آریا جوان
30 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 16:10:58
وزارت رفاه
آریا جوان - مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین سرشماری از 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت استان، 800 هزار نفر معادل 30 درصد این جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ محمد حسین اباذری با بیان این مطلب افزود: از اول اسفند چاپ و ارائه دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی متوقف و خدمات تامین اجتماعی با شماره ملی و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به هم‌زمانی طرح خدمات الکترونیک با شیوع ویروس کرونا، این طرح در این زمینه نیز توانست مشکل گشا باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 95 درصد پزشکان در مراکز خصوصی استان نسخه الکترونیک ارائه می‌دهند و در بحث استحقاق درمان نیز در شرایطی که اینترنت قطع شود این کار توسط پزشکان انجام و نسخه ارائه می‌شود.
اباذری اظهار کرد:یکی از مباحث قابل طرح در دولت الکترونیک خدمات درمانی بوده که در برنامه پنجم و ششم توسعه اقتصادی کشور به این نکته اشاره شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: برای اجرای طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی نیازمند زیرساخت‌های لازم بودیم که خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی توانست در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد و در دوران کرونا به مردم کمک کند.
اباذری با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک دفترچه‌های تامین اجتماعی افزود: ممکن است در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی کار مقداری سخت‌تر شود چراکه شاید زیرساخت‌های لازم در مراکز طرف قرارداد وجود نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی فرد بیمار وارد مطب شود پزشک هیچ دفترچه‌ای از او نمی‌گیرد و داروی وی در نسخه الکترونیک نوشته خواهد شد که این فرد با مراجعه به داروخانه داروهای مورد نظر را دریافت می‌کند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: در بخش درمان مستقیم در مراکز تامین اجتماعی هم‌اینک از سه سال پیش هیچ دفترچه‌ای پذیرش نمی‌شود و تنها با یک کارت ملی در هر شهر و روستایی از کشور خدمات درمان درمانی ارائه می‌شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/583847/30-درصد-جمعیت-سیستان-و-بلوچستان-زیر-پوشش-بیمه-تامین-اجتماعی-هستند
بستن   چاپ