آریا جوان
سعید روستایی، استعداد بی‌بدیل سینما
جمعه 8 فروردين 1399 - 20:51:32
آریا جوان - ستاره ها / سعید روستایی کارگردان نام آشنای سینمای ایران است در این مطلب بیشتر با او آشنا خواهید شد. تاکنون فیلم های زیادی در مورد مواد مخدر ساخته شده ،به گونه ای که این موضوع در تمامی دنیا می تواند تماشاگران بسیاری را به سالن های سینما بکشاند. از کارتل های کوکائین در مکزیک تا قاچاقچیان هروئین در ایالت های جنوبی امریکا؛ از این گونه فیلم ها در تاریخ سینمای جهان به وفور پیدا می شود.
اما با وجود این همه فیلم موفق و دیدنی در این حوزه، وقتی اسمی از مواد مخدر می آید ممکن است در ذهن بسیاری از فیلم بازها و سریال بازها نام «برکینگ بد» تداعی شود.
این سریال با «هایزنبرگ» و «جسی پینکمن»اش توانست بسیاری از موفقیت ها را کسب کند و به یکی از بهترین مجموعه های تلویزیونی تاریخ جهان تبدیل شود.
در ایران هم در روی همین پاشنه می چرخد. با اینکه فیلم های درخشان بسیاری در حوزه مواد مخدر ساخته شده، اما چند سالی است وقتی نام اعتیاد در سینما می آید احتمالا بسیاری از مردم یاد یک فیلم می افتادند: «ابد و یک روز»!
این فیلم به دلیل بازیگران شناخته شده، داستان تاثیرگذار و کارگردانی اش توانست به خوبی معضلات اعتیاد که باعث سست شدن نهاد خانواده می شود را به تصویر بکشد.
اما برای سعید روستایی این کافی نبود. او می خواست همچون بسیاری از کارگردانان بزرگ که درباره مواد مخدر فیلم ساختند، سراغ کارتل ها نیز برود. او برای رسیدن به این هدفش «متری شیش و نیم» را ساخت. دومین فیلم روستایی سال گذشته اکران شد و تا ماهها با وجود نمایش چندین فیلم کمدی پرفروش ترین فیلم سال ماند.
«متری شیش و نیم» در پایان اکرانش توانست بیش از 27 میلیارد درآمد کسب کند و پرفروش فیلم اجتماعی تاریخ سینمای ایران دست شود.
پیمان معادی در نشست خبری «ابد و یک روز» گفت که وقتی فیلمنامه روستایی را خواند از شدت تعجب پرسید تو چه کاره ات شیشه ای یا معتاد بوده که تا این حد با این فضا آشنایی ؟
روستایی اما با ساخت «متری شیش و نیم» نشان داد نه تنها درباره مواد مخدر و اعتیاد بلکه با فضاهای بازداشتگاه ها، زندان ها و دادگاه ها هم غریبه نیست.
او همچون «هایزنبرگ» عناصر مختلف را با هم مخلوط می کند و در نهایت به ماده ای می رسد با خلوص 95 درصد! مردم هم از دست پخت او استقبال می کنند و جلوی سینماها برایش صف می کشند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/336529/سعید-روستایی،-استعداد-بی‌بدیل-سینما
بستن   چاپ