آریا جوان

آخرين مطالب

گردشگری و تهدید شیوع کرونا در گچساران و باشت گردشگری

گردشگری و تهدید شیوع کرونا در گچساران و باشت
  بزرگنمايي:

آریا جوان - گردشگرانی که جاذبه های دیدنی شهرستان های گچساران و باشت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند در این روزهای کرونایی خود به عنوان تهدید جدی انتشار ویروس کرونا در این شهرستان ها مطرح هستند.
ایرنا: این نگرانی ها با جان باختن نخستین مورد از ویروس جهش یافته انگلیسی که از خوزستان وارد استان شده بود شکل جدی تری به خود گرفته است.
شهرستان های گچساران و باشت که در نزدیکی استان های خوزستان،بوشهر و فارس قرار دارند قطب اصلی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در اواخر زمستان و بهار هستند و این مهم ضرورت چاره اندیشی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را در روزهای پایانی سال بیشتر کرده است.
تهدیدهای ویروس کرونا برای مسافران دوسویه است تا جایی که گفته می شود گردشگران یا ویروس کرونا را به مناطق میزبان می آورند و یا اینکه آن را به منطقه خود می برند به همین دلیل یافتن راهکارهایی برای لغو سفرها در این شرایط سخت ضرورتی انکارناپذیر است.
در شرایطی که طولانی شدن دوران فراگیری و خانواده هایی که بیش از یک سال است که به سفر جاده ای نرفته اند و در حالی که بسیاری از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نظیر جشنواره ها لغو شده تخطی از محدودیت ها طبیعی است باید چاره ای اساسی برای برای این پاشنه آشیل بیماری کووید 19 اندیشده شود.
نگرانی شهروندان
یک شهروند باشتی که با رعایت مراقبت های بهداشتی به بازار مرکزی این شهر آمده است از پرسه خودروهای با پلاک استان های مختلف به ویژه خوزستان در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.
راه‌آهن یزد به شیراز احداث می‌شود
مریم حسینی با اشاره به وضعیت نامطلوب ویروس کرونا در استان خوزستان از مسئولان خواست برای پیشگیری از ورود گردشگران به این شهرستان چاره اندیشی کنند.
یک شهروند گچسارانی گفت: گردشگران با مراجعه به فروشگاه ها و مراکز خدماتی چون پمپ بنزین و خودپردازها به راحتی ویروس کرونا را پخش می کنند.امیر محمد حسینی با اشاره به تاخت و تاز ویروس جهش یافته انگلیسی در چند استان کشور اظهار داشت: هموطنان در این شزایط سخت اقدام به سفر نکنند.
وی با یادآوری تجربه جان باختن تعداد پرشماری از شهروندان گچسارانی در سنین مختلف اظهار داشت: خداحافظی با زندگی در انتظار افرادی است که هنوز مرگبار بودن ویروس کرونا را باور ندارند.
تعطیلی تاسیسات گردشگری
مدیرکل میراث ‌فرهنگی،صنایع‌ دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه تاسیسات گردشگری استان و همچنین شهرستان های گچساران و باشت تعطیل است و هیچ گونه پذیرش گردشگری در این استان وجود ندارد.
مجید صفایی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از اسکان گردشگران در همه مناطق حتی محدوده های طبیعی بدون زیرساخت تحت مدیریت میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد انجام شده است.
وی با اشاره به تولید مستند 60 دقیقه‌ای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد: سفرهای مجازی به مناطق گرشگری استان امکان پذیر است.
صفایی اضافه کرد:این مستند در 60 کلیپ یک دقیقه‌ای از طریق صفحه اینستاگرام اداره‌کل کهگیلویه و بویراحمد به نشانی kb_cthh و شبکه استانی دنا پخش می‌شود.
وی دوران کرونا را فرصتی برای حرفه ای شدن در گردشگری دانست و از علاقه مندان به سفر خواست تا در این دوران با مطالعه و گشت و گذار در فضای مجازی تجربه سفرهای لذت بخش تر ر دوران پساکرونا را فراهم کنند.
پرونده سفرهای دریایی هرمزگان با 4٫6 میلیون نفر سفر بسته شد
نگرانی مسئولان
فرماندار باشت می گوید: گردشگرپذیر بودن منطقه از مهمترین نگرانی های مسئولان برای انتشار ویروس کروناست که نیاز است تا دستگاه های اجرایی راه و شهرسازی و شهرداری برای اعمال محدودیت های جاده ای با هم مشارکت کنند.
سید مسعود حسینی همچنین بر لزوم مشارکت میراث فرهنگی، بخشداری ها،دهیاری ها و رسانه های ارتباط جمعی جهت آگاهی بخشی پیشگیری از ورود مسافر به باشت تاکید کرد.
فرماندار باشت گفت: پنج هزار و 352 مورد تست کرونا تاکنون در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی 20درصد از این تعداد مثبت بوده است.
حسینی افزود: تست یکهزار و 79 نفر از افراد مشکوک به کرونا در باشت مثبت گزارش شده است.
وی بیان کرد:تاکنون تست کرونا از 24.7 درصد از جمعیت شهرستان باشت انجام شده است که 11 نفر از شهروندان این شهرستان بر اثر بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: وضعیت ویروس کرونا در شهرستان باشت زرد است.
راهکارها
فرماندار گچساران نیز گفت: باید از حضور گردشگران در مناطق گردشگری این شهرستان به ویژه جاذبه های طبیعی پیشگیری کرد.علیرضا اتابک با اشاره به مشاهده ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان خوزستان ابراز داشت: گچساران در مسیر جاده ترانزیتی جنوب به فارس و شرق کشور قرار دارد به همین دلیل خطرهای بیشتری شهروندان این شهرستان را تهدید می کند.
وی با بیان اینکه نیاز است تا شهرداری نسبت به نصب بنرهای آگاهی بخشی در خصوصی تهدیدهای ویروس کرونا اقدام کند گفت: بسته شدن تمامی ورودی‎ های شهر دوگنبدان و تعطیلی آرامستان دوگنبدان در اولویت کاری شهرداری دوگنبدان است.
اتابک تصریح کرد: 95 درصد از شهروندان گچساران پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و افرادی که در این زمینه کوتاهی می کنند بیشتر جوانان هستند.
بهترین سناریو برای نجات گردشگری ایران در شرایط کرونایی
فرماندار گچساران گفت: 15 هزار و 232 مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که تست کرونای بیش از 29 درصد مثبت بوده است که از این تعداد؛ چهار هزار و 451نفر به کرونا مبتلا شدند.
اتابک افزود: هم اکنون وضعیت ویروس کرونا در گچساران نارنجی است و روند ویروس کرونا در بیمارستان های این شهرستان از حالت نزولی خارج شده است.
شهرستان های گچساران و باشت با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/598170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران