می‌دهد در سرعت‌های بالا انرژی کمتری مصرف کند و همچنین می‌تواند گشتاور را برای یدک‌کشی افزایش بدهد. مقاله‌های مرتبط:
سیستم e-CVT تویوتا؛ جدیدترین فناوری جعبه‌دنده‌های ضریب متغیر با مهم ترین قطعات خودرو آشنا شوید (قسمت اول)
اگر جعبه‌دنده CVT جدید بوش بدون هیچ‌گونه افتی در پیشرانه برقی، گشتاور را به‌طور مؤثری افزایش بدهد، می‌تواند ظرفیت پیمایش را به‌ویژه در سرعت‌های بالا به‌شدت بهبود ببخشد. اگر جعبه‌دنده بتواند این کار را انجام بدهد، بسته‌های باتری می‌توانند کوچک‌تر باشند؛ درحالی‌که می‌توانند ظرفیت پیمایش قبلی خود را حفظ کنند. جعبه‌دنده CVT4EV ماژولار است؛ به این معنی که می‌تواند در طیف گسترده‌ای از محصولات شامل شاسی‌بلندها گرفته تا خودروهای اسپرت و حتی وانت‌های سنگین مورد استفاده قرار بگیرد. به‌طور معمول علاقه‌مندان به خودرو به خاطر احساس غیر طبیعی CVT، با آن مخالف هستند؛ اما چنین احساسی در خودروهای الکتریکی از بین می‌رود؛ زیرا به هر حال تعویض دنده ندارد و در احتمالاً هیچ تفاوتی نخواهد داشت؛ بنابراین رانندگان می‌توانند از تمام مزایای جعبه‌دنده CVT مانند عملکرد بهتر، افزایش کارایی، یدک‌کشی بهتر و بدون هیچ یک از موارد منفی آزاردهنده در جعبه‌دنده‌های CVT سنتی بهره‌مند شوند. آیا این محصول جدید بوش در آینده نزدیک به برخی خودروهای الکتریکی تولیدی راه پیدا خواهد کرد؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/691619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صبح زیبا با نمایی از کوه رینیر در آمریکا

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

کنجی ژیراک ستاره موسیقی پاپ فرانسه بر اثر تیراندازی به شدت مجروح شد

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

لجبازی میلان با اینتر؛ جشن قهرمانی ممنوع!

معافیت 2 قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو

صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام‌جهانی تنیس روی میز

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

افزایش احتمال افسردگی در میان سالی با ساعات‌کار طولانی در جوانی

رازها را این‌طرف و آن‌طرف پخش می‌کنم!

سپهبد مقتدر

رئیس سازمان انرژی اتمی: تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد

تصاویری که عبدالرضا داوری از تفاوت استقبال از روحانی و رئیسی در فرودگاه پاکستان منتشر کرد

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی بیندیشد وگرنه همه ضرر می‌بینیم

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

قایق آسمانی با 600 متر ارتفاع در چین

عاقبت ضرب و شتم یک گاو نر با چوب

«تغییر چهره 2» ساخته می‌شود؛ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا

مصاحبه دیده نشده رضا داوودنژاد که با دیدنش بغض می‌کنید

مدیران بایرن: ستاره مصدوم بارسا مال ما!

پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی

موتور روشن و سرحال اسماعیل‌نژاد؛ درخشش 18 امتیازی

پیروزی بارسلونا با گل لحظه آخری مسی

مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد

انصراف دو نام بزرگ دیگر از تیم ‌ملی والیبال

نشست هماهنگی دیدار ایران و قرقیزستان برگزار شد

وقتی "دلار" اردوی قایقرانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

لائوتارو مارتینس: دوست دارم گریه کنم

لوکاس واسکز: برای رقص جلوی بارسلونا تمرین کرده بودیم

مطرح شدن نام طارمی بعد از قهرمانی اینتر

حضور رئیس‌جمهور در آرامگاه اقبال لاهوری

ظریفیان: مهم‌ترین مشکل رئیسی این بود که درک درستی از شرایط نداشت

موضع ایران درخصوص توافقات اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان

نمازی: ما می‌توانیم تحریم نباشیم

رییس جمهور پس از بازدید آرامگاه اقبال لاهوری: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است

واکنش وزیر خارجه به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

دریاچه‌ی زیبای بَرم اَلوان در شهرستان بهمئی

دوش طولانی یا کوتاه؛ کدام یک بهتر است؟