آریا جوان
بروز مشکلات شنوایی در یک چهارم از جمعیت جهان تا 2050
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 09:50:00
آریا جوان - سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) در اطلاعیه‌ای هشدار داد که تا سال 2050 از هر چهار نفر در جهان یک نفر مشکلات شنوایی پیدا خواهد کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در امر پیشگیری و درمان این عارضه شد.
در این گزارش که اولین گزارش جهانی با موضوع بررسی مشکلات شنوایی است آمده است: این درحالیست که می توان از بروز بسیاری از عوامل و مشکلات زمینه‌ایِ این عارضه نظیر عفونت ها، بیماری ها و عارضه های مادرزادی جلوگیری کرد.
در این گزارش تاکید شده است که در حال حاضر از هر پنج نفر در جهان یک نفر دچار مشکلات شنوایی است.
هرچند در این گزارش هشدار داده شده است: ممکن است تعداد افراد کم شنوا طی سه دهه آینده بیش از 1.5 برابر شود و از 1.6 میلیارد نفر در سال 2019 به 2.5 میلیارد نفر برسد.
از میان 2.5 میلیارد نفر، شرایط 700 میلیون نفر در سال 2050 به اندازه‌ای وخیم خواهد بود که به نوعی از درمان نیاز پیدا کنند و این در حالیست که این رقم در سال 2019 میلادی 430 میلیون نفر بوده است. بیشتر افزایش آماری که پیش بینی شده به دلیل روند جمعیتی است.
همچنین در این گزارش تاکید شده است: یکی از عوامل اصلی در بروز مشکلات شنوایی عدم دسترسی به روشهای درمانی و مراقبتی به ویژه در کشورهای کم درآمد است و متخصصان بسیار کمی برای درمان آنان وجود دارد. در حالیکه نزدیک به 80 درصد افراد کم شنوا در چنین کشورهایی زندگی می کنند اما بیشتر آنان کمک لازم را دریافت نمی کنند.
در این گزارش آمده است که حتی در کشورهای ثروتمند با امکانات بهتر هم، دسترسی به روش های درمانی و مراقبتی در این زمینه اغلب نابرابر است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/595499/بروز-مشکلات-شنوایی-در-یک-چهارم-از-جمعیت-جهان-تا-2050
بستن   چاپ