آریا جوان

آخرين مطالب

مکان‌های دیدنی آنتالیا را بشناسید گردشگری

مکان‌های دیدنی آنتالیا را بشناسید
  بزرگنمايي:

آریا جوان - اگر اهل سفر و گردش خصوصا در کشورهای خارجی باشید، تابستان که می‌شود دل در دلتان نیست که بلیط شهری را بخرید و یک تفریح حسابی را پشت‌سر بگذارید.
فکر کنم در شرایط کنونی بهترین جای دنیا که می‌توان سفر کرد، همین ترکیه همسایه خودمان باشد. چه جایی بهتر از آنتالیا؟ درادامه این مطلب جاهای دیدنی آنتالیا را ببینید و آماده خرید تور آنتالیا شوید.
ساحل ‌ ها و جاهای دیدنی آنتالیا
بخش عظیمی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه را سواحل آن تشکیل می‌دهند. سواحل ترکیه همیشه و در همه حال جزو بهترین مکان‌های تفریحی کشور هستند. هرچه که بخواهید از تخت و ماسه تا نوشیدنی و تفریح‌های آبی را می‌توان در کمپ‌های ساحلی این شهر یافت. سواحل معروف آنتالیا شامل:
ساحل لارا
ساحل لارا گزینه‌ای لاکچری برای آن‌هایی است که جز ساحل چیزی به نام کیفیت را هم می‌خواهند. ساحل هشت کیلومتری شنی آب‌وهوای مدیترانه‌ای در نزدیک‌ترین ساحل به شهر آنتالیا وجود دارد. این‌که بخواهم نمره دهی کنم یا بگویم این‌جا بهترین ساحل آنتالیا است، حرف درستی نیست؛ اما به‌جرات می‌توانم بگویم این ساحل در فهرست پنج ساحل برتر آنتالیا قرار می‌گیرد.
ساحل کمر
پیشنهاد می‌کنم ساحل کمر را چشم بسته انتخاب کنید. این ساحل و همه جاذبه‌های گردشگری‌اش همیشه به‌عنوان بهترین‌های آنتالیا انتخاب شدند. آب‌های این منطقه از طرف اتحادیه گردشگری اروپا به‌عنوان تمیزترین آب‌های دنیا پذیرفته شده‌اند. شاید نتوان امکانات لوکس را در این منطقه دید؛ اما مطمئن باشید مراکز خرید، هتل‌ها و امکانات ساحل کمر چیزی از جاذبه‌های گردشگری دیگر کشورهای اروپایی کم ندارد.

آریا جوان


ساحل بلک
بدون برو و برگرد ساحل بلک، لوکس و بی‌عیب است؛ از این جاها که نمی‌توان هیچ ایرادی روی آن گذاشت. امکان ندارد راهی بلک شوید و چیزی کم داشته باشید یا امکاناتی که می‌خواهید آن‌جا نباشد. ساحل بلک آنتالیا همیشه لوکس بوده و همیشه لوکس می‌ماند. کمپ‌های تفریحی و امکانات گردشگری این منطقه ده‌ها سال از دیگر ساحل‌های آنتالیا جلوتر است. شاید همین مساله دلیل اصلی شهرت ساحل بلک باشد. پیشنهاد می‌کنم اگر از نظر مالی در مضیقه هستید، اصلا به ساحل بلک فکر نکنید.
موزه آنتالیا
شاید یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا که بیشتر مسافران به‌راحتی از کنار آن رد می‌شوند، موزه آنتالیا باشد. موزه تشکیل شده از چندین بخش متفاوت، پر از آثار مختلف که به‌راحتی می‌توانید به‌اندازه یک فوق‌لیسانس تاریخ در آن یاد بگیرید. موزه آنتالیا جایی دیدنی برای آن‌هایی است که علاقه به تاریخ دارند. جایی دیدنی است برای آن‌ها که به هنر علاقه دارند.

آریا جوان


موزه مینی سیتی
موزه‌های آنتالیا فقط به موزه تاریخ آن ختم نمی‌شود. در این شهر دو موزه دوست‌داشتنی و جالب هم ساخته شده که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. موزه اول مینی‌سیتی است. موزه‌ای دیدنی پر از ماکت‌های کوچک که چشمان بیننده‌ها را خیره می‌کند. موزه مینی‌سیتی ماکت جاذبه‌های گردشگری ترکیه را در خود گنجانده است. ماکت‌هایی بسیار دقیق و دیدنی و شاید جذاب که قدم زدن بینشان حس‌وحال عجیبی دارد. همیشه مسجد سلطان احمد را با سر رو به بالا باید ببینید؛ اما در این‌جا می‌توانید دستی هم روی گلدسته‌هایش بکشید.
موزه دوم جایی است که مجموعه عظیمی از اسباب‌بازی‌های دنیا را در آن جمع کرده‌اند. آنتالیا موزه‌ای به نام اسباب‌بازی دارد که خاطره سال‌های دور بسیاری از کودک‌ها را زنده و آن‌هایی را هم که خاطره‌ای ندارد، با دیگران آشنا می‌کند.
آبشار دودن
اگر می‌خواهید تابستان با نرخ کم قیمت تور آنتالیا علی بابا این تور را رزرو کنید، حتما سری هم به آبشار دودن این شهر بزنید. فکر نکنم نیازی به توضیح باشد که آبشار بزرگ و دیدنی آنتالیا چقدر زیبا است. ویژگی بسیار خوبی که این آبشار دارد، امکاناتی است که اطراف آن ساخته شده تا به‌راحتی بتوان از آن دیدن کرد. واقعا گردشگری ترکیه حرف ندارد.
آسپندوس
بهتر است سری هم به جاذبه‌های تاریخی شهر آنتالیا بزنیم. جایی که از خانه‌های قدیمی تا سازه‌های عظیم تاریخی در آن وجود دارد. بهتر است یکی از جاهایی که به‌عنوان بنایی تاریخی از آن بازدید می‌کنید، حتما آسپندوس باشد تا چیزی را ازدست ندهید.
اگر اهل فیلم باشید، حتما فیلم گلادیاتور را دیده‌اید و با آمفی تئاترهای رومی آشنایی دارید. روزی در این سازه‌ها هزاران مرد به خاک و خون کشیده می‌شدند، فقط برای شادی پادشاه و الان فقط از آن‌ها ویرانه‌ای باقی مانده است. آمفی تئاتر آنتالیا نیز بازمانده دوران حکومت رومی‌ها در آنتالیا است. سازه‌ای بزرگ که بازدید از آن شما را یاد همین فیلم یا شاید صحنه‌های جنگ آن بیندازد. هرچه که باشد، تماشای این بنا را ازدست ندهید.
بین همه جاذبه‌های گردشگری آنتالیا هزاران نکته ریز و درشت وجود دارد که اگر با آن‌ها آشنایی داشته باشید، دیگر یک تور لیدر هستید. آنتالیا زیروبم‌های زیادی دارد؛ اما با یک‌بار بازدید از آن‌هم می‌توان به زیبایی‌هایش پی برد. پس بدون معطلی تور آنتالیا را رزرو کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/692230/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت