آریا جوان
1000 دانش آموخته دانشگاهی در استان کرمانشاه با استفاده از طرح کارورزی به کار گیری می شوند
شنبه 16 اسفند 1399 - 14:50:35
وزارت رفاه
آریا جوان - با هدف کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش و پرورش و انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه های زبانهای خارجی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله ­العالی)، تحقق شعار«جهش تولید» و اجرای سیاست­های اصولی دولت تدبیر و امید با هدف کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه، تفاهم­نامه­ همکاری بین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش و پرورش و انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاههای زبانهای خارجی در محل سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری منعقد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص اهداف تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت برنامه های ذیل سیاست های فعال بازار کار(موضوع ماده 71 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران) بین سه دستگاه اجرایی انجام می شود.
حسن عزیزی تحرک بخشی به بازار کار، حمایت از کارفرمایان و فراهم کردن زمینه آموزش و اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاهی فارغ التحصیل از طریق اجرای طرح کارورزی و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید از اهداف دیگر تفاهم عنوان کرد.
افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان دانشگاهی، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و بالعکس و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از دیگر اهداف تفاهم نامه است.
در این تفاهم نامه 1000 نفر سهمیه به انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاههای زبانهای خارجی استان جهت برخورداری بنگاههای اقتصادی تحت پوشش انجمن صنفی اختصاص می یابد.
گفتنی است: بر اساس این تفاهم نامه تأمین اعتبار مورد نیاز برای کارورزان جذب شده در این تفاهم نامه شامل پرداخت کمک هزینه آموزشی و پرداخت سهم بیمه کارفرما مجموعاً حداکثر تا 24 ماه برای هر کارورز فراهم میشود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

http://www.javanannews.ir/fa/News/598146/1000-دانش-آموخته-دانشگاهی-در-استان-کرمانشاه-با-استفاده-از-طرح-کارورزی-به-کار-گیری-می-شوند
بستن   چاپ