آریا جوان
عرفانی: کاراته می تواند از بهترین‌های کاروان ایران در المپیک توکیو باشد
دوشنبه 28 تير 1400 - 16:57:29
آریا جوان - رئیس سبک کوبودو کاراته گفت: با وجود اتفاقات پیش آمده و کم شدن یکی از سهمیه های کاراته، دیگر نمایندگان کشورمان با انگیزه ای که دارند می توانند حضوری قدرتمند در بزرگترین رویداد ورزشی جهان داشته و یکی از بهترین‌های کاروان ایران در توکیو باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالرضا عرفانی افزود: سجاد گنج زاده تنها المپین بخش مردان است که رقابت سخت و نفسگیری را در پیش دارد. او باید یک تنه جور تیم مردان را بکشد و عدم حضور بهمن عسگری در توکیو مسئولیت سجاد را بیشتر می‌کند.
وی یادآور شد: معتقدم سجاد اگر سجاد همیشگی باشد می تواند نامش را در تاریخ کاراته و ورزش ایران ماندگار کند. مهم این است که او کم اشتباه‌ترین عملکرد را از خود ارائه دهد که در این بین نقش شهرام هروی به عنوان سرمربی، بسیار تاثیرگذار است.
عرفانی سپس با اشاره به حضور دو بانوی کاراته ایران در المپیک خاطر نشان کرد: حمیده عباسعلی باتجربه و سارا بهمنیار جوان، با کمترین استرس روی تاتامی توکیو حاضر می شوند، چرا که هر دو با شایستگی تمام المپیکی شدند و فشار روحی روی دوش آن‌ها نیست. به نظرم مسیر برای کسب مدال هر دو بانوی کاراته ایران هموار است و حضور مربی با تجربه ای چون خانم خوشقدم در کنار آنها به این امر کمک شایانی می کند.
این صاحبنظر با بیان اینکه المپیک پیش رو یک فرصت طلایی برای کاراته به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد:
با انگیزه‌ترین تیم ایران در بازی‌های المپیک، کاراته خواهد بود؛ چرا که این رشته اولین و شاید آخرین حضورش را در چنین میدان بزرگی تجربه می کند. کاراته ایران به لحاظ ظرفیت‌هایی که دارد، یکی از باتجربه‌های این رشته در دنیا است، به همین خاطر امیدواریم حاصل همه این تلاش‌ها منتج به کسب نتایج خوب و کسب مدال در المپیک شود.
وی همچنین با اشاره به تلاشها و حمایتهای فدراسیون کاراته از ملی پوشان اظهار داشت: طباطبایی به عنوان سکاندار کاراته ایران، آرامش خیلی خوبی را در فدراسیون حاکم کرده و همواره ملی پوشان را مورد حمایت و احترام خود قرار داده است. امیدوارم کاراته کاهای کشورمان با کسب نتایج شایسته و درخور ، پاسخگوی این حمایتها باشند.
رئیس کوبودو کاراته ایران در پایان برای نمایندگان کشورمان در این بازی ها آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم بچه های با غیرت کاراته با درخشش خیره کننده خود موفق به فتح سکوهای المپیک و اهتزاز پرچم کشورمان شده و دل یک ملت را شاد کنند‌.

http://www.javanannews.ir/fa/News/687458/عرفانی--کاراته-می-تواند-از-بهترین‌های-کاروان-ایران-در-المپیک-توکیو-باشد
بستن   چاپ