آریا جوان

آخرين مطالب

راه های تیز کردن قیچی در خانه خواندنی

راه های تیز کردن قیچی در خانه
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ‌ هر یک از ما، در خانه وسایلی مانند چاقو و قیچی داریم که اغلب هم کاربردهای فراوانی دارند. مثلاً انواع قیچی‌ها راداریم: قیچی خیاطی، قیچی آشپزی، قیچی باغبانی و… به‌هرحال، در منزل گاهی اوقات به هنگام استفاده از انواع چاقو و قیچی متوجه می‌شویم که قیچی یا چاقوی ما مانند قبل تیز نیست. برخی خانم‌ها فکر می‌کنند، شاید عمر مفید این وسایل به پایان رسیده است و باید به فکر خرید قیچی و یا چاقوی جدید باشند؛ اما برخی دیگر از خانم‌ها و یا آقایان به فکر تیز کردن دوباره این‌گونه وسایل می‌افتند و دست‌به‌کار می‌شوند. باید دانست که روش‌های تیز کردن قیچی، بسیار متعدد است.

آریا جوان


در داخل منزل می‌توان از این شیوه‌ها استفاده کرد و بدون صرف هزینه‌های بالا قیچی‌ها را تیز کرد. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا روش‌هایی ویژه برای شما ارائه دهیم تا بتوانید قیچی‌ها و حتی چاقوهای خود را نیز در منزلتان تیز کنید.
روش های تیز کردن قیچی
روش‌های زیادی برای تیز کردن چاقو و قیچی در منزل وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید قیچی و چاقو تیز داشته باشید. ما در ادامه به آموزش این روش‌ها می‌پردازیم.
1. تیز کردن با استفاده از سنگ چاقوتیزکن

آریا جوان


آهن چاقوتیزکن از جنس اکسید آلومینیوم است و می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای تیز کردن قیچی‌ها باشد. برای تیز کردن قیچی خود با استفاده از سنگ چاقوتیزکن، باید حسابی مراقب باشید. چراکه این کار بسیار خطرناک است. برای انجام دادن این کار ابتدا قیچی را محکم در دستان خود بگیرید به‌طوری‌که نوک تیغه‌ها به سمت پایین باشد. تیغه‌ها را از هم بازکنید و سنگ چاقوتیزکن را به‌آرامی روی تیغه قیچی بکشید. این کار را چند دقیقه تکرار کنید تا قیچی شما حسابی تیز شود. دقت داشته باشید که بعد از انجام دادن این کارها، براده‌هایی روی تیغه قیچی باقی می‌ماند. باید این براده‌ها را از روی تیغه قیچی به‌وسیله یک سنباده نرم پاک‌کنید. اگر این براده‌ها را از روی تیغه قیچی یا چاقوی خود پاک نکنید، قیچی یا چاقوی شما به‌مرورزمان زنگ می‌زند.
2. تیز کردن قیچی یا چاقو با استفاده از شیشه

آریا جوان


برای تیز کردن قیچی خود با استفاده از شیشه، می‌توانید از یک لیوان شیشه‌ای استفاده کنید. دقت کنید لیوانی که انتخاب می‌کنید، قدیمی و بدون استفاده باشد. همچنین می‌توانید از بطری‌های شیشه‌ای نیز استفاده کنید. قیچی را مانند روش قبل در دستانتان بگیرید و لیوان یا بطری شیشه‌ای را به‌آرامی در امتداد تیغه‌ها بکشید. این کار را انقدر تکرار کنید تا مطمئن شوید قیچی شما به‌خوبی تیز شده است. نکته‌ای که باید در این مرحله به آن دقت کنید این است که نباید ظرف شیشه‌ای را بیش‌ازحد بر روی تیغه قیچی خود فشار دهید چراکه ممکن است ظرف بشکند و به دست شما آسیب برساند. نکته دیگر که باید رعایت کنید این است که در هنگام تیز کردن قیچی با استفاده از لیوان شیشه‌ای، پارچه‌ای زیر خود پهن کنید تاخورده‌های شیشه، در فضای خانه پخش نشود.
3. تیز کردن قیچی یا چاقو با سمباده

آریا جوان


برای این کار، یک سمباده مناسب انتخاب کنید. سمباده‌ای که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی زبر. باید سمباده‌ای را انتخاب کنید که بتواند از روی قیچی شما لایه بردارد و در ضمن به قیچی شما خط نیندازد. سنباده را در امتداد تیغه‌ها بکشید تا تیغه‌ها حسابی تیز شوند. در آخر از یک سمباده نرم‌تر استفاده کنید و براده‌های باقیمانده بر روی تیغه قیچی خود را پاک‌کنید. به این وسیله از زنگ زدن زودهنگام قیچی و چاقوی خود جلوگیری کنید.
4. تیز کردن قیچی و چاقو به‌وسیله فویل‌های آلومینیومی

آریا جوان


گاهی قیچی شما نسبت به قیچی‌های معمولی، از ظرافت بیشتری برخوردار است. قیچی‌های خیاطی و قیچی‌های کاردستی، ازجمله این نوع قیچی‌ها هستند. این نوع قیچی‌ها را باید، با استفاده از یک ورق فویل آلومینیوم، تیز کرد. برای این کار، یک ورق فویل ضخیم انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ورق فویل هرچه ضخیم‌تر باشد، میزان تیزی قیچی شما بیشتر می‌شود. فویل ضخیم را چند بار تا بزنید. قیچی را به شکل ذکرشده در دستانتان بگیرید و فویل را به‌دقت بر روی تیغه قیچی بکشید. هر بار که احساس کردید لایه روی فویل، خراب‌شده است، می‌توانید فویل را از محل دیگری تا بزنید و به کار خود ادامه دهید.
5. تیز کردن قیچی به‌وسیله یک چاقو دیگر
برای این کار یک چاقوی تیز و ضخیم انتخاب کنید. معمولاً چاقوی آشپزخانه برای این کار مناسب است. تیغه‌های قیچی را از هم بازکنید، نوک آن را بر روی زمین قرار دهید و آن را محکم نگه‌دارید. سپس چاقوی تیز را با دست دیگرتان بگیرید و آن را به‌صورت عمودی بر روی تیغه قیچی خود بکشید. این کار را در امتداد تیغه قیچی انجام دهید. این روش نیز می‌تواند قیچی شما را تا حدودی تیز کند ولی باید دقت داشته باشید که این کار خیلی خطرناک است و در انجام آن باید حوصله به خرج داد.
6. تیز کردن قیچی با پیچ‌گوشتی

آریا جوان


برای تیز کردن لبه‌های قیچی می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی که سالم و بدون زدگی باشد استفاده کنید. برای این کار با یکدست پیچ‌گوشتی را نگه‌دارید و با دست دیگر قیچی را بازکنید و قسمت میانی پیچ‌گوشتی را در انتهای دو لبه قیچی قرار دهید. حال باکمی فشار قیچی را ببندید تا لبه‌ها بر روی بدنه پیچ‌گوشتی تا نوک قیچی حرکت کنند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا قیچی به‌خوبی تیز شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/693255/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران