آریا جوان
قالیباف: سفرهای استانی‌ام تبلیغاتی نیست
جمعه 29 اسفند 1399 - 11:05:30
آریا جوان - فارس / رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد سفرهای استانی خود گفت:‌ این سفرها حتماً تبلیغاتی نیست؛ نمایندگان محترم در حوزه‌های انتخابیه‌شان اگر سه هفته در تهران هستند تا در مجلس قانون گذاری کنند و کارهای کارشناسی را در کمیسیون‌ها دنبال کنند، علی رغم این وظایف عضویتی نیز در شوراهای سطح ملی دارند تا نظارت مجلس را صورت دهند.
قالیباف ادامه داد:‌ هر سه هفته در ماه نمایندگان می‌توانند یک هفته را به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کنند و قطعا در حوزه انتخابیه ارتباط با مردم و نظارت بر کارها را صورت می‌دهند. بعضی از این موضوعات در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان وجود دارد که باید در سطح ملی حل و فصل شود. به عنوان مثال در آنجا پروژه‌های راه، بهداشت و درمان، توسعه کارخانجات و... وجود دارد که ملی محسوب می‌شود. اینجا است که ما نیازمند این هستیم تا مجموعه مجلس و توان آن را به کمک نمایندگان بیاوریم تا مسائل حل و فصل شود و کمیسیون‌های تخصصی مجلس موضوع را از نزدیک بررسی کرده و حل و فصل کند.
وی با تأکید بر این که طبیعتا بنده به عنوان خدمتگزار نمایندگان و مسئولیتی که در مجلس دارم باید این بازدیدها را انجام دهم گفت: روی کاغذ نمی‌شود تصمیم‌گیری کرد. در برخی بازدیدها می‌بینیم که 18.5 سال از طرح ایجاد یک پل می‌گذرد و هنوز ساخته نشده است و بیمارستان‌هایی است که 19 سال است که هنوز مراحل ساخت آن به پایان نرسیده است و مسیرهای ترانزیتی مهمی هستند که شمال و جنوب را بهم متصل می‌کنند اما نیمه کاره رها شده‌اند، بنابراین باید از نزدیک حرف مردم را بشنویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گاهی اوقات مردم می‌گویند اگر کار ما را حل نمی‌کنید لااقل حرف ما را بشنوید. این که نمی‌شود نه حرف مردم نشنید و پروژه‌ها را نیز تکمیل نکرد، آنگاه مردم چه امیدی داشته باشند.
قالیباف یاد آور شد: وقتی فردی به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شود فقط نماینده یک حوزه انتخابیه نیست بلکه نماینده ملت ایران است و تک تک نمایندگان در مقابل همه مردم متعهد هستند. بنابراین معتقدم این سفرها خیلی اثرگذار است.
وی در ادامه تأکید کرد: ما سفر نمی‌رویم بلکه نظارت می‌کنیم، سفر تعاریف خاص خود را دارد. ملاقات عمومی و سخنرانی یک مسئول به معنای سفر است اما نظارت ابعاد گسترده‌تری دارد چرا که قبل از نظارت، گزارش عملکرد آن استان را از سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات گرفته و با مجمع استانی جلسه گذاشته و یک ماه قبل نیز کارشناسان مربوطه پروژه‌ها را بازدید می‌کنند. همچنین گزارش‌هایی از مدیران استانی گرفته می‌شود و با استانداران جلسات متعدد گذاشته می‌شود و وزیر مربوطه نیز توضیحاتی را ارائه می‌دهد و در نهایت این نظارت‌های میدانی آغاز می‌شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/609462/قالیباف--سفرهای-استانی‌ام-تبلیغاتی-نیست
بستن   چاپ