آریا جوان
اظهارات قاضی زاده هاشمی در جمع مردم زاهدان
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 09:21:06
آریا جوان - ایسنا / نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وقتی یارانه داده می‌شود زمانی ارزشمند است که تورم رشد فزاینده و گرانی کنترل شده باشد آن موقع است که به درد مردم می‌خورد تصریح کرد: نظام اقتصادی با توانمندی، آموزش نیروی انسانی، مدیریت صحیح و برداشتن موانع از جلوی مردم برای فعالیت اقتصادی ایجاد می‌شود. 
امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه یکشنبه در جمع مردم زاهدان افزود: اولین سفر را به سیستان و بلوچستان آمده‌ام زیرا در طی این 100سال اخیر ما یک عدم توازن در کشورمان ایجاد شده و بعضی مناطق کشور هرروز امکانات کمتری به آنان رسیده می‌شود. 
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نماد وحدت و رنگین‌کمانی از اقوام و مذاهب و نماد ناکارآمدی دولت‌هاست برای اینکه ابتداییاتی که باید مردم داشته باشند مثل خط لوله گاز در اختیار مردم قرار نگرفته است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نسبت به قبل در طی100 سال گذشته ما نفت، منابع بانکی و بودجه داشتیم اما همه اینها در مناطق خاصی از کشور هزینه شده و مرزهای کشورمان و در بین آنها مناطق سیستان و بلوچستان که سرزمین غیور مردان و غیور زنان پارسی بوده دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی شده است. 
وی بیان کرد: دولت‌ها در ایام گذشته هر کدام پروژه‌هایی را تعریف می کردند یکی مسکن را ایجاد و دیگری یارانه می‌داد اما باید برویم به آن قسمت‌هایی از کشور که دچار عقب ماندگی تاریخی شدند و یک عدالت سرزمینی واقعی ایجاد کنیم. 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما در طی این سال‌ها می‌بینیم که فاصله ای ایجاد شده و نتیجه اش این است که چون در سرزمین مادریمان امکان تحصیل و اشتغال نداریم مجبور به مهاجرت می شویم و بعد بخشی از سرزمینمان خالی از سکنه و بخش دیگر تراکم پیدا می‌کند. 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر به مردم خود استان اعتماد کنیم هم امنیت و هم اقتصاد می‌آورد و همین سیستان و بلوچستان به اندازه‌ی ظرفیت دارد که کل کشور تغذیه شود از سواحل مکران گرفته تا افغانستان و پاکستان که تجارت بین 2 کشور رونق خواهد داد.
وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها فقط از محل صادرات گیاهان دارویی و ادویه‌جات به پاکستان سالانه می‌توانیم 15 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم تصریح کرد: سدی زده‌ایم در پیشین سالیان سال است پایین دست آن روستاها آب آشامیدنی ندارد و این آب تبخیر می‌شود.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استانی است که دولت‌ها اگر بخواهند صالحانه عمل کنند باید به پیرامون رسیدگی کنند گفت:70 درصد مسکن کشور طی یک دهه اخیر در چهار استان ساخته شده است. 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وقتی یارانه داده می‌شود زمانی ارزشمند است که تورم رشد فزاینده و گرانی کنترل شده باشد آن موقع است که به درد مردم می‌خورد تصریح کرد: نظام اقتصادی با توانمندی، آموزش نیروی انسانی، مدیریت صحیح و برداشتن موانع از جلوی مردم برای فعالیت اقتصادی ایجاد می‌شود. 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مردم زاهدان (دولت سلام) سلام به همه مردم است سلامی که سلامتی می آورد و نشان دهنده آغاز ایران جدید و یک نوع جدید از اداره کشور است و مردم باید بخواهند تا این موضوع محقق شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/668436/اظهارات-قاضی-زاده-هاشمی-در-جمع-مردم-زاهدان
بستن   چاپ