آریا جوان

آخرين مطالب

انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از چالش بدحجابی‌ نگاه سیاسی

انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از چالش بدحجابی‌
  بزرگنمايي:

آریا جوان - تسنیم / نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ‌در سایه یک فتنه خارجی، خواهان حاکمیت بی‌حجابی در کشورمان هستند، گفت: مسئله بی‌حجابی ابراز می‌شود تا غیرت مردم را متزلزل کند و در این شرایط، همه مردم تکلیف دارند این مشکل را حل کنند.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز عید سعید فطر که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید بندگی به اقشار و آحاد مردم مشهد اظهارداشت: «زُخر» که در دعای قنوت نماز عید به آن اشاره کردیم، به معنی سرمایه نهادی و بنیادی است. دلیل اینکه عید فطر هم به این نام خوانده شده، به خاطر این است که امت پیامبر(ص) در این روز به مقام عبودیت و ابرار می رسند تا احیاگر ارزش های دین خدا و سنت پیامبر(ص) باشند و با عمل به تکلیف خود در تبلیغ دین و احیای ارزش ها، به سرمایه نهادی و بنیادی پیامبر اکرم(ص) تبدیل شوند.
وی افزود: در دعای قنوت، پس از این به «شَرَف» اشاره می شود تا بدانیم شرف پیامبر(ص) در دین است با ارزش ها، شعائر و مبانی وابسته به قرآنی‎اش که در جامعه و سطح زندگی مردم تحقق پیدا می کند. «کِرامَتاً وَ مَزیداً» نیز بیانگر همان کرامت و عظمتی است که برپایه حاکمیت ارزش های دین بر جامعه برای اهل بیت(ع) حاصل شد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه بی حجابی، مصداق تجاهر به فسق و مغایر با ارزش های جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر ارزش های دین و سنت پیامبر(ص) در جامعه ما حاکم شود، دیگر نباید چالش و ناهنجاری عظیمی به عنوان بی حجابی در این امت وجود داشته باشد زیرا این معصیت اجتماعی، تجاهر به فسقی است که با شیوع آن، سفره دین را از زیر پای جوان این مملکت جمع می شود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: ای ملتی که وجود شما، عبادت شما و مجاهدتتان موجب شرافت رسول اکرم(ص) شده است، شما نباید اجازه بدهید که این شرافت با تجاهر به یک فسق در جامعه زیر سئوال برود. برکت و معنویتی که در هر رمضان در جامعه حاکم می شود، ارزنده تر و مقدس‎تر از آن است که با یک فسق فرومایه زایل شود و باوری را که در دل‎ها به وجود آمده، سست کند.
امام جمعه مشهد با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، تصریح کرد: ایشان تأکید کردند چالش کنونی در حوزه حجاب و اغتشاشی که در سایه یک فتنه خارجی، خواهان حاکمیت بی‌حجابی بود، در هر حال نهضتی دست نشانده از طرف دشمن است تا اصل دین ضربه بخورد و آسیب ببیند. این یک دغدغه است که هیچکس از ملت گرفته تا دستگاه‌های مختلف نظارتی، اجرایی و حاکمیتی نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بماند. این دختر بدحجاب، خانم بی حجاب یا در هر حال آن عزیزی که روسری از سر برمی دارد، باید آگاه باشد که درحال همکاری با دشمنی است که نه فقط اسلام عزیز بلکه خاک پاک این کشور را هم نشانه گرفته است.
آیت الله علم الهدی تأکیدکرد: از نظر دیگر، مخصوصاً خواهران باورمند و مومن ما به این موضوع توجه کنند که نهی از منکر فقط به معنای رقم خوردن یک جامعه دوقطبی نیست. عزیزان من، این را بدانید امر به معروف و نهی از منکر در هر زمانی اقتضای مخصوص خود را دارد و از جمله، امروزه نیز باید کیفیتی داشته باشد که فراتر از ترویج عداوت، درگیری و برخورد، فضای همدلانه به وجود بیاورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت احساس تکلیف و عمل دلسوزانه نسبت به چالش بدحجابی گفت: اینطور نباید بشود که نهی از منکر، آن دختر عزیز ما را نسبت به دین بدگمان کند. به همین دلیل است که می گوییم نهی از منکر باید همراه با «نسج اجتماعی» باشد. نسج اجتماعی در اجرای این فریضه به معنای آن است که هر خواهر گرامی و برادر غیرتمند آگاه باشد در کمک به اصلاح این چالش وظیفه و تکلیف دارد. اگر امروز خواهران متدین و معتقد ما در مراکز آموزشی حضور پیدا کنند و تشکل های فرهنگی، نهی از منکر را از طریق آگاهسازی جوانان با برنامه های جذاب دنبال کنند، جوان ناآگاه ما با چهره واقعی نهی از منکر آشنا خواهد شد.
وی بیان کرد: دغدغه دوم رهبر معظم انقلاب در آن دیدار، اشاره به تلاش دشمن بود تا در این امت ایمانی، به گونه‌ای جامعه‌سازی کند که مردم دغدغه دین خود را نداشته باشند. اینجاست که مسئله بی‌حجابی ابراز می‌شود تا غیرت مردم را متزلزل کند و در این شرایط، همه مردم تکلیف دارند این مشکل را حل کنند. براساس بررسی دستگاه های امنیتی، آنهایی که مقید به اجرای تعهدات دشمن و بی‌حجابی معاندانه هستند، فقط بخش اندکی از این جریان بی‌حجابی را تشکیل می‌دهد و مابقی، عزیزانی هستند که دین می شناسند و اسلام را عزیز می‌دارند.

آیت الله علم الهدی اظهارکرد: برادران عزیز و خواهران گرامی، 45 سال از این انقلاب می گذرد و اکنون دیگر اسلام در گوشت و پوست این ملت تنیده شده و رسوخ کرده ‌تا جایی که همه این جوانان در یک کشور معتقد پرورش می یابند. در این شرایط، هرکس می تواند درک کند انقلاب اسلامی این قدرت را داشته که به برکت خون شهدا، دین را در دل اقشار و آحاد ملت نفوذ بدهد و حاکم کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1301851/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیائومی حتی چراغ مطالعه هوشمند هم می‌سازد

حضور شترمرغ گردن قرمز پس از 100 سال در عربستان

کرگدن گیر کرده در گل و لای با تراکتور بیرون کشیده شد

لحظه‌ای شایان ستایش که یک فیل کفش کودک نوپا را بازگرداند

دفاع ام المؤمنین(س) از امیرالمؤمنین(ع)

ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است

طلوع ماه را برفراز آسمان خرم‌آباد

گردگشری/ دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران

رفتار حیرت‌انگیز شیر ماده با گوزن تازه متولدشده

ارسطو بچه‌کُش!

روبرو شدن پدر سعید با بیتا

گولر: بزرگترین رؤیایم قهرمانی چمپیونزلیگ با رئال است

بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو

والورده: برای صعود به فینال می‌جنگیم

مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!

مرضیه حدیدچی روی تفکرات سنتی درباره زنان خط بطلان‏ کشید

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس در کنار برج آزادی

روایت سعید قاسمی از نحوه درگذشت نادر طالب‌زاده

نظر اندیشمند روس‌تبار درباره آرمان نادر طالب زاده و موجودیت اسرائیل

تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس

استاد روابط بین‌الملل: عده‌ای از شبهه روشنفکران در ایران آمریکا را بهشت دنیا تلقی می‌کنند

گوشی جدید HTC U24 یا U24 Pro با اسنپدراگون 7 نسل 3 در راه است

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر

مهارت دیدنی راننده در راه دادن به ماشین روبرو

حرکات نمایشی دو موتور سوار در قفس

گردشگری/ مثلث برمودای ایران کجاست؟

لحظات نفس‌گیر به دام افتادن سارقان قمه به دست در فروشگاه

حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر

چهره ها/ واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی عکس دخترش

گل‌های به‌یادماندنی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

توضیحات بردیا سعادت درباره جاماندن از لیست تیم ملی

وقتی دکلان رایس هواداران تاتنهام را ساکت کرد

حضور بازیکنان آلومینیوم در موسسه خیریه

غایبان بزرگ جدال بزرگ بایرن-رئال در آلیانز آره‌نا

اتفاق ویژه؛ جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد

وضعیت 2+2 مصدوم سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو

گل‌های لوکاس واسکز در لالیگا؛ نیمکت‌نشین همیشه‌آماده!

جا پای قربانی در روسیه سفت شد

زمین فوتبال ناب در ارتفاعات پاوه روستای دشه

رابطه عاشقانه‌ای که با 20 ضربه چاقو به خون کشیده شد

خط خوردن دختران بزرگسال از مسابقات آسیایی

این گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را دریافت نمی‌کنند

زارع پور مطرح کرد؛ خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است

ربات‌های سازمان جاسوسی اوکراین در تلگرام مسدود شدند

آیپد مشمول قوانین DMA اتحادیه اروپا می‌شود؛ سایدلودینگ اپ‌ها در راه iPadOS

گلکسی C55 با نامی متفاوت از نو متولد می‌شود

لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج

لحظه وقوع گردباد در یکی از شهرهای عربستان

به حقوق دیگران توجه کنیم

کشف استعداد ویژه کامران!