آریا جوان

آخرين مطالب

روایت نمایندگان مجلس از جلسه غیرعلنی با حضور امیرعبداللهیان نگاه سیاسی

روایت نمایندگان مجلس از جلسه غیرعلنی با حضور امیرعبداللهیان
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آخرین خبر / سخنگوی هیات رئیسه و جند نماینده مجلس، جزئیاتی از جلسه غیرلنی پارلمان با حضور وزیر امور خارجه را تشریح کردند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس: جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهترین راهبرد و روش برای ورود به مذاکرات هسته ای است
سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 25 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اتفاقات غرب آسیا و محیط پیرامونی کشورمان و تحولات اطراف مرزها، اهمیت موضوع و لزوم ارائه تحلیل کلی راجع به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و اقدامات صورت گرفته، دعوتی از وزیر امور خارجه برای حضور در جمع نمایندگان صورت گرفت.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: انتخابات پارلمانی عراق که در تشکیل دولت جدید این کشور تاثیرگذار است، تغییر حاکمیت در افغانستان، اتفاقات لبنان و سوریه و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین اتفاقات شمال غرب کشور، دغدغه نمایندگان بود که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مطرح شد که وی نیز توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرد.
وی بااشاره به تحولات کشور آذربایجان گفت: تحولات شمال غرب و شکل گیری تهدید احتمالی در مرزهای این بخش از کشور و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور خارجه درخصوص آنها توضیحاتی ارائه کرد. همچنین اقدامات دستگاه دیپلماسی در هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط در این خصوص به اطلاع نمایندگان رسید.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: کشورمان این تحولات را به طور کامل رصد می کند و مواضع جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است و اجازه نمی دهد که دشمنان منافع کشورمان را به هیچ وجه تهدید کنند. ما معتقدیم آنچه که می تواند ثبات و آرامش را به منطقه بازگرداند، عدم مداخله دشمنان و نیروهای فرامنطقه ای است.
وی تاکید کرد: روابط ما با همسایگان براساس تعامل و احترام است، اما ما به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مود مرز کاملا روشن است و اقدامات صورت گرفته در حوزه نظامی نظیر رزمایش ها امنیتی و دیپلماسی به صورت مرتب در حال انجام است.
موسوی تصریح کرد: موضوع دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت با همسایگان موضوع دیگری بود که مورد تاکید مجلس و نمایندگان قرار داشت و وزیر امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و این خبر را نیز داد که به زودی 35 رایزن بازرگانی با همکاری دستگاه های ذی ربط معرفی و برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی با همسایگان و کشورهای آمریکای لاتین وارد عرصه خواهند شد و مجلس نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه در نشست غیرعلنی امروز مجلس تاکید کرد: درخصوص مسئله هسته ای راهبردهای مختلفی تاکنون توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال شده، ابتدا ما از طریق 3 کشور اروپایی به عنوان کشورهای واسط این مسیر را پیش بردیم، سپس با گروه 1+5 وارد گفت و گو شدیم که منجر به توافق برنامه جامع اقدام راهبردی شد و حالا اینکه ما در دور جدید مذاکرات چه مدلی را برگزینیم نیازمند بررسی و اعتبارسنجی مسیر گذشته است تا بهترین مدل با همکاری دستگاه های ذی ربط از جمله شورای عالی امنیت ملی و براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، انتخاب شود.
روایت سلیمی از نشست غیرعلنی مجلس/ امیرعبداللهیان: اقدام در برابر اقدام را در مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کنیم
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز (یکشنبه 25 مهرماه) مجلس شورای اسلامی که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در آن حضور داشت، اظهار داشت: وزیر امور خارجه درباره مذاکرات هسته‌ای به صراحت اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی اقدام در برابر اقدام و عمل در برابر عمل است و آمریکایی‌ها باید حسن نیت و صداقت خود را نشان دهند و ایالات متحده حتما بایستی اقدام جدی قبل از مذاکره را انجام دهند، ضمن اینکه بنای تهران آن است که مذاکره را از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، دنبال کنند نه موارد دیگر را.
وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه در این نشست اعلام کرد که جمهوری اسلامی مسیر مذاکرات هسته‌ای را از مسیر اقتصاد کشور جدا خواهد کرد و به هیچ وجه اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد، ضمن اینکه دولت سیزدهم اقتصاد پایدار را فارغ از مسائل مرتبط با مذاکرات هسته‌ای پیگیری خواهد کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: آقای امیرعبداللهیان در مورد نوع تعامل جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اعلام کرد که ما به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران که در مجلس یازدهم به تصویب رسیده است عمل خواهیم کرد، ضمن اینکه وزیر امور خارجه این قانون را قابل فهم برای طرف‌های مقابل دانست که پیام‌های خاصی دارد. همچنین رئیس دستگاه دیپلماسی از مجلس یازدهم برای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تشکر کرد و گفت که این قانون دست مذاکره‌کنندگان را باز کرده و برای طرف مقابل بسیار قابل فهم است.
سلیمی درباره نظر وزیر امور خارجه در خصوص تحولات افغانستان هم گفت: رئیس دستگاه دیپلماسی در این باره اعلام کرد که تهران تحولات افغانستان را به دقت رصد خواهد کرد، ولی آنچه برای جمهوری اسلامی مهم است، مردم افغانستان هستند و رفتار طالبان و نه شعارهای آنان محور تصمیمات برای تهران است.
وی ادامه داد: وزیر امور خارجه در باره اقدامات باکو هم خاطرنشان کرد که جمهوری آذربایجان باید دقت کند که اسیر چنگال ترفند صهیونیست‌ها نشود و الهام علی اف هم می‌بایست مراقبت کند که در تور گروه‌های تروریستی و یا نقشه پیچیده آمریکایی‌ها قرار نگیرد؛ چراکه ثبات منطقه برای جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است؛‌ چراکه تهران اجازه تغییر نقشه ژئوپلتیکی منطقه را نخواهد داد.
یک نماینده مجلس مدعی شد؛ آغاز مذاکرات احیای برجام از هفته جاری
بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس، در حاشیه جلسه غیرعلنی با وزیر امور خارجه ضمن بیان تاثیر قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها، از آغاز مذاکرات در هفته جاری خبر داد.
نجم آبادی در توییتر نوشت: به اذعان وزیر امور خارجه کشورمان، قانون اقدام راهبردی لغو تحریمها مورد توجه خاص کشورهای موثر جهان قرار گرفته است. همه پیامی روشن و جدی را دریافت کرده اند. دولت با این ابزار قدرتمند مذاکرات را هفته جاری آغاز خواهد کرد.
روایت عضو کمیسیون امنیت ملی از نشست غیرعلنی؛ تاکید وزیر امور خارجه بر پایبندی تیم مذاکره کننده به قانون هسته‌ای مجلس
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت گفت:‌ نشست امروز با حضور آقای امیرعبدالهیان و با دستور کار بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه مرزهای کشور با همسایگان برگزار شد.
نمایندگان در این نشست نقطه نظراتی داشتند و جمع بندی این بود که وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی به شکل فعال‌تری به مسائل منطقه‌ای ورود کند و رصد دقیق‌تری از وضعیت منطقه داشته باشد و با استفاده از ظرفیت همسایگان نسبت به تقویت ثبات و امنیت در منطقه اقدام کند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره نظر امیرعبدالهیان در رابطه با تحولات اخیر در افغانستان خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه دیپلماسی در رابطه با افغانستان تصریح کرد که جمهوری اسلامی تحولات این کشور را به دقت رصد می‌کند منتها آنچه برای ایران اهمیت دارد، مردم افغانستان است و در این راستا رفتار طالبان است که محور تصمیمات جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد نه شعارهای این گروه. 
حیدری همچنین درباره نظر وزیر امور خارجه در رابطه با ادامه مذاکرات احیای برجام و نحوه تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آقای امیرعبدالهیان تاکید کرد که ایران به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران،‌ پایبند خواهد بود. 
وی افزود: وزیر امور خارجه ضمن تشکر از مجلس بابت تصویب قانون هسته‌ای، پیام این قانون را برای طرف‌های مقابل کاملاً قابل فهم عنوان کرد و تاکید کرد که این قانون قدرت عمل تیم مذاکره کننده را بازتر کرده است.
روایت نماینده تبزیز از نشست غیرعلنی مجلس/ امیرعبداللهیان: در هر هفته‌ 17 میلیون دز واکسن به کشور وارد می‌شود
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه توضیحاتی را در رابطه با روابط با کشورهای همسایه ارائه کرد و گفت که ما به دنبال اصلاح روابط با کشورهای همسایه هستیم.
وی افزود: وزیر امور خارجه عنوان کرد که در مورد افغانستان روابط ما با این کشور در حال حاضر در سطح مسائل امنیتی برقرار است اما از نظر سیاسی و دیپلماتیک ما معتقد به تشکیل دولت فراگیر در این کشور هستیم و همان طور که گفتم ارتباط در سطح مسائل امنیتی باقی مانده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیرعبداللهیان در رابطه با دسترسی ایران به اروپا از راه زمینی و از طریق ارمنستان گفت که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی راه جدیدی که از طریق خاک ارمنستان ما را به اروپا متصل می‌کند، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و ما از این طریق کار ترانزیت خود را به اروپا انجام خواهیم داد.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه از تشکیل میزی تحت عنوان میز ترانزیت در وزارت امور خارجه خبر داد و گفت ما به دنبال آن هستیم تا حداکثر بهره‌برداری و استفاده را از موقعیت خاص جغرافیایی کشورمان در حوزه ترانزیت داشته باشیم.
وی افزود: وزیر امور خارجه با اشاره به واردات واکسن کرونا به کشور گفت که با پیگیری‌های انجام شده علاوه بر 95 میلیون دز واکسنی که برای این منظور به کشور وارد شده، با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در ادامه کار در هر هفته 17 میلیون دز واکسن به کشور وارد می‌شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیرعبداللهیان عنوان کرد که مذاکرات با گروه چهار به علاوه یک از روز پنجشنبه در بروکسل آغاز خواهد شد اما مذاکرات مسیر جداگانه ایران از توسعه کشور و معیشت مردم دنبال خواهد کرد و به هیچ وجه معیشت مردم تحت تاثیر مذاکرات قرار نخواهد گرفت و در نهایت اگر مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد ثمرات آن بر توسعه کشور تاثیر خواهد گذاشت و موجب توسعه بیشتر کشور خواهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/739375/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

ترفند آویزان کردن شلوار

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود