آریا جوان
7 نکته مهم که هنگام خرید کاپشن چرم باید بدانید
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 05:59:06
آریا جوان - بیتوته / همان‌طور که می‌دانید پوشاک چرمی مانند کاپشن چرم طبیعی مردانه قیمت‌های قابل‌توجهی دارند. بنابراین مهم است که هنگام خرید کاپشن چرم دقت کنید و انتخاب خود را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.
حال این سؤال پیش می‌آید که موقع خرید چه مواردی را باید در مورد کاپشن چرم بررسی کرد؟ در ادامه این نکات را مرور می‌کنیم:
1. نوع و کیفیت چرم
مهم‌ترین ویژگی که باید در مورد کاپشن چرم طبیعی مردانه بررسی کنید، چرم به‌کاررفته در آن است. تشخیص چرم مرغوب از نامرغوب برای فرد عادی که اطلاعات چندانی در این زمینه ندارد کار سختی است. بهتر است قبل از خرید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید یا با فردی که می‌تواند چرم مرغوب را تشخیص دهد به خرید کاپشن چرم بروید. راه‌حل دیگر این است که از برندها و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.
نوع پوست
اولین چیزی که در مورد چرم کاپشن چرم زنانه یا مردانه خود باید در نظر بگیرید، نوع پوست آن است؛ می‌خواهید کاپشن چرمی شما از پوست چه حیوانی ساخته‌شده باشد؟ چرم پوست حیوانات مختلف، ویژگی‌ها و ظاهرهای مختلفی دارد و انتخاب آن کاملاً به سلیقه شخصی شما و البته به میزان هزینه‌ای که برای خرید کاپشن چرم در نظر گرفته‌اید بستگی دارد.
حیوانات زیادی هستند که از پوست آن‌ها چرم به دست می‌آید. اما معمولاً چرم گاو، گوسفند و بز در صنعت پوشاک پرکاربردتر هستند. انواع کمیاب و خاص چرم مانند چرم پوست تمساح، گوزن، کانگورو و ...نیز وجود دارد که خوب قیمت‌های بالاتری دارند.
در بین همه آن‌ها پوست گاو به دلیل استحکام، مقاومت و دوام فوق‌العاده‌ای که دارد، سهم بیشتری در تولید محصولات چرمی به خود اختصاص داده است (مخصوصاً محصولاتی مثل کفش که دوام بالا در آن‌ها بسیار مهم است). کت چرم طبیعی مردانه نیز بیشتر از چرم گاو ساخته می‌شود. از طرف دیگر، چرم پوست بره بسیار نرم و انعطاف‌پذیر اما بسیار گران است و اغلب برای محصولات درجه‌یک استفاده می‌شود (چرم پوست بره هر دو ویژگی مهم دوام و نرمی را با هم دارد).
البته بد نیست بدانید که چرم پوست گوساله جوان از چرم گوسفند نیز گران‌تر است.
درجه‌بندی یا نوع چرم
دومین چیزی که باید در مورد چرم کاپشن خود بررسی کنید درجه‌بندی یا نوع چرم است: فول گرین، تاپ گرین، چرم اصل یا اصلاح‌شده.
چرم فول گرین مرغوب‌ترین چرم برای کاپشن چرم طبیعی مردانه است. این چرم از لایه بالایی پوست حیوان که زیر پشم و مو قرار می‌گیرد و بیشترین استحکام را دارد، ساخته می‌شود. خط و خش‌ها و الگوهای طبیعی پوست بر روی سطح این چرم به‌راحتی قابل‌تشخیص است. به دلیل کیفیت بالا، قیمت این چرم نیز از بقیه انواع چرم گاوی بالاتر است.
چرم تاپ گرین نیز مانند فول گرین از لایه رویی پوست ساخته می‌شود و دوام بالایی دارد. این نوع چرم نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر از فول گرین است. به دلیل سمباده شدن لایه رویی در تاپ گرین، این چرم ظاهری یکدست‌تر دارد.
درنهایت نیز چرم‌های پردازش‌شده را داریم که با استفاده از مواد شیمیایی تقویت می‌شوند، طوری که شبیه به چرم‌های باکیفیت به نظر برسند. این نوع چرم ارزان‌ترین قیمت را دارد.
2. قسمت‌های تشکیل‌دهنده و اتصالات دوخت
به‌عنوان قاعده‌ای کلی هنگام خرید کاپشن چرم، کاپشن‌هایی که در دوخت آن‌ها اجزا و اتصالات کمتری به کار رفته است، گران‌تر از کاپشن‌هایی هستند که از قسمت‌های مختلف و اتصالات زیادی تشکیل‌شده‌اند.
هرچند استثنائاتی نیز وجود دارد؛ مثلاً زمانی که از گلدوزی یا تزئینات خاصی بر روی قسمت‌های مختلف کت چرمی و اطراف اتصالات آن استفاده می‌شود. این عوامل بر هزینه تولید کاپشن تأثیر می‌گذارند که در قیمت کت نیز نمایان می‌شود.
تولیدکنندگان اغلب برای کاهش هزینه تمام‌شده و قیمت محصول، کاپشن را با استفاده از چرم اضافی یا باقی‌مانده و ضایعات دیگر پوست‌ها می‌سازند. اگرچه کاپشن‌های ساخته‌شده از تکه‌های بزرگ‌تر به دلیل انتخاب قسمت‌های خوب چرم گران‌تر هستند، اما این موضوع لزوماً بر کیفیت محصول نهایی تأثیر نمی‌گذارد.
3. آستر داخلی
آستر داخلی یک لایه پارچه اضافی است که وزن بیشتری به کاپشن می‌افزاید. این لایه به شما کمک می‌کند تا کاپشن را راحت‌تر به تن کنید. این لایه همچنین باعث حفظ گرمای بدن می‌شود در برخی موارد عرق را جذب می‌کند.
نوع پارچه‌ای که برای آستر داخلی استفاده می‌شود و کیفیت آن نیز بر قیمت کاپشن چرم طبیعی مردانه تأثیرگذار خواهد بود. پارچه آستری بمبرگ به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای آستر داخلی در نظر گرفته می‌شود؛ قابل‌تنفس، سبک و به نرمی ابریشم.
4. دوخت
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید کت چرم مردانه بررسی کنید کیفیت دوخت آن است. دوخت تمیز و مرتب کاپشن چرم زنانه یا مردانه خبر از این می‌دهد که آن کاپشن از بالاترین کیفیت برخوردار است و دقت شایسته‌ای در تولید آن به کار رفته. یک کت چرم خوب باید با نخ محکم پلی‌استر دوخته شود و درزها باید تمیز و یکدست باشند.
علاوه بر این، دوخت طرح‌های تزئینی بر روی قسمت‌هایی مثل جیب یا کنار درزها باعث جذابیت بیشتر کاپشن چرمی می‌شوند. کاپشن‌های طرح دار علاقه‌مندان زیادی دارند. البته این را هم در نظر داشته باشید که دوخت تزئینی و جزئیات بیشتر در کاپشن چرم نیاز به تلاش و مواد اولیه بیشتری دارد که منجر به افزایش قیمت می‌شود.
5. یراق‌آلات و اکسسوری‌ها
هنگام خرید کت چرم مردانه، بررسی یراق‌آلات و لوازم جانبی استفاده‌شده در کاپشن چرم طبیعی مردانه می‌تواند راهی عالی و آسان برای قضاوت در مورد کیفیت آن کاپشن و حتی برند سازنده آن باشد. قبل از خرید کت چرم مردانه خاص باید مطمئن شوید که دارای لوازم جانبی و یراق‌آلات باکیفیت باشد.
اکسسوری‌ها، که به آن تزئینات نیز گفته می‌شود، شامل تکه‌های آویز، نقش‌های مختلف، سگک یا هر نوع عنصر تزئینی اضافی است که برای بهبود ظاهر کت چرمی استفاده می‌شود. به همین ترتیب یراق‌آلات به زیپ‌ها، انواع دکمه‌ها یا عناصر فلزی اطلاق می‌شود که جنبه کاربردی مانند بستن کاپشن دارند.
6. استایل‌های کاپشن چرم طبیعی مردانه
همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم وقتی برای خرید کت چرم به بازار می‌روید با انواع مختلفی از سبک‌ها و مدل‌ها مواجه خواهید شد. کاپشن چرم طبیعی مردانه بیشتر برای ساختن استایل‌های شیک کژوال به کار می‌رود. این کاپشن‌ها مدل‌های مختلفی دارند و با توجه به نوع لباس‌هایی که با آن‌ها می‌پوشید، می‌توانید در استایل های اسپرت و رسمی نیز از کت چرمی استفاده کنید. مدل Double Riders معروف به ژاکت‌های موتورسواری کلاسیک، Cafe Racers، کاپشن‌های خلبانی و Bombers محبوب‌ترین مدل‌ها هستند.
انتخاب اکثر آقایان، مدل مشکی و ساده کاپشن چرم است که می‌توان به آن به‌عنوان انتخابی شیک و ساده نگاه کرد. البته در مدل‌های جدیدتر کاپشن چرم از رنگ‌های شاد و زنده‌تر نیز استفاده‌شده که می‌توانید طبق سلیقه‌تان از آن‌ها نیز استفاده کنید.
7. اندازه کاپشن چرمی
یکی از نکات بسیار مهم که قبل از خرید کاپشن چرم باید به خاطر داشته باشید، اندازه و تناسب کاپشن است. صرف‌نظر این که کاپشن خود را از چه برندی تهیه می‌کنید، اندازه و تناسب کاپشن چرم طبیعی مردانه عامل مهمی است که باعث می‌شود کاپشن بر تن شما زیبا جلوه کند و برعکس.
در مورد تناسب کت باید یادآوری کنیم که تنها با پوشیدن و امتحان کردن کت چرمی می‌توانید به درستی بفهمید که آیا اندازه آن مناسب هست یا نه. حواستان باشد که درزهای کاپشن چرم در ناحیه شانه شما به‌خوبی در جای خود قرارگرفته باشند.
در مرحله بعد، باید حفره‌های ورودی آستین را بررسی کنید، درست مانند شانه‌ها، بازوها باید تا حد امکان راحت باشند. هرچه حلقه آستین بالاتر و به شانه‌ها نزدیک‌تر باشد، تناسب آن بهتر است. در مقابل هرچه حلقه آستین پایین‌تر از شانه باشد، کاپشن حالت افتادگی پیدا می‌کند و زیبایی خود را از دست می‌دهد.
آستین‌های کاپشن شما باید در انتهای مچ دست، درست قبل از کف دست یا روی شست قرار داشته باشد. عرض آستین‌ها نباید خیلی تنگ باشد اما خیلی گشاد هم نباشد. در مجموع باید بتوانید دست‌های خود را به راحتی بالا و پایین ببرید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/724971/7-نکته-مهم-که-هنگام-خرید-کاپشن-چرم-باید-بدانید
بستن   چاپ