آریا جوان
ثبت نام 11 هزار کارگر و بازنشسته در سامانه اقدام مسکن ملی در استان کرمانشاه
چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 06:27:36
وزارت رفاه
آریا جوان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در اولین جلسه کارگروه مسکن کارگری گفت: 11 هزار نفر از کارگران، بازنشستگان و سایر گروه های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح اقدام ملی مسکن ملی در استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اولین جلسه کارگروه مسکن کارگران، بازنشستگان و سایر گروه های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه به ریاست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با حضور مدیرکل تأمین اجتماعی، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی، رئیس اتاق تعاون و مدیران بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون و دیگر اعضای کارفرمایی و تعاونی در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دراین نشست با اشاره به اینکه تهیه مسکن یکی از موضوعات مهم برای کارگران و بازنشستگان است، اظهار نمود: حداقل 50 درصد حقوق کارگران صرف هزینه های اجاره بها می شود و همین مسئله باعث شده کارگران در بقیه هزینه های زندگی با مشکل روبرو شوند.
وی ادامه داد: در راستای نیل به اهداف طرح اقدام ملی مسکن و مطابق اصل ٣١ قانون اساسی و نیز ماده ١٤٩ قانون کار و آئین نامه اجرایی آن در خصوص مسکن کارگری تکالیفی برای تأمین مسکن بر عهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره‌های 1 و 2 این ماده پیش‌بینی شده است.
عزیزی افزود: کارگروه مسکن کارگری در استان با هدف اجرایی کردن تفاهم نامه سه جانبه همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران با هدف ایجاد ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن بر اساس نیازمندی های احصاء شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بهره مندی کامل از ظرفیت ها، زمین و منابع مالی موجود درسطح کشور در استان کرمانشاه برگزار می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر تشریک مساعی و همراهی کارفرمایان جهت تهیه زمین در کنار شهرک های صنعتی و شرکت های بزرگ و همراهی اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی های مسکن کارگری تاکید کرد.
ایمان بیوس مدیرکل تامین اجتماعی، غفوری معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان، فرهاد جانشکر مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون، فرهاد مرزی دبیر اجرایی کانون صنفی کارفرمایان استان و جلیل کرم رئبس هیات رئیسه اتاق تعاون استان و دیگر نمایندگان اتحادیه مسکن کارگری بانک رفاه کارگران در ادامه ضمن ارائه بیان دیدگاه خود در طرح اقدام ملی مسکن ، به بررسی راهکارهای موجود به منظور اقدام سریع در خصوص تامین مسکن گروه‌های هدف تفاهم‌نامه پرداختند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
18 خرداد 1400 13:34
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : 240,455
کلیدواژه ها: حسن عزیزی,کارگروه مسکن کارگری استان کرمانشاه
نظرات بینندگان

http://www.javanannews.ir/fa/News/665413/ثبت-نام-11-هزار-کارگر-و-بازنشسته-در-سامانه-اقدام-مسکن-ملی-در-استان-کرمانشاه
بستن   چاپ