آریا جوان

آخرين مطالب

زبان فارسی چندمین زبان سخت دنیاست؟ خواندنی

زبان فارسی چندمین زبان سخت دنیاست؟
  بزرگنمايي:

آریا جوان - یادگیری زبان فارسی با توجه به ویژگی های دستوری و الفبایی که دارد می تواند برای زبان آموزان زبان فارسی چالش برانگیز باشد اما در کل یادگیری فارسی سخت نیست. فارسی زبانی آسان برای یادگیری است.
زبان فارسی که یکی از زبان های زیبای دنیا در کلمات و نوشتار است براساس ویژگی هایی که دارد می تواند بسیار شیرین و دلنشین جلوه کند اما در مقابل برای یادگیری می تواند شما را با چالش هایی روبرو کند.
برای اینکه بتوانید زبان فارسی را براحتی و آسان یاد بگیرید بهترین کار شرکت در کلاس زبان فارسی است تا زیرنظر یک استاد مجرب به خوبی و با درک اصول پایه زبان فارسی را آموزش ببینید.
چرا زبان فارسی را یاد بگیریم؟
دلایل زیادی برای یادگیری این زبان زیبا وجود دارد. در واقع بیش از 100 میلیون نفر در جهان به زبان فارسی صحبت می کنند. با صحبت کردن به فارسی، می توانید با ایرانیان در ایران و جوامع بزرگ آن ها در خارج از کشور (به ویژه در آمریکای شمالی) و همچنین با بخش هایی از افغان ها (که دری صحبت می کنند) و تاجیک ها ارتباط برقرار کنید. بنابراین، زبان فارسی می‌تواند مزیتی در رزومه برای مطالعات و سمت‌ های مختلف، به‌ویژه در مطالعات علوم سیاسی و ژئوپلیتیک باشد، زیرا ایران نقش عمده‌ای در منطقه دارد.
علاوه بر این، یکی از دلایل اصلی انتخاب دانش آموزان برای یادگیری زبان فارسی، اغلب فرهنگ فارسی است. ایران در شعر، ادبیات، سینما و به طور کلی هنر دارای فرهنگ غنی و ظریفی است. جالب است بدانید که چون زبان فارسی در طول زمان تغییر چندانی نکرده است، دانش‌ آموزانی که زبان فارسی را یاد می‌ گیرند می‌ توانند به زودی شعر مولانا یا حافظ را در نسخه اصلی بخوانند!
اما بسیاری از مردم نیز زبان فارسی را انتخاب می‌ کنند زیرا قبل یا بعد از سفر به ایران جذب زیبایی این زبان شده‌ اند. فارسی صحبت کردن البته برای مسافری که به ایران سفر می کند کمک بزرگی خواهد بود. نه فقط به این دلیل که می توانید قیمت ها را بخوانید و غذای خود را به زبان فارسی سفارش دهید. اما همچنین به این دلیل که تحسین کنندگان و دوستان زیادی پیدا خواهید کرد! ایرانی ‌ها واقعاً به دیدن خارجی ‌هایی که به زبان آن ها صحبت می‌ کنند عادت ندارند و با کسی که فارسی صحبت می ‌کند رابطه بهتری می گیرند.
زبان فارسی آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست
آیا متقاعد به یادگیری فارسی شدید؟ بنابراین، ممکن است تعجب کنید که چقدر سخت است. از دید کسی که خط فارسی را نمی داند، در ابتدا می تواند ترسناک باشد. با این حال، زبان فارسی در واقع زبان سختی برای یادگیری نیست، حداقل برای افرادی که به یک زبان هند و اروپایی صحبت می کنند. چرا؟ زیرا زبان فارسی بخشی از این خانواده زبانی است و از این رو اشتراکات زیادی با آن ها دارد.
کلمات و جمله سازی در فارسی می توانند کاملا آشنا به نظر برسند، و علاوه بر این، دستور زبان فارسی در کل بسیار ساده است. هیچ افعال بی قاعده و عطف صفتی وجود ندارد. و حتی بهتر از آن، فارسی جنسیت ندارد نه برای اسم و نه برای ضمیر. بنابراین، هنگامی که از چند ترفند گرامری موجود گذشته باشید، درک فارسی آسان است و به سختی استثنایی در فارسی دیده می شود.
در یادگیری زبان فارسی چه مشکلاتی وجود دارد؟
مسلماً زبان آموزان فارسی باید بر مشکلاتی غلبه کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، اولین آن خط فارسی است که از خط عربی گرفته شده است. این خط شکسته است، به این معنی که حروف به یکدیگر متصل می شوند و شکل آن ها در ابتدا، وسط یا انتهای کلمه تغییر می کند. تسلط بر آن مدتی طول می کشد، و تلاش بسیار برای خواندن پس از ماه ها مطالعه می تواند خسته کننده باشد، اما ضروری است.
اگر فقط می خواهید مکالمات اولیه را یاد بگیرید، مثلاً برای یک سفر. در این صورت می‌توانید فارسی را با الفبای خود به صورت انگلیسی بنویسید. با این حال، به شدت توصیه می شود که چگونه خواندن و نوشتن را از ابتدا یاد بگیرید. اگر این کار را نکردید و بعداً تصمیم گرفتید فارسی را بیشتر یاد بگیرید، ندانستن خط فارسی یک نقص خواهد بود.
با این حال، دانستن خط فارسی برای درست خواندن کافی نیست! مشکل این است که حروف صدادار معمولاً با دیاکریتیک (نوعی لهجه، بالای یا زیر حرف) مشخص می‌ شوند. اما هرگز خارج از کتاب های کودک استفاده نمی شود. بنابراین هنگام خواندن یک کلمه، باید حروف صدادار را "حدس بزنید". این البته مستلزم دانستن واژگان زیادی است. در غیر این صورت، نمی توانید یک جمله را به درستی تلفظ کنید.
در نهایت یکی دیگر از مشکلات اصلی یادگیری زبان فارسی، تفاوت زبان محاوره و نوشتاری است. لازم است ابتدا فرم نوشتاری رسمی را یاد بگیرید که به نوعی فارسی «استاندارد» است که در کتاب ها، روزنامه ها و رسانه ها خواهید یافت. اما ایرانی ها در زندگی روزمره مثل کتاب حرف نمی زنند! در ابتدا، برای کسی که فقط فارسی رسمی خوانده است، ممکن است درک آن دشوار باشد. با این حال، فارسی گفتاری و نوشتاری چندان از هم دور نیستند. اغلب موضوع تلفظ و کلمات و افعال منقبض است. اما یادگیری هر دو در یک زمان ممکن است گاهی گیج کننده باشد.
زبان فارسی را کجا یاد بگیریم؟
موسسه زبان دهخدا به صورت تخصصی با توجه به استقبال و اهمیت آموزش زبان فارسی با تشکیل دپارتمان تخصصی زبان فارسی با نام پروفارسی، شروع به آموزش زبان فارسی کرده است که سایت این دپارتمان از سال 1400 به صورت مجزا راه اندازی شده است.
این دپارتمان دوره های آنلاین و حضوری زبان فارسی را به صورت تخصصی و حرفه ای برگزار می کند که زبان فارسی را با بهترین متد آموزشی به صورت کاربردی آموزش می دهد.
برای ثبت نام و شرکت در کلاس های زبان فارسی این دپارتمان می توانید به سایت پروفارسی مراجعه کنید و یا با برقراری تماس با موسسه زبان دهخدا و کسب اطلاعات در دوره مناسب خود ثبت نام نمایید.
منبع: profarsi

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1311901/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کالبدشکافی آیپد پرو M4 منتشر شد؛ نگاه نزدیک به طراحی نبوغ‌آمیز اپل

مشخصات ویوو پد 3 لو رفت؛ تبلت چینی با باتری غول‌پیکر

گوگل قابلیت‌های جدیدی برای مقابله با سرقت گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد

سیل در شهر لباخ آلمان

گوناگون/ حراج نقاشی که رکورد شکست

مزرعه گل شیکیسای نو اوکا در جزیره ای ژاپنی

دره های امدادی Kok-Moinok، قرقیزستان

سبک جدیدی از تنبیه کردن عجیب یک مادر!

صبح زیبا در معبد اولون دانو براتان در اندونزی

نمایی از یک سگ ماهی غول پیکر استرالیایی

مجمع الجزایر سقطری در یمن

عکس‌های عاشقانه شبنم قربانی و همسرش در یک مراسم

هنوز سر حرفی که به من زدی هستی؟

دیگه عشق ممنوعه که نیست

ستاره والیبال ایران پاسخ محبت برزیلی‌ها را داد

فاجعه بایرن؛ غول فوتبال را چطور به زانو در بیاوریم

احتمال تعطیلی لیگ برتر بلافاصله پس از آغاز!

پائز: خوشحالم، پیشرفت چشمگیری داشتیم

رضایت پائز از ملی‌پوشان والیبال باوجود 3 شکست متوالی

عقیلی: تیم ما لیگ را رها نمی‌کند

رزنده پس از پیروزی مقابل والیبال ایران چه گفت؟

لحظه بالابردن جام قهرمانی توسط کاپیتان بایرلورکوزن

باشکوه‌تر از این نمی‌شد؛ نهایت احترام به هواداران باشگاه

جام قهرمانی را به هواداران دادند؛ اقدام جالب کاپیتان بایرلورکوزن

تعویض مارکو رویس و تونل افتخار به همراه تشویق ایستاده

تعویض مارکو رویس و تونل افتخار به همراه تشویق ایستاده برای اسطوره در آخرین مسابقه خانگی

سخنگوی دولت: بزرگ‌نمایی ضعف‌ها، راهبرد دشمن است

عبور مردم از چهره‌های شاخص سیاسی به روایت ایمانی

تجربه رفتن به داخل راکتور هسته‌ای همراه با رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه «بی‌واسطه»

اپل برای عرضه ویژن پرو در بریتانیا، کانادا و کشورهای دیگر آماده می‌شود

نشانه‌هایی از شیائومی 15 پرو در کد منبع HyperOS دیده شد

اعجاز طبیعت را ببینید

تلاش مردم برای نجات کبوتران از زیر بارش تگرگ

مرگ غیرعادی ببر‌های سیبری در یک پارک حیات وحش

عسگرپور در خانه سینما حکم جدید داد

منتقد سینما: خانواده رسول‌اف‌ها، مافیای اقتصاد فرهنگ در ایران هستند

تصویر مهر امام رضا (ع) در سینمای ایران

تیپ علیرضا خمسه در جشن تولد ایرج طهماسب

گل دیدنی لورکوزن: گیلاس روی کیک قهرمانی

زنوزی شاید در مشهد تیمداری کند

در غیاب مهاجم جنجالی؛ عالیشاه به دنبال هدف جدید

ضربه رباح‌ماجری دیدنی؛ گل دوم بایرلورکوزن توسط آندریخ

گل اول آکزبورگ به بایرلورکوزن توسط کومار

گل سوم دورتموند به دارمشتات توسط یولین برنت

باز هم اتفاق افتاد شعار مسی، مسی هواداران الهلال مقابل کریستیانو رونالدو

واکنش تراکتور به شایعه قراردادی 60 میلیاردی

هت‌تریک برزیل مقابل ایران؛ این‌ بار 4 - ٠ باختیم

تمرینات طاقت‌فرسای حریف روسی یزدانی

با این روش خودت تو خونه گل رز بکار!

اولین تصاویر از ناو شهید مهدوی منتشر شد