آریا جوان
سردر عالی‌قاپو و خیابان سپه
پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 06:21:53
آریا جوان - قزوین در دوره شاه تهماسب صفوی، دارای کاخی به نام عالی قاپو بود که اکنون تنها سردر شکوهمند آن باقی مانده است. سردر عالی‌قاپو این سردر رو به خیابان سپه (شهدا) چهره می‌گشاید که خود نخستین خیابان ایران به شمار می‌رود و حدود 500 سال قدمت دارد. این خیابان منبع الهام در ساخت خیابان چهارباغ عباسی در اصفهان بوده است. سردر عالی‌قاپو و خیابان سپه آدرس سردر عالی‌قاپو و خیابان سپه: قزوین، تقاطع خیابان پیغمبریه و سپه جاذبه‌های گردشگری قزوین جاذبه‌های گردشگری داخل شهر قزوین به تعدادی است که می‌توان زمانی سه روزه و بیشتر را برای دیدنشان در نظر گرفت، اما در یک برنامه فشرده می‌توان 10 دیدنی برتر این شهر را در یک گردش یک روزه نیز تماشا کرد. در بخش استان قزوین سایت محشر دات کام ، مهمترین آثار دیدنی قزوین معرفی می‌شوند.

قزوین در دوره شاه تهماسب صفوی، دارای کاخی به نام عالی قاپو بود که اکنون تنها سردر شکوهمند آن باقی مانده است. سردر عالی‌قاپو
این سردر رو به خیابان سپه (شهدا) چهره می‌گشاید که خود نخستین خیابان ایران به شمار می‌رود و حدود 500 سال قدمت دارد.
این خیابان منبع الهام در ساخت خیابان چهارباغ عباسی در اصفهان بوده است.

آریا جوان

آریا جوان

سردر عالی‌قاپو و خیابان سپه آدرس سردر عالی‌قاپو و خیابان سپه: قزوین، تقاطع خیابان پیغمبریه و سپه
جاذبه‌های گردشگری قزوین جاذبه‌های گردشگری داخل شهر قزوین به تعدادی است که می‌توان زمانی سه روزه و بیشتر را برای دیدنشان در نظر گرفت، اما در یک برنامه فشرده می‌توان 10 دیدنی برتر این شهر را در یک گردش یک روزه نیز تماشا کرد. در بخش استان قزوین سایت محشر دات کام ، مهمترین آثار دیدنی قزوین معرفی می‌شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/596376/سردر-عالی‌قاپو-و-خیابان-سپه
بستن   چاپ