آریا جوان
باید عراق را ببریم
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 07:12:16
آریا جوان - طرفداری / تیم ملی فوتبال ایران بین تیم های دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی رتبه ششم را بین 8 تیم دارد.
انتظار داشتیم وضعیت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به گونه ای رقم بخورد که تیم ملی فوتبال کشورمان شرایط بهتری برای صعود پیدا کند اما متاسفانه بازی هایی که فکر می کردیم نتیجه شان به نفع ما رقم بخورد، جور دیگری به پایان رسیدند.
ما بهترین برد این دور را داشتیم اما این برد برابر کامبوج بود که نباید نتیجه اش را در قیاس با دیگر تیم های دوم لحاظ کنیم. تیم ملی فوتبال حالا در شرایطی قرار دارد که باید خودش را با برد نجات دهد، برد برابر عراق چرا که بازیهای دیگر به گونه ای رقم خورده که شرایط برای صعود ما به عنوان تیم دوم سخت شده است.
باید این نکته را در نظر بگیریم که صعود برخی تیم ها به مرحله بعدی به عنوان تیم نخست قطعی شده و ممکن است آن ها در هفته های پایانی به تیم دوم خود بازی بدهند. همچنین باید این موضوع را هم در نظر گرفت قطعا حریفان ترجیح می دهند در مرحله بعدی با تیم های راحت تری نسبت به ما برای صعود به جام جهانی رقابت کنند.
عربستان با ازبکستان بازی دارد که اگر با این تیم مساوی کند و ایران هم برابر عراق مساوی کند، عملکرد ازبکستان کماکان بهتر و رتبه این تیم بالاتر از ما خواهد بود و صدرنشینی عربستان هم قطعی خواهد بود.
کره جنوبی برابر لبنان بازی خواهد داشت، در شرایط عادی کره باید برنده باشد اما مساوی کره با لبنان و مساوی ایران با عراق هم بار دیگر حکم به صعود لبنان نسبت به تیم ما می دهد.
سوریه هم با چین مسابقه می دهد، اگر سوریه به چین امتیاز دهد و ایران با عراق مساوی کند، پایین تر از چین قرار می گیریم. ما هم اگر در چنین شرایطی جای سوریه بودیم، ترجیح می دادیم با تیم ملی چین بازی کنیم نه با تیم ملی ایران!
استرالیا هم اگر برابر تیم فوتبال اردن برنده باشد، شانس ایران بالا می رود اما برای این تیم هم بهتر است اردن صعود کند تا ایران، به همین دلیل استرالیا اگر با اردن مساوی کند، شانس ایران کمتر شده و این برای تیم استرالیا بهتر خواهد بود. آنها ترجیح می دهند در دور بعد حریفشان اردن باشد نه ایران...
 به هر حال شرایط سختی در جدول داریم و اگر بخواهیم صعود کنیم نباید چیزی را به دست قضا و قدر بسپریم. باید با تمام توان کوشش کنیم تیم عراق را ببریم و به دور بعدی مسابقات برویم.
باید برای خودمان بازی کنیم و نباید به گزینه های بالا دل خوش کرده و امیدوار باشیم، تیم ما باید عراق را ببرد وگرنه عربستان، کره، سوریه و استرالیا به طور منطقی ترجیح می دهند حریف روز آخرشان یعنی ازبکستان، لبنان، چین و اردن به دور بعدی برسد تا ایران چرا که آن ها حریفان بسیار راحت تری هستتند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/667649/باید-عراق-را-ببریم
بستن   چاپ