آریا جوان
نمازی: همتی نباید رئیسی را مستقیم مورد خطاب قرار می‌داد
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 06:40:39
آریا جوان - مثلث / آخرین مناظره هم برگزار شد تا مردم در فضایی روشن‌تر بتوانند تصمیم‌گیری کنند. مناظره سوم مانند دو مناظره پیشین چندان با برنامه‌های جزئی نامزدها همراه نشد و بیشتر به پاسخگویی به یکدیگر گذشت.
علی‌محمد نمازی، از اعضای شورای مرکزی کارگزاران سازندگی در تحلیل این مناظره گفت: «در مناظره شب گذشته صداوسیما پیش‌دستی کرد و در بخش اول فرصت هفت‌دقیقه‌ای به هر یک از نامزدها داد تا طرح دولت احتمالی‌شان را ترسیم کنند. اما ایراد بزرگ این مناظره زمان طولانی‌اش بود. مردم خسته‌ می‌شوند که مجموعا سه ساعت و نیم پای تلویزیون بنشینند که همین مسئله باعث شد خیلی‌ها تا انتها به تماشای مناظره ننشینند. به نظر من می‌شد مناظره‌ها در چند نوبت دیگر و با ساعت کمتری پخش شود تا ملال‌آور نباشد».
او ادامه داد: «ایراد دیگر مناظره آخر همانی بود که در دو مناظره قبلی هم شاهد بودیم؛ به نحوی که نامزدها برنامه ارائه نمی‌داند و حتی سوالات مطرح شده را هم پاسخ نمی‌دادند و بیشتر مشغول حمله به یکدیگر بودند. از سوی دیگر وقتی آقای زاکانی می‌گوید 30سال است که سیاست‌های جاری غلط بوده است، توجه نمی‌کند که رهبری مسئول تعیین سیاست‌های کلی است و من نمی‌فهمم چرا برای بالا آوردن خود در انتخابات اصل نظام را زیر سوال می‌برند؟ یا آقای رئیسی می‌گوید چهل سال است که ناکارآمدی وجود داشته است که این حرف درستی نیست».
این فعال سیاسی درباره شعارهای مطرح‌شده در مناظره بیان کرد: «شعارهایی هم در مناظره داده می‌شد که اصلا با واقعیت سخنیت ندارد. مثلا آقای قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید در عرض شش ماه کل کشور را واکسینه می‌کنم که کاملا معلوم است شعار است».
نمازی در پایان درباره عملکرد همتی در مناظره هم گفت: «آقای همتی تلاش کرد جزئی‌تر با مسائل برخورد کند و ذکر این نکته که تا کشور به رشد 5درصدی نرسد، کاری از پیش نمی‌رود کاملا درست بود. اما آقای همتی نباید آقای رئیسی را به صورت مستقیم خطاب قرار می‌داد و این اشتباه او بود در حالی که دیدیم آقای رئیسی سعی می‌کرد از افراد نامی به میان نیاورد».

http://www.javanannews.ir/fa/News/668195/نمازی--همتی-نباید-رئیسی-را-مستقیم-مورد-خطاب-قرار-می‌داد
بستن   چاپ