آریا جوان
طرز تهیه پیتزا میکری
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 11:52:29 AM
آریا جوان - پیتزا میکری یکی از انواع روش های تهیه پیتزا به صورت فوری است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این پیتزای خوشمزه دارای خمیر فوری می باشد و با سرعت بسیار زیادی می توانیم آنرا آماده کنیم. موادی که در این پیتزا استفاده می کنیم، کاملا سلیقه ای می باشد و می توانیم از انواع مواد غذایی مخصوص پیتزا، مانند گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ، سوسیس و کالباس استفاده کنیم که سلیقه ای می باشد و هر کس می تواند نسبت به ذائقه خود این پیتزای خوشمزه را با مواد دلخواه درست کند. برای تهیه این پیتزای خوشمزه با ساندویچ ساز نیاز داریم و می توانیم این پیتزای خوشمزه را برای پیش غذا در مهمانی های خود نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر ژامبون مرغ 250 گرم پنیر پیتزا 1 لیوان فلفل دلمه ای 1 عدد تخم مرغ 2 عدد آرد سفید 1 لیوان ماست ½ لیوان شیر یا آب 2 قاشق غذاخوری روغن ¼ لیوان قارچ 150 گرم فلفل دلمه ای رنگی 2 قاشق غذاخوری پودر سیر 1 قاشق چایخوری آویشن 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری نمک 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری دستور پخت پیتزا میکری مرحله اول برای تهیه پیتزای خوشمزه و فوری ابتدا قارچ ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای خرد می کنیم و (بهتر است قارچ ها ریز باشند)کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را داخل کاسه ای می شکنیم. مرحله دوم سپس با همزن دستی آن ها را خوب می زنیم تا از لختی خارج شوند و فلفل سیاه،پودر سیر،آویشن و روغن را به آن اضافه می کنیم و مجددا با همزن آن ها را هم می زنیم و بعد ماست را به همراه شیر به مواد می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم. مرحله سوم بعد بیکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه می کنیم و آنها را از الک رد می کنیم و با مواد ترکیب می کنیم. سپس روکش کالباس را جدا کرده و رنده ریز می کنیم.فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و هسته های داخل آن را خارج می کنیم. مرحله چهارم در این مرحله یک برش از آن را می بریم و به صورت نگینی خرد می کنیم و همراه با کالباس رنده شده و قارچ ها به مواد اضافه می کنیم.(می توانید مقدار کمی از قارچ ها و فلفل دلمه ای ها را نگه دارید)و در آخر پنیر پیتزا را به مواد می افزاییم. مرحله پنجم در این مرحله همگی مواد را با قاشق خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند. در ادامه قلمو را در کمی روغن فرو می کنیم و داخل دستگاه را کاملا چرب می کنیم و در ساندویج ساز را می بندیم و صبر می کنیم تا داغ شود. مرحله ششم حالا پس از داغ شدن در دستگاه را باز می کنیم و از مایه پیتزا 1 تا 1.5 قاشق غذاخوری ( نسبت به اندازه دستگاه اسنک ساز یا ساندویچ ساز ) در هر قسمت می ریزیم و روی آن ها را با قارچ و فلفل دلمه ای که کنار گذاشته بودیم تزئین می کنیم. مرحله هفتم در این مرحله درب ساندویج ساز را می بندیم تا به مدت تقریبا 5 دقیقه پیتزا ها آماده شود. اکثر ساندویچ سازها به صورت خودکار پس از پخت هشدار می دهند. بعد پیتزاهای میکری را خارج می کنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس نوش جان کنید.

پیتزا میکری یکی از انواع روش های تهیه پیتزا به صورت فوری است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این پیتزای خوشمزه دارای خمیر فوری می باشد و با سرعت بسیار زیادی می توانیم آنرا آماده کنیم. موادی که در این پیتزا استفاده می کنیم، کاملا سلیقه ای می باشد و می توانیم از انواع مواد غذایی مخصوص پیتزا، مانند گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ، سوسیس و کالباس استفاده کنیم که سلیقه ای می باشد و هر کس می تواند نسبت به ذائقه خود این پیتزای خوشمزه را با مواد دلخواه درست کند. برای تهیه این پیتزای خوشمزه با ساندویچ ساز نیاز داریم و می توانیم این پیتزای خوشمزه را برای پیش غذا در مهمانی های خود نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر
ژامبون مرغ250 گرم
پنیر پیتزا1 لیوان
فلفل دلمه ای1 عدد
تخم مرغ2 عدد
آرد سفید1 لیوان
ماست½ لیوان
شیر یا آب2 قاشق غذاخوری
روغن¼ لیوان
قارچ150 گرم
فلفل دلمه ای رنگی2 قاشق غذاخوری
پودر سیر1 قاشق چایخوری
آویشن1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه1 قاشق چایخوری
نمک2 قاشق چایخوری
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
دستور پخت پیتزا میکری
مرحله اول
برای تهیه پیتزای خوشمزه و فوری ابتدا قارچ ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای خرد می کنیم و (بهتر است قارچ ها ریز باشند)کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را داخل کاسه ای می شکنیم.
مرحله دوم
سپس با همزن دستی آن ها را خوب می زنیم تا از لختی خارج شوند و فلفل سیاه،پودر سیر،آویشن و روغن را به آن اضافه می کنیم و مجددا با همزن آن ها را هم می زنیم و بعد ماست را به همراه شیر به مواد می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.
مرحله سوم
بعد بیکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه می کنیم و آنها را از الک رد می کنیم و با مواد ترکیب می کنیم. سپس روکش کالباس را جدا کرده و رنده ریز می کنیم.فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و هسته های داخل آن را خارج می کنیم.
مرحله چهارم
در این مرحله یک برش از آن را می بریم و به صورت نگینی خرد می کنیم و همراه با کالباس رنده شده و قارچ ها به مواد اضافه می کنیم.(می توانید مقدار کمی از قارچ ها و فلفل دلمه ای ها را نگه دارید)و در آخر پنیر پیتزا را به مواد می افزاییم.
مرحله پنجم
در این مرحله همگی مواد را با قاشق خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند. در ادامه قلمو را در کمی روغن فرو می کنیم و داخل دستگاه را کاملا چرب می کنیم و در ساندویج ساز را می بندیم و صبر می کنیم تا داغ شود.
مرحله ششم
حالا پس از داغ شدن در دستگاه را باز می کنیم و از مایه پیتزا 1 تا 1.5 قاشق غذاخوری ( نسبت به اندازه دستگاه اسنک ساز یا ساندویچ ساز ) در هر قسمت می ریزیم و روی آن ها را با قارچ و فلفل دلمه ای که کنار گذاشته بودیم تزئین می کنیم.
مرحله هفتم
در این مرحله درب ساندویج ساز را می بندیم تا به مدت تقریبا 5 دقیقه پیتزا ها آماده شود. اکثر ساندویچ سازها به صورت خودکار پس از پخت هشدار می دهند. بعد پیتزاهای میکری را خارج می کنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس نوش جان کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/565708/طرز-تهیه-پیتزا-میکری
بستن   چاپ