آریا جوان
نمایشگاهی که همه آثار آن خال خالی است!
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 19:25:02
آخرین خبر - خواندنیها
آریا جوان - ایسنا / اخیرا نمایشگاه بزرگی از آثار «یایویی کوساما» هنرمند نامدار معاصر ژاپنی در باغ گیاه‌شناسی نیویورک برگزار شده است که فرصت بازدید از گوی‌های خال خالی و کدو تنبل‌های معروفش را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.
این نمایشگاه که در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، از دهم آوریل به صورت نمایشگاه سربسته و فضای باز آغاز به کار کرده است و تا سی و یکم اکتبر نیز ادامه خواهد داشت.

آریا جوان


به رغم سایر نمایشگاه محبوب او که در موزه ها برگزار می شد و بازدیدکنندگان ساعت‌ها در صف منتظر می‌ماندند تا دقایقی حضور در اتاق آینه‌ای این هنرمند را تجربه کنند، نمایشگاه جدید «کوساما» به گونه‌ای طراحی شده است که بخش اعظمی از آثار در فضای باز قرار داده شوند و شرایط بازدید برای دورانی که رعایت فاصله اجتماعی ضروری است مناسب تر باشد.

آریا جوان


به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بخش فضای سرپوشیده این نمایشگاه کاهش پیدا کرد و فقط یک طبقه از ساختمان این باغ به نمایش تعدادی از نقاشی‌ها و مجسمه‌های «کوساما» اختصاص پیدا کرده است.

آریا جوان

«می‌خواهم به کیهان پرواز کنم»

آریا جوان

«صعود نقطه‌ها بر درختان»
مجسمه‌های خورشیدهای خندان که با عنوان «می‌خواهم به کیهان پرواز کنم» در کنار درختانی که «صعود نقطه‌ها بر درختان» نام دارند از جمله آثار فضای باز این نمایشگاه هستند.

آریا جوان

«کدو تنبل رقصان»

آریا جوان


«کدو تنبل رقصان» که یک مجسمه برنزی است و مجموعه‌ای از کره‌های فلزی براق که دریایی از گوی‌های کوچک را تشکیل داده‌اند از دیگر آثار این نمایشگاه به شمار می‌روند.
در ادامه تصاویری از سایر آثار این نمایشگاه را مشاهده می‌کنید:

آریا جوان


آریا جوان


آریا جوان


آریا جوان


آریا جوان


انتهای پیام

http://www.javanannews.ir/fa/News/625986/نمایشگاهی-که-همه-آثار-آن-خال-خالی-است!
بستن   چاپ