آریا جوان

آخرين مطالب

بهترین تفریحات تفلیس برای گردشگران گردشگری

بهترین تفریحات تفلیس برای گردشگران
  بزرگنمايي:

آریا جوان - تفلیس بزرگ‌ترین شهر و پایتخت گرجستان است. در روزهای گرم تابستان تفلیس مقصد مناسبی جهت سفر کردن است. نام این شهر از کلمه تبیلی به معنای گرم و جوشان گرفته شده است و دلیل آن هم وجود چشمه‌های آب گرمی است که در این شهر وجود دارد.
این شهر در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است. تفلیس تاریخ پرفراز و نشیبی داشته است و قدمت آن را می‌توان از سبک معماری این شهر نیز متوجه شد. تفلیس جاهای دیدنی و گردشگری بسیار زیادی دارد و همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این شهر سفر می‌کنند. گردشگران اغلب بلیط تهران تفلیس خریداری کرده و به کمک این وسیله نقلیه به تفلیس سفر می‌کنند. این شهر مکان‌های تفریحی بسیار زیادی دارد که می‌توانید جهت استراحت و تفریح به آن‌ها مراجعه و اوقات خوشی را در این اماکن سپری کنید. از پارک‌های آبی و طبیعت‌گردی گرفته تا بازدید از مکان‌های گردشگری به صورت رایگان همگی تفریحات متنوع تفلیس گرجستان هستند. در این مقاله به معرفی بهترین تفریحات تفلیس خواهیم پرداخت.
پارک آبی جینو پارادایس | Gino Paradise Tbilisi
تفریحات آبی یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها در هر سفری است. به خصوص اگر این تفریح در پارک‌های آبی پیشرفته و بزرگ باشد. یکی از بهترین تفریحات تفلیس پارک آبی جینو پارادایس است. این پارک طراحی منحصربفردی دارد و به شکل سه بعدی ساخته شده است. پارک آبی تفلیس از شش بخش مختلف تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها تفریحات گوناگونی دارند. بخش ساحلی این پارک به استخرهای مختلفی مجهز شده است که برای تمامی سنین مناسب هستند. در این بخش می‌توانید هر نوع قایقی که دوست داشتید سوار شوید و یا از تفریحاتی همچون شاتل، اسکوتر و … استفاده کنید.
در این پارک علاوه‌بر تفریحات آبی می‌توانید از بدن سازی، سونا و جکوزی، رستوران، کافه، سالن‌های بزرگ مراسم و … نیز استفاده کنید. هر کدام از این شش بخش در پارک آبی جینو پارادایس تفریحات مخصوصی دارند. با مراجعه به پارک آبی تفلیس می‌توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید و از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. پارک آبی جینو پارادایس همه روزه از ساعت 12 ظهر الی 10 شب باز است.
تله کابین در تفلیس | Aerial Cable Car
تله‌کابین سواری در تفلیس یکی دیگر از تفریحات سرگرم کننده در این شهر است که از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار است. این تله کابین بسیار معروف است و از آن برای رسیدن به قلعه ناریکالا از پایین بوستان استفاده می‌شود. تله‌کابین تفلیس یکی از بهترین مکان‌هایی است که به کمک آن می‌توان منظره کلی از شهر را تماشا کرد. به لطف تله‌کابین در این شهر می‎توانید اوقات خوشی را در ارتفاعات تفلیس سپری کنید. مجموعه تله کابین تفلیس از ساعت 12 ظهر تا نیمه‌های شهر مشغول فعالیت است. بوستانی که این تله‌کابین از آن می‌گذرد نیز برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی بسیار مناسب است. این بوستان به تازگی تاسیس شده است و در زیر کاخ ریاست جمهوری واقع شده است. در این بوستان می‌توانید از موسیقی‌های زنده، آب‌نما و گل‌کاری‌های زیبا لذت ببرید.
حمام گوگردی گولو | Gulo’s Thermal Spa

آریا جوان


تفلیس شهر حمام‌های گوگردی و چشمه‌های آب گرم و جوشان است. یکی از بهترین تفریحات این شهر گرفتن یک حمام داغ در حمام گولو است. حمام‌های گوگردی تفلیس علاوه‌بر این که یک تفریح مناسب محسوب می‌شوند، یک جاذبه دیدنی و تاریخی نیز هستند. پیش‌تر حمام‌های بیشتری در این شهر وجود داشت که امروزه بسیاری از آن‌ها تخریب شده‌اند. از بین حمام‌های باقی مانده، حمام گوگردی گولو یکی از پرطرفدارترین حمام‌های تفلیس است. بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که این حمام‌ها به دلیل خاصیت گوگردی که دارند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون آسم، دردهای مفصل و استخوان، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های مربوط به آرتروز و … مناسب هستند. از ویژگی‌های این حمام می‌توان به اینترنت پرسرعت و وای‌فای اشاره کرد. علاوه‌بر این رستوران و کافه این مجموعه نیز بسیار باکیفیت هستند. در تمامی روزها از ساعت 7 صبح الی 14 بعد از ظهر می‌توانید از این حمام استفاده کنید.
بولینگ مجموعه لبوسکی | Lebowski Bowl Club
اگر به بازی‌های تیمی علاقه‌مند هستید، مجموعه لبوسکی برای شما یک بولینگ پیشرفته در نظر گرفته است. در این مجموعه فعالیت‌های ورزشی دیگری نیز وجود دارد علاوه‌بر این مرکز خرید لبوسکی یک گزینه عالی برای خرید سوغاتی است که می‌توانید پس از تفریح و بازی به آن مراجعه کنید. یک سالن تلویزیون و کافه با کیفیت نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها وقت بگذرانید. از ساعت 10 صبح الی 2 نیمه شب این مجموعه آماده خدمت رسانی به گردشگران است.
بالن سواری | Balloon rides in Tbilisi
یکی از پرطرفدارترین تفریحات تفلیس بالن سواری است. می‌توان گفت اغلب گردشگرانی که با رزرو تور تفلیس به این شهر سفر می‌کنند سوار بالن‌های تفریحی تفلیس می‌شوند. تفلیس این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است که بتوان به کمک بالن کل آسمان شهر را گشت و از ارتفاع بالا مناظر شهر را تماشا کرد. این بالن‌ها در گنجایش‌های مختلفی از 2 الی 24 نفر طراحی شده‌اند. خدمات این بالن‌ها اغلب VIP است و بلیط آن به همراه نوشیدنی و غذا ارائه می‌شود. مقر این بالن‌ها در خیابان دیوید آقما شنبلی است.

آریا جوان


زیپ لاین در باغ گیاه شناسی | Zip Line at Botanical World
یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات این شهر زیپ لاین است که در باغ گیاه شناسی تفلیس قرار گرفته است. این باغ آب و هوای بسیار خوبی دارد و استفاده از زیپ لاین که به تازگی به این مجموعه اضافه شده است، بسیار لذت‌بخش است. طول این زیپ لاین 270 متر است و در ارتفاع 30 متری از ناریکالا تا باغ گیاه شناسی قرار گرفته است.
شهربازی متاتسمیندا | Mtatsminda Amusement Park
یکی از مشهورترین شهربازی‌های گرجستان شهربازی متاتسمیندا است که در یک پارک کوهستانی در تفلیس قرار گرفته است. این شهربازی وسایل سرگرم کننده و متنوعی دارد که برای تمامی گروه‌های سنی مناسب هستند. این شهربازی در پارک کوهستانی متاتسمیندا در ارتفاع 770 متری از تفلیس قرار گرفته است. این شهربازی 15 قسمت گوناگون دارد و وسایل آن شامل چرخ و فلک، سرسره آبی، خانه وحشت، ترن هوایی و … می‌شود. می‌توانید در یک عصر تابستانی به این پارک مراجعه کنید و شام و عصرانه را در رستوران و کافه شهربازی میل کنید.
باغ وحش تفلیس | Tbilisi Zoo
بازدید از باغ وحش می‌تواند یک تفریح بسیار هیجان‌انگیز برای شما باشد. این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های گرجستان است و بیش از 90 سال قدمت دارد. این باغ وحش در بخش مرکزی تفلیس و در دره ورا قرار گرفته است. بیش از 300 گونه جانوری مختلف در این باغ وحش وجود دارند و مساحت آن 120 هکتار است. بخشی از این مجموعه به نگهداری از مارهایی با نژادهای گوناگون پرداخته می‌شود که برای بازدید از آن باید پول اضافه‌تری پرداخت کنید.
پینت بال در مجموعه هاف لایف | Half-Life
یکی از بهترین بازی‌های گروهی، پینت بال است که می‌توانید در کنار دوستان خود از آن لذت ببرید. مجموعه هاف لایف در یک روستا نزدیک تفلیس قرار گرفته است. این مجموعه سلاح، لباس و کلاه مخصوص در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید در زمین بازی با دوستان خود مشغول شوید. اگر تا به حال تجربه بازی پینت بال را نداشته‌اید، می‌توانید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید و آموزش ببینید.
سخن پایانی
علاوه‌بر تفریحاتی که در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید از موتورسواری در پارک بین‌المللی روستاولی، کارتینگ پارک آستر، تیراندازی در گلوبال آرمز و پارک آبی یورو پارک نیز لذت ببرید. اگر قصد سفر به تفلیس را دارید، بهتر است ارزانترین بلیط هواپیما خارجی خود را در فصل بهار رزرو کنید تا بتوانید از تمامی تفریحات تفلیس استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/719306/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

دستامو بگیر، آقای دلم

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

بهترین رفتار پس از داد زدن سر کودک چیست؟

جشن هزار دف پالنگان

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

رابطه بین احساس کفایت با توانمندی و خودمختاری کودک

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

گفت و گو لذت بی پایان است

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش