آریا جوان
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:
کنشگران قزوین باید از تضییع حقوق کودکان جلوگیری کنند
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 16:14:01
آریا جوان -

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: کنشگران استان باید با فعالیت بیش از پیش خود در حوزه کودک از تضییع حقوق این گروه سنی جلوگیری کنند.
صدیقه ربیعی در سومین پنل آموزشی با موضوع نقش مسؤولیت سازمان‌های دولتی و غیردولتی در مقابله با کودک آزاری، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که این روزها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت مغفول مانده سمن‌ها در حوزه کودک است.
وی اضافه کرد: ارتقای سطح آگاهی والدین به عنوان کنشگران غیررسمی و معلمان به عنوان کنشگران رسمی در راستای استیفای حقوق کودک و پیشگیری از تضییع حقوق آنها بسیار با اهمیت بوده و این مساله باید به صورت مستمر پیگیری شود.
ربیعی همچنین به نقش سازمان‌های متولی در حوزه کودک مانند مانند اداره نعاون، کار و امور اجتماعی و بهزیستی پرداخت و یادآور شد: این سازمان‌ها می‌توانند براساس وظایف ذاتی خود و با انجام اقدامات پیشگیرانه و حمایتی به پیشگیری از تضییع حقوق کودکان بپردازند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: برنامه جامع حقوق کودک و نوجوان (سند ملی) در افق 1404 و قانون حمایت از اطفال و نوجوان مصوب سال 99 از ظرفیت‌های قانونی و محکم برای پرداختن به وضعیت حقوق کودکان به شمار می‌رود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: شهروندان قزوین بدانند که سامانه 123 اورژانس اجتماعی تحت نظارت سازمان بهزیستی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات در حوزه کودک آزاری و تضییع حقوق کودکان است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/664497/کنشگران-قزوین-باید-از-تضییع-حقوق-کودکان-جلوگیری-کنند
بستن   چاپ