آریا جوان
تحولات در افغانستان شتاب گرفت؛ از هم‌مرزی طالبان با ایران تا خروج شبانه آمریکا
جمعه 18 تير 1400 - 10:25:01
آریا جوان - آخرین خبر / تحولات افغانستان با سرعتی بیش از گذشته شدت گرفته است به نحوی که روز گذشته خبر خروج شبانه نیروهایی آمریکایی از پایگاه نظامی بگرام رسما منتشر شد و از سویی دیگر نیروهای طالبان توانستند بخش مرزی گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان را تصاحب کنند.
به گزارش آخرین خبر، عصر امروز منابع خبری در استان هرات در غرب افغانستان اعلام کردند، گروه طالبان گمرک مرزی اسلام قلعه در مرز با جمهوری اسلامی ایران را تصرف کرده است. همچنین گروه طالبان امروز نیز با حمله بر برخی از شهرستانهای هرات دو شهرستان را در این استان تصرف کرده‌اند اما مقامات محلی هرات گفته‌اند که آنها بصورت تاکتیکی از این شهرستان‌ها عقب نشینی کرده‌اند. از سویی دیگر برخی منابع خبری اعلام کردند گذرگاه و گمرک مرزی "ابونصر فراهی" نیز بعد از درگیری مسلحانه با نیروهای دولت افغانستان، به کنترل نیروهای طالبان درآمده است.
پناه آوردن نیروهای دولتی افغانستان به خاک ایران
رسانه‌ها به نقل از منابع مردمی می‌گویند که سربازان مستقر در گمرک اسلام قلعه افغانستان به سمت مرز ایران عقب نشینی کرده‌اند و گمرک مرزی اسلام قلعه هم اکنون در اختیار طالبان است./تسنیم

توضیح ویدیو
تسلط طالبان بر گمرک اسلام قلعه
تصاویری از داخل کمرگ اسلام قلعه که از حضور نیروهای طالبان کنار مرزبانان ایرانی ثبت شده است نشان می دهد طالبان بعد از پایان درگیری ها و عقب نشینی نیروهای ارتش افغانستان به خاک ایران کنترل این مرز را در دست گرفته است.
توضیح ویدیو
فرار عجولانه نظامیان آمریکایی از بگرام
توضیح ویدیو
در ادامه تحولات افغانستان نظامیان آمریکایی در یک اقدام شتابزده و عجولانه بساط خود را از پایگاه بزرگ بگرام در افغانستان جمع کردند و راهی کشورشان شدند. «بگرام» به عنوان بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان همانند یک شهر کوچک برای آمریکایی‌ها بود، اما اکنون این پایگاه سوت و کور است. نظامیان آمریکایی حدود یک هفته قبل با خاموش کردن چراغ‌های پایگاه بگرام، در تاریکی شب با یک فروند هواپیمای غول پیکر از این پایگاه خارج شدند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/682188/تحولات-در-افغانستان-شتاب-گرفت؛-از-هم‌مرزی-طالبان-با-ایران-تا-خروج-شبانه-آمریکا
بستن   چاپ