آریا جوان
طرز تهیه کیک عید پاک
جمعه 26 شهريور 1400 - 01:39:48
آریا جوان - کیک عید پاک یکی از انواع کیک های مناسبتی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک عید پاک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم کیک عید پاک تخم مرغ 2 عدد روغن نباتی 100 میلی لیتر شکر 100 گرم آرد گندم 160 گرم پودر کاکائو 40 گرم وانیل شکری 10 گرم بکینگ پودر 10 گرم موز بدون پوست 360 گرم میوه های شیرین 100 گرم پودر هل 2 گرم شکلات تله 100 گرم خامه 100 گرم طرز تهیه کیک عید پاک مرحله اول برای تهیه کیک مخصوص عید پاک ابتدا موز را داخل یک کاسه مناسب با چنگال له می کنیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه روغن نباتی، شکر و وانیل شکری به آن اضافه می کنیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. مرحله دوم در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو، پودر هل، زنجبیل و بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی مخلوط موز و تخم مرغ اضافه می کنیم و با هم به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. مرحله سوم در این مرحله میوه های شیرین را خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را به سه قسمت تقسیم می کنیم. حالا قالب ها را با روغن جداکننده چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب ها می ریزیم. مرحله چهارم برای این کیک باید از قالب هایی با قطر 9 تا 10 سانتی متر استفاده کنیم. فر را باید از 10 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس قالب ها را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. مرحله پنجم حدود یک ساعت زمان برای پخت کیک ها لازم است. بعد از 45 دقیقه کیک ها را با سیخ چوبی تست می کنیم و در صورتی که پخته بودند، می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. در پایان کیک ها را پس از اینکه پخت روی صفحه توری قرار می دهیم تا خنک شوند. مرحله ششم در این مرحله شکلات را به همراه خامه به روش بن ماری ( آموزش کامل روش بن ماری ) ذوب می کنیم، سپس در یخچال قرار می دهیم تا قوام یابد. در پایان کیک ها را با خامه شکلاتی به سلیقه خود تزیین می کنیم.

کیک عید پاک یکی از انواع کیک های مناسبتی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک عید پاک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم کیک عید پاک
تخم مرغ2 عدد
روغن نباتی100 میلی لیتر
شکر100 گرم
آرد گندم160 گرم
پودر کاکائو40 گرم
وانیل شکری10 گرم
بکینگ پودر10 گرم
موز بدون پوست360 گرم
میوه های شیرین100 گرم
پودر هل2 گرم
شکلات تله100 گرم
خامه100 گرم
طرز تهیه کیک عید پاک
مرحله اول
برای تهیه کیک مخصوص عید پاک ابتدا موز را داخل یک کاسه مناسب با چنگال له می کنیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه روغن نباتی، شکر و وانیل شکری به آن اضافه می کنیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
مرحله دوم
در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو، پودر هل، زنجبیل و بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی مخلوط موز و تخم مرغ اضافه می کنیم و با هم به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.
مرحله سوم
در این مرحله میوه های شیرین را خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را به سه قسمت تقسیم می کنیم. حالا قالب ها را با روغن جداکننده چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب ها می ریزیم.
مرحله چهارم
برای این کیک باید از قالب هایی با قطر 9 تا 10 سانتی متر استفاده کنیم. فر را باید از 10 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس قالب ها را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.
مرحله پنجم
حدود یک ساعت زمان برای پخت کیک ها لازم است. بعد از 45 دقیقه کیک ها را با سیخ چوبی تست می کنیم و در صورتی که پخته بودند، می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. در پایان کیک ها را پس از اینکه پخت روی صفحه توری قرار می دهیم تا خنک شوند.
مرحله ششم
در این مرحله شکلات را به همراه خامه به روش بن ماری ( آموزش کامل روش بن ماری ) ذوب می کنیم، سپس در یخچال قرار می دهیم تا قوام یابد. در پایان کیک ها را با خامه شکلاتی به سلیقه خود تزیین می کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/724016/طرز-تهیه-کیک-عید-پاک
بستن   چاپ