آریا جوان

آخرين مطالب

حمام نمک؛ خواص، عوارض و روش درست کردن آن چیست؟ خواندنی

حمام نمک؛ خواص، عوارض و روش درست کردن آن چیست؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - نمک اپسوم، نوع خاصی از نمک است که در حمام نمک از آن استفاده می‌شود. دو ماده اصلی نمک اسپوم، منیزیم و سولفات است که هر دو ماده در بدن وظیفه سم‌زدایی را به عهده دارند. از این حمام بیشتر برای درمان دردهای جزئی، مانند درد در استخوان‌ها استفاده می‌شود. در واقع این نوع حمام، عضلات خسته را تسکین داده و تورم ناشی از برخی التهابات در بدن، مثل تورم‌های روماتیسمی را کاهش می‌دهد.
در این مقاله سعی بر آن است که خواص حمام نمک، نحوه استفاده از این حمام و عوارض جانبی آن را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح دهیم.
خواص حمام نمک چیست؟
استفاده از این نمک در حمام نمک، مزایای بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد. پزشکان نیز آن را برای درمان برخی از بیماری‌ها تجویز می‌کنند. از جمله بیماری‌هایی که حمام نمک می‌تواند به درمان بهتر آن‌ها کمک کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ضربان تند قلب را کنترل می‌کند. سردردهای میگرنی را تسکین می‌دهد زایمان زودرس را به تعویق می‌اندازد. استرس را کاهش می‌دهد. پوست را نرم کرده و به درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند. از ایجاد برخی از تشنج‌ها جلوگیری می‌کند. تورم را در مغز کاهش می‌دهد. مسمومیت با باریم را درمان می‌کند. اسپاسم عضلات و تشنج ناشی از کمبود منیزیم را درمان می‌کند.

آریا جوان


چگونه حمام نمک درست کنیم؟
در مورد استفاده از نمک اپسوم در حمام گرم هیچ مشکلی وجود ندارد، مگر اینکه دچار فشار خون پایین باشید. در این صورت باید قبل از استفاده از حمام گرم و نمک حتما با پزشک مشورت کنید. این امر به این دلیل است که آب گرم می‌تواند فشار خون را تا حدودی پایین بیاورد.
بهتر است برای تهیه حمام نمک آب گرم باشد، اما نه آن‌قدر که پوست را بسوزاند و باید طوری باشد که به بدن آرامش دهد. معمولا درجه حرارت نزدیک 40 درجه، حرارت ایده‌آلی برای این حمام است. برای تهیه حمام نمک مراحل زیر را انجام دهید:
پرکردن وان حمام از آب گرم با درجه مناسب نسبت به بدن خودتان. میزان نمک به ازاء هر 20 لیتر 2 فنجان است که باید کاملا در آب حل شود. دقت کنید نمک بیشتر، آب را به شدت قلیایی کرده و ممکن است پوست شما را بسوزاند یا خشک کند. پس از حل شدن کامل نمک در آب، حدود 12 الی 20 دقیقه می‌توانید در حمام نمک بمانید. در پایان بدنتان را با آب ولرم شست‌و‌شو دهید. نکته: نمک‌های اپسوم در آب حل می‌شوند. این امر باعث می‌شود منیزیم و سولفات‌ها به راحتی در پوست جذب شوند. استفاده از آن بسیار آسان، قابل دسترس و ارزان است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از نمک‌هایی است که دارای استانداردها و تاییدیه پزشکی هستند و بهتر است از داروخانه‌ها تهیه شود.

آریا جوان


نکات مهم در استفاده از حمام نمک
به هیچ وجه بعد از حمام نمک از صابون برای شستشوی بدنتان استفاده نکنید. زیرا صابون مانند نمک دارای خاصیت قلیایی بالایی است. ممکن است کاملا حالت اسیدی پوست را از بین برده و حتی یک لایه نازک از پوست را جدا کند یا پوست را ملتهب و دچار خارش و سوزش شدید کند. برای گرفتن تاثیر بیشتر از این حمام بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید و یا بعد از آن حداقل یک ساعت استراحت کنید. اضافه کردن مقداری روغن زیتون و عصاره‌هایی مانند اسطوخودوس، وانیل، ترنج و یا اکالیپتوس در صورت عدم آلرژی، علاوه بر داشتن خواص درمانی برای پوست، باعث افزایش آرامش و بهبود عملکرد سیستم عصبی نیز می‌شود. در کنار نمک، می‌توانید کمی جوش شیرین برای از بین بردن عفونت‌ها و قارچ‌های موجود روی پوست و به خصوص دستگاه تناسلی استفاده کنید. استفاده از آب خیلی گرم نه تنها دردها را کاهش نمی‌دهد، بلکه تورم را در این قسمت‌ها بیشتر می‌کند.

آریا جوان


آیا استفاده از حمام نمک عوارضی هم دارد؟
معمولا این حمام برای همه افراد حتی کودکان مجاز هست و ضرری ندارد. اما گاها به دلیل وجود برخی آلرژی‌های پوستی نباید استفاده شود. در صورت داشتن هرگونه آلرژی باید قبل از استفاده از این حمام با پزشک متخصص خود مشورت کنید. همچنین این حمام ممکن است برای زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی به دلیل داشتن نمک زیاد مضر باشد و انجام آن باید با اجازه پزشک معالج باشد.
چگونه آلرژی نسبت به حمام نمک را تشخیص دهیم؟
برای این کار باید در یک ظرف کوچک با نسبت پایین‌تر، از این حمام را تهیه کرده و تمام مراحل گفته شده را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کنید. پس از 24 الی 48 ساعت اگر دچار خارش، سوزش و ااتهاب در این قسمت نشدید، با خیال راحت می‌توانید از این حمام عالی استفاده کنید.
جالب است بدانید استفاده از این حمام تنها در حد نرمال و انجام آن به طور صحیح، قابلیت درمان و مزایای گفته شده را دارد؛ پس اگر بیش از حد یا نادرست انجام شود، عوارض زیر را برای شما ایجاد می‌کند:
خستگی شدید تاری دید ضعف عضلانی عفونت یا کهیر در پوست واکنش‌های آلرژیک و تنفسی
سخن آخر
استفاده از حمام نمکی در حد نرمال مثلا ماهی دو مرتبه می‌تواند یک عادت بسیار خوب باشد. زیرا همانطور که به آن اشاره کردیم این کار علاوه بر داشتن خواص درمانی مثل تسکین دردهای جزئی، می‌تواند تقویت‌کننده عالی برای اعصاب و ایجاد آرامش باشد. به همین دلیل معمولا به افرادی که دچار اختلال و پریشانی در خواب هستند استفاده از این حمام آرامش‌بخش بسیار توصیه می‌شود.
برای ما در پایین همین صفحه بنویسید آیا شما تا به حال از حمام نمک اسپوم استفاده کرده‌اید و چه اثراتی برای شما داشته است؟ منتظر نظرات و پیشنهادات عالی شما عزیزان هستیم. شما عزیزان می‌توانید در انگیزه با طبع نمک خوراکی و انواع خواص درمانی آن نیز آشنا شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/693249/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی