آریا جوان
برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقمندان به حوزه گردشگری قشم
جمعه 10 ارديبهشت 1400 - 10:55:21
آریا جوان - مدیر میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت ارتقای صنعت گردشگری جزیره برای بیش از 150 تن از علاقمندان در سال 1399 خبر داد.
ایرنا:علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی، به روز رسانی دانش فعالان حوزه گردشگری جزیره و کمک به توسعه این صنعت سبز و سازگار با محیط زیست به عنوان منبع درآمد پایدار و قابل اتکا برای جامعه محلی است.
امری کاظمی افزود: گردشگری، چون زنجیره‌ای از خدمات را به مخاطب عرضه می‌کند به یک صنعت تبدیل شده و رفته رفته به صنعت اول درآمدزای جهان تبدیل خواهد شد و آگاهی و دانش محور بودن فعالین این حوزه به افزایش سهم جزیره از این درآمد کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 95 نفر در آزمون‌های صنایع دستی که توسط این مدیریت برگزار شد، شرکت کردند.
به گفته مدیر میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در همین راستا 180 کارت شناسایی صنایع دستی برای شاغلین در این بخش صدور یا تمدید شد.
امری کاظمی، آموزش و افزایش دانش را بخشی از اقداماتی دانست که توسط سازمان برای توسعه گردشگری جزیره انجام شده است و افزود: بازدید و نظارت مستمر بر اماکن اقامتی و گردشگری جزیره به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران از دیگر اقداماتی است که در راستای حفظ کیفیت و ارزش خدمات گردشگری انجام می‌شود.
مدیر میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در سال گذشته بیش از 600 بازدید توسط کارشناسان این مدیریت از اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری جزیره به عمل آمد.
به گفته وی 118 تذکر، 72 اخطار، یک تعلیق و یک لغو مجوز نتیجه نظارت مستمر کارشناسان بر حوزه گردشگری جزیره است. همچنین در این راستا به 198 تماس و درخواست رسیدگی یا شکایات گردشگران نیز رسیدگی شد.
بیشتر بخوانید: گردشگری با نمایشگاه های این هفته/پیشنهاد ویژه؛ نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد

http://www.javanannews.ir/fa/News/640232/برگزاری-دوره‌های-آموزشی-برای-علاقمندان-به-حوزه-گردشگری-قشم
بستن   چاپ