آریا جوان
قاضی‌زاده هاشمی: اعمال تحریم‌­ها علیه ایران سیاستی شکست خورده است
چهارشنبه 24 دي 1399 - 23:52:16
آریا جوان - خانه ملت / ژوزف ویختار، سفیر جمهوری چک در تهران بعدازظهر چهارشنبه (24 دی‌ماه) با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور گفت: همواره روابطی براساس احترام متقابل و دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک برقرار بوده و مقامات سیاسی و پارلمانی براساس خواسته‌­های دو ملت به دنبال توسعه مراودات فی‌مابین بوده­اند. وی بر تداوم رایزنی­‌های پارلمانی با جمهوری چک در موضوعات منطقه‌­ای و بین­‌المللی تأکید کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از سیاست­‌های مستقل جمهوری چک در موضوعات بین­‌المللی گفت: سیاست جمهوری چک در مسائل خاورمیانه به ویژه مردم مظلوم فلسطین سیاستی معتدل بوده و سیاست مستقل این کشور می‌­تواند به گسترش همکاری­‌های طرفین در مجامع بین­‌المللی کمک نماید.
قاضی­‌زاده هاشمی با برشمردن توانمندی­‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری در ایران و چک افزود: با فراهم کردن تسهیلات و آشنایی بیش از پیش تجار و بازرگانان دو کشور می‌­توان شاهد ارتقا سطح همکاری‌­های اقتصادی فی‌مابین بود. وی در همین بخش بر توسعه تبادلات تجاری بخش خشکبار و صنایع دستی در ایران و بخش معادن و ماشین‌آلات صنعتی در کشور چک و همچنین همکاری در صنعت توریسم و گردشگری تأکید کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بی­اثر دانستن تحریم ­های آمریکا علیه مردم ایران گفت: اعمال تحریم­ ها بر علیه کشور بزرگ و مقاوم ایران سیاستی شکست خورده است.
دکتر قاضی زاده هاشمی بر ضرورت تبادل تجارب میان کادر درمان و پزشکان ایران و چک در امر مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرد.
تاکید بر تبادل تجارب میان بخش­‌های پزشکی و درمانی ایران و چک
در ادامه این دیدار ژوزف ویختار سفیر جمهوری چک در تهران، با ذکر روابط دوستانه میان دو کشور، ایران را کشوری تاریخی، زیبا با مردمی مهمان نواز دانست و بر توسعه همکاری‌­های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فی‌مابین تأکید کرد.
سفیر جمهوری چک در بخش دیگری با اعلام علاقمندی مقامات چک برای سفر به تهران و رایزنی و گفتگو با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران افزود: تجار و فعالان اقتصادی چک علیرغم تحریم‌­ها بدنبال گسترش همکاری­‌ها و مبادلات اقتصادی با همتایان خود در ایران هستند.
ژوزف ویختار در پایان با اشاره به وضعیت مناسب مبارزه با کرونا در ایران نسبت به جمهوری چک بر تبادل تجارب میان بخش‌­های پزشکی و درمانی دو کشور تأکید کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/555910/قاضی‌زاده-هاشمی--اعمال-تحریم‌­ها-علیه-ایران-سیاستی-شکست-خورده-است
بستن   چاپ