آریا جوان
طرز تهیه مربای سیب سبز
جمعه 26 شهريور 1400 - 01:39:36
آریا جوان - مربای سیب سبز یکیک از انواع مرباهای خوشمزه و نوین بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای سیب سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم مربای سیب سبز سیب 1 کیلوگرم شکر 700 تا 800 گرم سرکه سفید ½ لیوان چوب دارچین 1 تکه آب 2 لیوان پودر ژله سیب یک سوم بسته طرز تهیه مربای سیب سبز مرحله اول برای تهیه مربای سیب سبز ابتدا سیب ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم. توجه داشته باشید که در تهیه این مربا، پوست گرفتن سیب سلیقه ای است. حالا سیب های خرد شده را درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. مرحله دوم در این مرحله به کاسه حاوی سیب به اندازه ای آب اضافه می کنیم که آب روی سطح سیب ها را بپوشاند، سپس سرکه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب ها یک ساعت در همین حالت باقی بمانند. مرحله سوم خیساندن سیب سبز در سرکه و آب باعث می شود که رنگ سیب ها سیاه نشود، ضمن اینکه باعث ترد تر شدن سیب ها نیز می باشد. به هیچ وجه نگران طعم و بوی سرکه نباشید چون به طور کامل از بین می رود. مرحله چهارم در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شکر را به همراه 2 لیوان آب به آن اضافه می کنیم. حالا بدون اینکه آب و شکر را هم بزنیم، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود. مرحله پنجم پس از اینکه شکر حل شد، کمی زمان می دهیم تا شربت کمی قوام بیاد و خیلی آبکی نباشد. در ادامه سیب ها را صاف می کنیم و به قابلمه حاوی شهد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که نیازی نیست سیب ها را آبکشی کنیم. مرحله ششم حالا صبر می کنیم تا سیب ها به خوبی بپزند. در اواسط پخت سیب ها پودر ژله را به همراه چوب دارچین به قابلمه اضافه می کنیم. سیب سبز چون نسبت به سیب های دیگر بافت سفت تری دارد باید زمان زیادی درون شربت بماند تا به طور کامل بپزد. مرحله هفتم پس از اینکه سیب ها به خوبی نرم شدند و شربت هم کاملا قوام یافت، مربای ما آماده است. حالا باید چوب دارچین را از داخل مربا خارج کنیم و دور بیندازیم. پس از اینکه مربا آماده شد، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم. مرحله هشتم حالا اجازه می دهیم مربا روی گاز بماند تا با دمای محیط یکسان شود و به طور کامل خنک شود. در ادامه مربا را داخل شیشه درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. این مربا در یخچال تا دو سال ماندگاری دارد.

مربای سیب سبز یکیک از انواع مرباهای خوشمزه و نوین بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای سیب سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم مربای سیب سبز
سیب1 کیلوگرم
شکر700 تا 800 گرم
سرکه سفید½ لیوان
چوب دارچین1 تکه
آب2 لیوان
پودر ژله سیبیک سوم بسته
طرز تهیه مربای سیب سبز
مرحله اول
برای تهیه مربای سیب سبز ابتدا سیب ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم. توجه داشته باشید که در تهیه این مربا، پوست گرفتن سیب سلیقه ای است. حالا سیب های خرد شده را درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.
مرحله دوم
در این مرحله به کاسه حاوی سیب به اندازه ای آب اضافه می کنیم که آب روی سطح سیب ها را بپوشاند، سپس سرکه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب ها یک ساعت در همین حالت باقی بمانند.
مرحله سوم
خیساندن سیب سبز در سرکه و آب باعث می شود که رنگ سیب ها سیاه نشود، ضمن اینکه باعث ترد تر شدن سیب ها نیز می باشد. به هیچ وجه نگران طعم و بوی سرکه نباشید چون به طور کامل از بین می رود.
مرحله چهارم
در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شکر را به همراه 2 لیوان آب به آن اضافه می کنیم. حالا بدون اینکه آب و شکر را هم بزنیم، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.
مرحله پنجم
پس از اینکه شکر حل شد، کمی زمان می دهیم تا شربت کمی قوام بیاد و خیلی آبکی نباشد. در ادامه سیب ها را صاف می کنیم و به قابلمه حاوی شهد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که نیازی نیست سیب ها را آبکشی کنیم.
مرحله ششم
حالا صبر می کنیم تا سیب ها به خوبی بپزند. در اواسط پخت سیب ها پودر ژله را به همراه چوب دارچین به قابلمه اضافه می کنیم. سیب سبز چون نسبت به سیب های دیگر بافت سفت تری دارد باید زمان زیادی درون شربت بماند تا به طور کامل بپزد.
مرحله هفتم
پس از اینکه سیب ها به خوبی نرم شدند و شربت هم کاملا قوام یافت، مربای ما آماده است. حالا باید چوب دارچین را از داخل مربا خارج کنیم و دور بیندازیم. پس از اینکه مربا آماده شد، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.
مرحله هشتم
حالا اجازه می دهیم مربا روی گاز بماند تا با دمای محیط یکسان شود و به طور کامل خنک شود. در ادامه مربا را داخل شیشه درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. این مربا در یخچال تا دو سال ماندگاری دارد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/724014/طرز-تهیه-مربای-سیب-سبز
بستن   چاپ