آریا جوان
گوشی جان‌سخت نوکیا XR20 با پشتیبانی از ارتباطات 5G معرفی شد
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 04:43:47
آریا جوان - HMD در کنار معرفی گوشی هوشمند نوکیا XR20 محصولات دیگری از جمله نوکیا سی 30، فیچرفون 6310 و هدست کلریتی ایربادز پرو را برای علاقه‌مندان رونمایی کرد.

HMD گلوبال جدیدترین محصولات برند نوکیا را معرفی کرد؛ محصولاتی که شامل گوشی هوشمند، فیچرفون و ایرباد می‌شوند. شاید مهم‌ترین محصول جدید برند نوکیا را بتوان گوشی هوشمندی به نام نوکیا XR20 دانست که از بدنه‌ای مقاوم در برابر ضربه برخوردار است. طبق گزارش TheVerge ، انتظار می‌رود نوکیا XR20 در اواخر ماه آگوست (ابتدای شهریورماه) با قیمت 549 دلار روانه‌ی بازار شود. محصول جدید HMD از ویژگی‌های در خور توجهی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به مودم 5G و اندروید 11 اشاره کرد؛ اما نکته‌ی جالبی در مورد نوکیا XR20 وجود دارد و HMD وعده داده است که از گوشی هوشمند جان‌سخت خود به مدت سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد کرد. با توجه به گفته‌های سران HMD، نوکیا XR20 علاوه بر دریافت پچ‌ امنیتی به مدت سه سال، 3 آپدیت بزرگ سیستم‌عامل یعنی اندروید 12، 13 و 14 را دریافت خواهد کرد. البته امکان دارد نام‌ سیستم‌عامل‌های بعدی گوگل متفاوت باشد؛ اما با توجه به ترتیب فعلی نام‌گذاری اندروید انتظار می‌رود نسخه‌های بعد از اندروید 12 با نام‌های اندروید 13 و اندروید 14 معرفی شوند. اندروید 12 به‌زودی منتشر خواهد شد؛ اما باید در نظر داشت که نوکیا XR20 در میان گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزار میان‌رده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های محصول جدید HMD می‌توان به جان‌سختی آن در شرایط مختلف اشاره کرد. نوکیا XR20 دارای گواهی IP68 است و می‌تواند در عمق 1٫5 متری آب به مدت یک ساعت دوام بیاورد. این گوشی از استاندارد نظامی MIL-STD810H برخوردار است که نشان می‌دهد نوکیا XR20 قادر به فعالیت در دمای بین 55 تا منفی 22 درجه سانتی‌گراد است. نوکیا XR20 در برابر سقوط آزاد نیز مقاوم است و سازنده وعده داده که محصول جدید این شرکت از سقوط آزاد از ارتفاع 1٫8 متری دوام می‌آورد. روی صفحه‌نمایش این گوشی از روکش محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است تا پنل را از خط و خراش و ضربات احتمالی محافظت کند. البته باید در نظر داشت که همچنان امکان آسیب رسیدن به نوکیا XR20 وجود دارد و شیشه‌ی محافظ تا حدودی می‌تواند ضربات را جذب کند.

آریا جوان

نوکیا G50 در وب‌سایت خرده‌فروشی انگلیسی دیده شد نوکیا ایرباد BH-805 خود را در اروپا رونمایی کرد
در دل نوکیا XR20 از تراشه‌ی اسنپدراگون 480 استفاده شده و دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است؛ البته منبع خبر ذکر کرده که مدل دیگری با حافظه‌های متفاوت وجود دارد. گوشی هوشمند جدید HDM به باتری با ظرفیت 4630 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که امکان شارژ بی‌سیم آن با استفاده از شارژرهای Qi وجود دارد. از نظر توان پردازشی باید گفت نوکیا XR20 توان رقابت با محصولات مطرحی همچون گلکسی A52 مدل 5G سامسونگ یا پیکسل 4a مدل 5G گوگل ندارد؛ اما با توجه به مشخصات نوکیا XR20، می‌توان گفت بازار هدف آن کاملا متفاوت است و برای کاربرانی طراحی شده که به تلفن هوشمند جان‌سخت نیاز دارند. گویا مدل مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نوکیا XR20 تنها در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود؛ اما بازار بریتانیا دارای مدل دیگری با ظرفیت رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی خواهد بود. مدل دارای 6 گیگابایت رم از برچسب قیمت 449 پوند و مدل 4 گیگابایتی از برچسب قیمت 399 پوندی برخوردار خواهد بود. هر دو مدل در تاریخ 27 جولای (5 مرداد) روانه‌ی بازار بریتانیا می‌شوند. زمان عرضه در ایالات متحده متفاوت خواهد بود و نوکیا XR20 در 24 آگوست (2 شهریور) روانه‌ی بازار آمریکا می‌شود. نوکیا C30، نوکیا 6310 و کلریتی ایربادز پرو

آریا جوان

هدست کلریتی ایربادز پرو از ویژگی‌هایی مانند حذف فعال نویز محیط و گواهی IPX5 برخوردار است. این گواهی به معنی مقاومت ایرباد جدید نوکیا در برابر نفوذ قطرات آب است. عمر مفید این هدست با هر بار شارژ به 9 ساعت در حالت غیر فعال بودن ANC و 7 ساعت در حالت فعال بودن ANC می‌رسد. اگر جعبه‌ی شارژ را در نظر بگیریم، عمر مفید کلریتی ایربادز پرو در حالت فعال بودن ANC به 28 ساعت و غیر فعال بودن آن به 36 ساعت خواهد رسید. نوکیا در نظر دارد ایرباد جدید خود را در ماه سپتامبر با قیمت 99 پوند روانه‌ی بازار بریتانیا کند.

آریا جوان


http://www.javanannews.ir/fa/News/692544/گوشی-جان‌سخت-نوکیا-XR20-با-پشتیبانی-از-ارتباطات-5G-معرفی-شد
بستن   چاپ