آریا جوان
دو بازی دوستانه با اسپانیا قطعی است
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 07:07:15
آریا جوان - میزان / سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال گفت: فدراسیون بسکتبال آرژانتین در آخرین لحظات اعلام کرد که نمی‌تواند در بازی دوستانه با ایران شرکت کند.
محمدرضا صالحیان درخصوص برنامه آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در المپیک توکیو اظهار داشت: تلاش تمامی اعصای فدراسیون بسکتبال و کمیته‌های مختلف بر اینست که تیم ملی با نهایت آمادگی راهی المپیک شود. این برنامه‌ریزی‌ها تنها معطوف به تیم بزرگسالان نیست و تلاش کرده‌ایم که برنامه آماده‌ساری تیم جوانان و همچنین تیم نوجوانان که از 24 خرداد ماه اردویش آغاز خواهد، به بهترین نحو برگزار شود. درباره تیم ملی بزرگسالان هم باید اشاره کنم که اخیرا دو بازی دوستانه با تیم جوانان برگزار شد و هم اکنون تیم ملی بسکتبال در اردن حضور دارد تا در چارچوب انتخابی کاپ آسیا با قطر و عربستان بازی کند.
سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال افزود: در نظر داشتیم تیم ملی بسکتبال دیداری با تیم ملی آرژانتین در کشور اسپانیا داشته باشد و تمامی رایزنی‌ها و مکاتبات برای انجام این بازی انجام شده بود، اما در آخرین لحظات فدراسیون بسکتبال آرژانتین اعلام کرد که نمی‌تواند در این بازی دوستانه شرکت کند. بلافاصله پس از این جریانات با فدراسیون بسکتبال اسپانیا رایزنی کرده‌ایم و خوشبختانه قرار است تیم ملی بسکتبال ایران دو بازی دوستانه با تیم اسپانیا در 12 و 14 تیرماه و به میزبانی دو شهر والنسیا و مادرید داشته باشد. پس از بازگشت ملی‌پوشان از اردن 4 روز فرصت ریکاوری داریم و سپس تیم ملی راهی اسپانیا خواهد شد.
وی درمورد نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال در فصل آینده تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که لیگ برتر همانند فصل قیل با حضور 16 تیم برگزار شود و این امکان را هم داریم که همچون فصل گذشته لیگ را در حالت حباب و بازی‌ها را به صورت متمرکز در تهران برگزار کنیم، اما در عین حال این امکان را هم داریم که باتوجه به پیشرفت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شهر‌هایی که تیم دارند میزبانی بازی‌ها را چه بدون حضور تماشاگران و چه با وجود محدودیت‌ها در خصوص هواداران در سالن، قبول کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/667644/دو-بازی-دوستانه-با-اسپانیا-قطعی-است
بستن   چاپ