آریا جوان

آخرين مطالب

طرز تهیه آلو گوبی خواندنی

طرز تهیه آلو گوبی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آلو گوبی یکی از انواع غذاهای پر ادویه و خوشمزه هندی است که با ترکیب گل کلم با سبزیجات دیگر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلو گوبی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر گل کلم 500 گرم سیب زمینی 3 عدد متوسط پیاز 1 عدد گوجه فرنگی 4 عدد سیر 2 حبه زنجبیل تازه 1 تکه کوچک آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری ادویه گرام ماسالا ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه و روغن به مقدار کافی طرز تهیه آلو گوبی مرحله اول برای تهیه آلو گوبی خوشمزه به روش هندی ابتدا سیب زمینی ها را به همراه 2 لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت 30 تا 40 دقیقه به طور کامل بپزند. مرحله دوم پساز اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را پوست می گیریم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در همین حین گل کلم ها را به صورت گل های کوچک و یکدست خرد می کنیم. مرحله سوم در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین 1 قاشق چایخوری نمک به آب اضافه می کنیم. زمانی که آب جوش آمد، گل کلم ها را اضافه می کنیم. مرحله چهارم حالا 15 دقیقه صبر می کنیم، سپس گل کلم ها را از آب جوش خارج کرده و آبکشی می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را به همراه کمی روغن به تابه می افزاییم. مرحله پنجم پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر و زنجبیل را رنده می کنیم و به همراه ادویه ها به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را چند دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود، سپس گل کلم و سیب زمینی را اضافه می کنیم. مرحله ششم در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شده و خامی آن به طور کامل گرفته شود. مرحله هفتم در این مرحله گوجه فرنگی ها را داخل تابه رنده می کنیم، سپس آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه طعم غذا را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم. مرحله هشتم حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم خوراک با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. پس از اینکه خوراک به روغن افتاد، مقداری جعفری یا گشنیز خرد می کنیم و رویآن می ریزیم. این خوراک خوشمزه را معمولا با نان سرو می کنند.

آلو گوبی یکی از انواع غذاهای پر ادویه و خوشمزه هندی است که با ترکیب گل کلم با سبزیجات دیگر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلو گوبی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گل کلم500 گرم
سیب زمینی3 عدد متوسط
پیاز1 عدد
گوجه فرنگی4 عدد
سیر2 حبه
زنجبیل تازه1 تکه کوچک
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
ادویه گرام ماسالا½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
طرز تهیه آلو گوبی
مرحله اول
برای تهیه آلو گوبی خوشمزه به روش هندی ابتدا سیب زمینی ها را به همراه 2 لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت 30 تا 40 دقیقه به طور کامل بپزند.
مرحله دوم
پساز اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را پوست می گیریم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در همین حین گل کلم ها را به صورت گل های کوچک و یکدست خرد می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین 1 قاشق چایخوری نمک به آب اضافه می کنیم. زمانی که آب جوش آمد، گل کلم ها را اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
حالا 15 دقیقه صبر می کنیم، سپس گل کلم ها را از آب جوش خارج کرده و آبکشی می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را به همراه کمی روغن به تابه می افزاییم.
مرحله پنجم
پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر و زنجبیل را رنده می کنیم و به همراه ادویه ها به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را چند دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود، سپس گل کلم و سیب زمینی را اضافه می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شده و خامی آن به طور کامل گرفته شود.
مرحله هفتم
در این مرحله گوجه فرنگی ها را داخل تابه رنده می کنیم، سپس آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه طعم غذا را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم.
مرحله هشتم
حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم خوراک با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. پس از اینکه خوراک به روغن افتاد، مقداری جعفری یا گشنیز خرد می کنیم و رویآن می ریزیم. این خوراک خوشمزه را معمولا با نان سرو می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/740474/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی