آریا جوان
طرز تهیه غوره شور
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400 - 07:53:34
آریا جوان - شوری و ترشی از دیرباز مورد استفاده و علاقه مردم بوده است. در قدیم برای این که بتوانند سبزیجات را در طول سال داشته باشند، از شوری و ترشی استفاده می کردند. شور شدن و استفاده از سرکه در ترشی ها، باعث ماندگاری سبزیجات می شود. در این دستور، طرز تهیه غوره شور به روشی بسیار ساده بیان شده است. ترشی ها و شوریجات را می توان در کنار غذاهای مختلف به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غوره شور در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم غوره شور غوره عسگری 1 کیلوگرم آب جوشیده سرد شده به مقدار لازم آب غوره 1 فنجان نمک 2 قاشق غذاخوری طرز تهیه غوره شور مرحله اول برای تهیه شوری خوشمزه و سنتی با غوره انگور در ابتدای کار، غوره ها را پاک می کنیم. توجه داشته باشید که به سلیقه خود می توان از غوره ها با خوشه یا بدون خوشه استفاده کرد، البته برای اینکه غوره شور مجلسی تر شود بهتر است غوره ها را پاک کنیم. مرحله دوم سپس آن را شسته و با آب جوشیده سرد شده، آب می کشیم و در آبکش قرار می دهیم تا آب آن برود و خشک شود. سپس غوره ها را درون ظرف شیشه ای در دار می ریزیم. آبغوره را روی آن می ریزیم و تا حدی که آب غوره روی آن را بپوشاند، اضافه می کنیم. مرحله سوم باید از آبغوره های خالص بدون نمک استفاده شود. سپس نمک را روی غوره ها می ریزیم و در ظرف را می بندیم و در دمای محیط حدود 10 روز قرار می دهیم تا برسد. سپس آماده مصرف است و داخل یخچال نگه داری می شود.

شوری و ترشی از دیرباز مورد استفاده و علاقه مردم بوده است. در قدیم برای این که بتوانند سبزیجات را در طول سال داشته باشند، از شوری و ترشی استفاده می کردند. شور شدن و استفاده از سرکه در ترشی ها، باعث ماندگاری سبزیجات می شود. در این دستور، طرز تهیه غوره شور به روشی بسیار ساده بیان شده است. ترشی ها و شوریجات را می توان در کنار غذاهای مختلف به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غوره شور در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم غوره شور
غوره عسگری1 کیلوگرم
آب جوشیده سرد شدهبه مقدار لازم
آب غوره1 فنجان
نمک2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه غوره شور
مرحله اول
برای تهیه شوری خوشمزه و سنتی با غوره انگور در ابتدای کار، غوره ها را پاک می کنیم. توجه داشته باشید که به سلیقه خود می توان از غوره ها با خوشه یا بدون خوشه استفاده کرد، البته برای اینکه غوره شور مجلسی تر شود بهتر است غوره ها را پاک کنیم.
مرحله دوم
سپس آن را شسته و با آب جوشیده سرد شده، آب می کشیم و در آبکش قرار می دهیم تا آب آن برود و خشک شود. سپس غوره ها را درون ظرف شیشه ای در دار می ریزیم. آبغوره را روی آن می ریزیم و تا حدی که آب غوره روی آن را بپوشاند، اضافه می کنیم.
مرحله سوم
باید از آبغوره های خالص بدون نمک استفاده شود. سپس نمک را روی غوره ها می ریزیم و در ظرف را می بندیم و در دمای محیط حدود 10 روز قرار می دهیم تا برسد. سپس آماده مصرف است و داخل یخچال نگه داری می شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/648815/طرز-تهیه-غوره-شور
بستن   چاپ