آریا جوان

آخرين مطالب

واکسیناسیون زندانیان علیه ویروس کرونا به طور رسمی آغاز شد خواندنی

واکسیناسیون زندانیان علیه ویروس کرونا به طور رسمی آغاز شد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مراسم واکسیناسیون مددجویان زندان‌های سراسر کشور علیه ویروس کرونا به طور رسمی در زندان اوین همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز شد.
حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران در این مراسم با گرامیداشت عید غدیرخم اظهار کرد: یک پنجم زندانیان کشور در استان تهران هستند و خدمات بهداشتی به صورت شبانه روزی به زندانیان ارائه می‌شود.
واکسینه شدن حدود 9 هزار نفر از مددجویان و پرسنل در برابر کرونا
مدیرکل زندان‌های استان تهران با بیان اینکه سالانه بیش از صد هزار ویزیت در زندان‌های استان تهران انجام می‌شود، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق شدیم که تاکنون حدود 9 هزار از مددجویان و پرسنل را واکسینه کنیم.
وی اظهار کرد: در زندان زنان واقع در شهرستان ری 200 نفر واکسینه شدند و واکسیناسیون مابقی زندانیان نیز در حال اجراست. در زندان تهران بزرگ، ورامین، دماوند و کانون اصلاح و تربیت امروز به مناسبت عید غدیرخم واکسیناسیون در این زندان‌ها نیز آغاز خواهد شد.

آریا جوان


حیات الغیب بیان کرد: مجموعه سازمان‌های زندان‌ها با درایت و تدبیر ریاست سازمان زندان‌ها و معاونت سلامت برای سلامت مددجویان حساسیت ویژه‌ای دارد. در زندان‌های استان تهران در زمینه کنترل ویروس کرونا در میان اکثر کشور‌های دنیا و حتی توسعه یافته بسیار موفق عمل شده است.
مدیرکل زندان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در سطح زندان‌های تهران و کشور در این زمینه توفیقات بسیار خوبی داشته ایم و در زمینه کنترل مددجویان از لحاظ بیماری اقدامات بسیار موثری انجام شد.
وی ضمن قدردانی از همکاری مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اداره کل زندان‌های استان تهران عنوان کرد: تاکنون واکسیناسیون حدود 30 درصد از مددجویان انجام شده است و امیدوارم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام زندانیان استان تهران و همکاران و کارکنان زندان‌های استان تهران نیز واکسینه شوند.
علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از اجرای واکسیناسیون در زندان‌های سراسر کشور گفت: در ستاد ملی خدمت دادستان کل کشور هستیم و آقای منتظری و آقای حاج محمدی هر هفته پیگیر اجرای واکسیناسیون بودند و هستند و از این بابت از این عزیزان تشکر می‌کنم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در ارتباط با موضوع زندان‌ها این اولین همکاری ما نیست و ما همکاری خیلی قدیمی و تنگاتنگی از سال‌ها و دهه‌های قبل داریم. امیدوارم بتوانیم بیش از پیش به ویژه در حوزه سلامت همکاری داشته باشیم.
عملکرد قابل قبول زندان‌های کشور در مهار اپیدمی کرونا در مقایسه با سایر کشورها
وی اظهار کرد: در این زمینه خیلی خوب عمل شده و در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به زندان‌های سایر کشور‌ها در مهار و کنترل اپیدمی کرونا بسیار خوب عمل شد.
رئیسی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شد و من فکر می‌کنم که سیستم قرنطینه معکوسی که در زندان‌ها ایجاد شد، یک مدل خوبی بود و در این شرایط به خوبی جواب داد.
کاهش 45 درصدی تراکم در زندان‌ها با اعطاء مرخصی‌ها
معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: کار دیگری که انجام شد، موضوع کاهش تراکم زندان‌ها بود و اعطاء مرخصی‌ها بسیار توانست در این زمینه کمک کند. بر اساس آمار‌هایی که رصد کرده ایم حدود 45 درصد کاهش تراکم در زندان‌ها صورت گرفت که بسیار کار خوب و دارای مسئولیتی بود که قوه قضاییه پذیرفت و جای تشکر دارد.

آریا جوان


وی اظهار کرد: بر اساس سند ملی واکسیناسیون که مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا هست، در فاز یک کادر بهداشت و درمان را واکسینه کردیم و در فاز دوم واکسیناسیون گروه‌های سنی و به ویژه سالمندان را انجام دادیم و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد، گروه هدف 60 سال به بالا که در فاز دوم بود، بیش از 70 درصد از واکسیناسیون آن‌ها انجام شده و به سراغ گروه‌های سنی پایین‌تر رفته ایم و حتی در برخی از استان‌ها واکسیناسیون گروه سنی 45 سال شروع شده است.
رئیسی با اشاره به انجام واکسیناسیون 80 درصد از افراد دارای بیماری زمینه‌ای گفت: 20 درصد دیگر این افراد نیز هفته گذشته ابلاغ شده است تا انجام شود و امروز به طور رسمی وارد فاز سوم شدیم.
هیچ محدودیتی برای تامین واکسن زندانیان وجود ندارد
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در فاز سوم جمعیت‌ها و مشاغل پرخطر هست که یکی از اولویت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، مراکز تجمعی مانند زندان هاست که امروز انجام می‌شود. در همین جا اعلام می‌کنم که هیچ محدودیتی برای تامین واکسن برای شما نداریم و هر لیستی که به ما داده شود، حتما واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: علاوه بر این، هیچ محدودیتی در ارتباط با نوع واکسن نیز وجود ندارد و هر آنچه که به مردم عادی زده می‌شود، به مددجویان نیز همان واکسن تزریق خواهد شد. فکر می‌کنم با توجه به ظرفیتی که وجود دارد ظرف یک هفته تا 10 روز کل زندان‌های کشور را برای نوبت اول می‌توان واکسینه کرد.
رئیسی اظهار کرد: برای نوبت دوم نیز کاملا آمادگی داریم.
درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها از میزان رعایت جامعه بیش از دو برابر است
معاون بهداشت وزارت بهداشت با قدردانی از همکاری سازمان زندان‌ها گفت: تقریبا هر دو هفته یکبار گزارش کل زندان‌های کشور را از نظر حوزه سلامت رصد می‌کنیم و داریم. درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها از میزان رعایت جامعه بیش از دو برابر است.

آریا جوان


وی در پایان بیان کرد: مددجویانی که در اینجا حضور دارند از نظر ما در حوزه سلامت هیچ تفاوتی با سایر افراد ندارند و از دیدگاه ما انسان هستند. در همین جا قول می‌دهیم که در ارتباط با واکسن هیچ نگرانی وجود نداشته باشد و حتی برای کسانی که ممکن است در چند روز آینده اعزام شوند نیز مشکلی در ارتباط با واکسن وجود ندارد.
سید عبدالله مرتضوی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها نیز در این مراسم گفت: از آن جایی که زندان‌ها یک مکان پر ازدحام است به همین دلیل تمامی زندان‌ها را در مرحله اول به عنوان قرنطینه محسوب کردیم.
طراحی قرنطینه‌های سه لایه در زندان‌ها
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: برای زندانیان بدو ورود نیز قرنطینه‌های سه لایه را طراحی کردیم و مدل 14 روزه‌ای که تعریف شده بود در زندان‌ها پیاده سازی کردیم.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، طرح شبانه روزی در خصوص کنترل ویروس کرونا در زندان‌ها به اجرا درآمد و بلافاصله موضوع تست‌های پی سی آر را در زندان‌های کشور مطرح کردیم.
قرار گرفتن بیش از هشت میلیون و 600 هزار نفر در طرح غربالگری ویروس کرونا
مرتضوی با بیان اینکه بیش از هشت میلیون و 600 هزار نفر را از ابتدای ویروس کرونا تاکنون در طرح غربالگری ویروس کرونا قرار دادیم، اظهار کرد: حدود 200 هزار نفر از زندانیان را در چهار مرحله و چهار پیک با مساعدت همکاران قضایی به مرخصی اعزام شدند.

آریا جوان


وی با اشاره به مناسب سازی تهویه‌های زندان‌های سراسر کشور گفت: تمامی این اتفاقات باعث شد تا حقوق زندانیان محترم شمرده شود و برگ زرینی را در پرونده حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.
وی گفت: در این مدت هیچ گونه اپیدمی همه گیر جامعی را داخل زندان‌ها نداشته ایم و این غیر از مساعدت و همراهی همکاران عزیزمان در دستگاه قضایی نبوده است
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: هیچ ترسی از مقابله با کرونا در میان همکاران وجود ندارد و با شجاعت و ایثار تمام نسبت به کنترل وضعیت بهداشتی داخل زندان‌ها اقدام می‌کنند.
مرتضوی با قدردانی از همکاری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: در آن ابتدا که موضوع کرونا در کشور رقم خورد، من مدیرکل زندان‌های استان البرز بودم و در این استان همکاری‌های بسیار تنگاتنگی در خصوص کنترل کرونا انجام شده است. تست پی سی آر در مواقعی در جامعه نبود؛ اما تست پی سی آر در داخل زندان به هر طریق ممکن تهیه شد و این همکاری قابل تقدیر است.
وی با اشاره به طراحی نظام پرونده الکترونیک برای کل زندان‌ها در سال جاری گفت: با مساعدت‌های وزارت بهداشت تمامی همکاران ما در هفته آینده واکسینه خواهند شد و در خصوص بیش از 42 هزار نفر نیز برنامه ریزی کرده ایم که در هفته پیش رو در طرح جامع واکسیناسیون قرار دهیم. رده سنی بالای 45 سال را صد در صد پوشش خواهند داشت و زندانیان نسوان صد در صد در هفته آینده در طرح واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.
مرتضوی بیان کرد: تمامی زندانیان پر خطر و با بیماری‌های زمینه‌ای که شناسایی شده اند، تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از این بابت از همکاری وزارت بهداشت و همکاری تنگاتنگ وزیر بهداشت که تاکید ویژه بر موضوع سلامت زندانیان داشته اند، سپاسگزاریم و امیدواریم در خصوص درمان اعتیاد نیز بتوانیم برگ زرین دیگری را به جامعه بین الملل ارائه کنیم.

آریا جوان


وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین همکاران برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد در طرح‌های مارالیا، ایدز و سل هستیم، گفت: بیش از 130 نفر از همکاران ما در این راستا همکاری دارند و آن‌ها نیز استقبال خوبی نیز داشته اند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به پیگیری روزانه ریاست سازمان زندان‌ها در خصوص واکسیناسیون مددجویان گفت: دغدغه سلامت زندانیان برای کل مجموعه نظام جمهوری اسلامی، قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها وجود دارد و یکی از دغدغه‌های جدی ما محسوب می‌شود.
مرتضوی در پایان بیان کرد: درب زندان‌های ما برای بازدید جوامع بین الملل در حال حاضر باز است؛ اما مشروط بر اینکه این همکاری و اتفاق دو سویه باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/693577/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

ترفند آویزان کردن شلوار

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود