آریا جوان
با هدف نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی؛
تفاهم نامه همکاری سه جانبه در استان گلستان منعقد شد
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 17:07:16
وزارت رفاه
آریا جوان - به منظور توسعه همکاری های مشترک و حرکت در جهت نهادینه کردن فرهنگ والای کارآفرینی به عنوان یگانه راهبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان گلستان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای ، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان ، سعید مازندرانی ، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هدف از انعقاد این تفاهم را بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در "مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی" در جهت مشاوره، هدایت ایده ها، پشتیبانی از استارت آپ ها و تعاونی ها و راه اندازی کسب و کارهای ارزش آفرین و نوآور در" مراکز تخصصی آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار" دانست .
مازندرانی گفت: با امضاء طرفین این تفاهم نامه و شبکه سازی در اجزای اکوسیستم کارآفرینی از موازی کاری در حوزه آموزش، پژوهش، مشاوره و خدمات کارآفرینی و شتابدهی جلوگیری به عمل آمده و زنجیره ارزش به منظور پرورش منابع انسانی توانمند و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای، هرچه بیشتر تقویت خواهد شد.
حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ابراز امیدواری کرد با امضاء این تفاهم نامه، گامهای موثری جهت ترغیب جوانان به یادگیری و توسعه مهارتهای فردی برداشته خواهد شد و کمک شایانی به ترسیم آینده شغلی و نقش آفرینی اجتماعی آنها خواهد کرد.
حسینی طلب ، در ادامه گفت: این همکاری و تعامل، می تواند درآینده به توسعه فعالیت های "مراکز تخصصی آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار" وابسته به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و "مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی" وابسته به انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان، کمک شایانی کند.
ربیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان گفت: این انجمن با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان ، وضعیت بازار کار استان را تحلیل کرده و با شناسایی نیازهای آموزشی- تخصصی برای کسب و کارهای موجود و آتی و اعلام آنها به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، نقش بسزایی را دربرنامه ریزی جهت تربیت مربی و تهیه استانداردهای آموزشی جدید ایفا خواهد کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/661058/تفاهم-نامه-همکاری-سه-جانبه-در-استان-گلستان-منعقد-شد
بستن   چاپ