آریا جوان
طرز تهیه دنت شکلاتی
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 00:19:09
آریا جوان - دنت شکلاتی یک دسر خوشمزه و مقوی است که می توانید از آن به عنوان میان وعده هم استفاده کنید. انی دسر خوشمزه بافتی شبیه به شکلات صبحانه دارد و از ان می توانیم برای وعده صبحانه نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت شکلاتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 2 نفر شیر 1 پیمانه خامه صبحانه 120 گرم نشاسته ذرت 4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو 40 گرم وانیل 1 قاشق چایخوری شکر 60 گرم طرز تهیه دنت شکلاتی مرحله اول ابتدا شکر را به همراه وانیل، پودر کاکائو و نشاسته ذرت داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم، سپس شیر و خامه را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. مرحله دوم مخلوط کردن مواد خیلی مهم است و باید پس از اینکه مخلوط کردن مواد به پایان رسید هیچ گلوله ای داخل آن نباشد و کاملا صاف و یکدست باشد. حالا قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و به صورت متداوم مواد را هم می زنیم. مرحله سوم هم زدن مواد را تا جایی ادامه می دهیم که مخلوط مواد سفت شود و به غلظت خوبی برسد. البته غلظت دنت به خودتان بستگی دارد، برخی دوست دارند دنت را سفت سرو کنند و برخی دوست دارند دنت انها کمی حالت مایع داشته باشد. مرحله چهارم پس از اینکه دنت به غلظت مورد نظرمان رسید، آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. صبر می کنیم تا در دمای محیط خنک شود، سپس آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و تا زمان سرو در یخچال نگهداری می کنیم.

دنت شکلاتی یک دسر خوشمزه و مقوی است که می توانید از آن به عنوان میان وعده هم استفاده کنید. انی دسر خوشمزه بافتی شبیه به شکلات صبحانه دارد و از ان می توانیم برای وعده صبحانه نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت شکلاتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 2 نفر
شیر1 پیمانه
خامه صبحانه120 گرم
نشاسته ذرت4 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو40 گرم
وانیل1 قاشق چایخوری
شکر60 گرم
طرز تهیه دنت شکلاتی
مرحله اول
ابتدا شکر را به همراه وانیل، پودر کاکائو و نشاسته ذرت داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم، سپس شیر و خامه را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.
مرحله دوم
مخلوط کردن مواد خیلی مهم است و باید پس از اینکه مخلوط کردن مواد به پایان رسید هیچ گلوله ای داخل آن نباشد و کاملا صاف و یکدست باشد. حالا قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و به صورت متداوم مواد را هم می زنیم.
مرحله سوم
هم زدن مواد را تا جایی ادامه می دهیم که مخلوط مواد سفت شود و به غلظت خوبی برسد. البته غلظت دنت به خودتان بستگی دارد، برخی دوست دارند دنت را سفت سرو کنند و برخی دوست دارند دنت انها کمی حالت مایع داشته باشد.
مرحله چهارم
پس از اینکه دنت به غلظت مورد نظرمان رسید، آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. صبر می کنیم تا در دمای محیط خنک شود، سپس آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و تا زمان سرو در یخچال نگهداری می کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/693264/طرز-تهیه-دنت-شکلاتی
بستن   چاپ