آریا جوان
دره الموت
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 05:24:16
آریا جوان - این دره که در ارتفاعات شمال استان قزوین قرار دارد، هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. قلعه حسن صباح با قدمت چندصد ساله خود، در میان طبیعت چشم ‌نواز و شگفت‌انگیز منطقه الموت، یکی از مقاصد گردشگری شناخته‌شده به شمار می رود. اما چیزی که شاید چندان مورد توجه قرار نگرفته‌ باشد، توان بالقوه کل منطقه الموت برای تبدیل شدن به یک مقصد جهانی گردشگری طبیعی است. دره الموت رشته‌کوه‌های البرز با شکوه و عظمت خاص خود در کنار مناظر طبیعی فوق‌العاده، آب و هوای کوهستانی و پاک، دشت‌های سرسبز و روستاهای بکر و در نهایت جاده‌های کوهستانی چشم ‌نوازی که می توانند شما را از میان کوه‌ها به جنگل‌های سرسبز شمال برسانند باعث می شود تا سفر به این منطقه را برای تمامی دوستداران طبیعت ایران یک امر ضروری به شمار آوریم.

این دره که در ارتفاعات شمال استان قزوین قرار دارد، هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. قلعه حسن صباح با قدمت چندصد ساله خود، در میان طبیعت چشم ‌نواز و شگفت‌انگیز منطقه الموت، یکی از مقاصد گردشگری شناخته‌شده به شمار می رود. اما چیزی که شاید چندان مورد توجه قرار نگرفته‌ باشد، توان بالقوه کل منطقه الموت برای تبدیل شدن به یک مقصد جهانی گردشگری طبیعی است.
دره الموت رشته‌کوه‌های البرز با شکوه و عظمت خاص خود در کنار مناظر طبیعی فوق‌العاده، آب و هوای کوهستانی و پاک، دشت‌های سرسبز و روستاهای بکر و در نهایت جاده‌های کوهستانی چشم ‌نوازی که می توانند شما را از میان کوه‌ها به جنگل‌های سرسبز شمال برسانند باعث می شود تا سفر به این منطقه را برای تمامی دوستداران طبیعت ایران یک امر ضروری به شمار آوریم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/589452/دره-الموت
بستن   چاپ