آریا جوان

آخرين مطالب

جاهای دیدنی شهر هامبورگ گردشگری

جاهای دیدنی شهر هامبورگ
  بزرگنمايي:

آریا جوان - هامبورگ دومین شهر بزرگ کشور آلمان است که در عین باشکوه بودن به عنوان یکی از بنادر بزرگ اروپا نیز شناخته می‌شود.
این شهر دلربا در طول تاریخ پادشاهان و اسقف‌های زیادی را به خود دیده و حالا مثل یک کتاب تاریخی قطور داستان‌های زیادی را از گذشته‌ خود روایت می‌کند. وجود سرگذشت پرفراز و نشیب هامبورگ باعث شده تا امروزه مانند یک موزه بزرگ از روزهای گذشته برای مسافران روایت کند. هر ساله ماجراجویان زیادی با خرید آنلاین بلیط هواپیما راهی هامبورگ می‌شوند و خاطراتی فراموش‌نشدنی را در آنجا رقم می‌زنند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی مکانهای دیدنی شهر هامبورگ بپردازیم و شما را به عمق جذابیت‌های این دیار جادویی ببریم.
بندر هامبورگ Port of Hamburg) )
بندر هامبورگ یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی این شهر است که با مناظر دلنواز خود چشم را نوازش می‌دهد. این منطقه شامل 100 کیلومتر مربع بندرگاه است که باعث شده تا به عنوان دروازه آلمان شناخته شود. کشتی‌ها و قایق‌های بزرگ و کوچک، اسکله‌ها، ماهیگیران و محموله‌های صادراتی و وارداتی از جمله اصلی‌ترین چیزهایی است که در بندر هامبورگ می‌بینید. در واقع تماشای کشتی‌های گوناگون که هرکدام راهی نقطه‌ای از جهان‌اند، برای هر گردشگری جذاب است. ناگفته نماند که زیبایی‌های بندر هامبورگ تنها به موارد گفته شده نیست و در این منطقه ساختمان‌های آجری فراوانی را می‌بینید که از قرن 19 به یادگار مانده‌اند و روزگاری محل نگهداری اقلام صادراتی و وارداتی بوده‌اند. قهوه، تنباکو، ادویه، میوه خشک و غیره از جمله مهم‌ترین محموله‌هایی بود که در این بناها نگهداری می‌شد. باید بدانید که ساختمان های بندر هامبورگ در سال 2015 به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیدند و حالا همچون نگینی درخشان در جوار دریای زلال می‌درخشند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این بندر سفر کردید، حتما سری به پل تاریخی آن هم بزنید و در آنجا عکس یادگاری بگیرید.
شهر مینیاتوری ( Miniatur Wunderland )
اگرچه از شهر مینیاتوری به عنوان بزرگ‌ترین مدل راه‌آهن جهان یاد می‌کنند، اما این جاذبه چیزی فراتر از یک دنیای کوچک است. جایی رویایی که ما را یاد خیال‌پردازی‌های کودکانه می‌اندازد و با قدم زدن در آن خود را شخصیت گالیور تصور می‌کنید که در سرزمین لی لی پوت‌ها پا گذاشته است. شهر مینیاتوری به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شهر هامبورگ آلمان است که محبوبیت خاصی بین کودکان دارد. این پارک حدود 2300 متر مربع مساحت دارد و بخش‌های مختلفی از یک شهر را به نمایش می‌گذارد.

آریا جوان


کلیسای سنت میشل St. Michael’s Church) )
یکی از مشهورترین کلیساهای اروپا به اسم سنت میشل در آلمان قرار دارد. این مکان تاریخی باشکوه در بین سال‌های 1750 الی 1762 به سبک باروک ساخته شده و به دلیل داشتن برجی 132 متری از فاصله دور نیز قابل مشاهده است. ناگفته نماند که برج کلیسا سنت میشل پله و آسانسور دارد، به همین دلیل گردشگران می‌توانند خود را به آسانی به بالای آن رسانده و از چشم‌انداز اطراف لذت ببرند. در ورودی این کلیسا یک مجسمه برنزی وجود دارد که فرشته میکائیل را در حال به زنجیر کشاندن ابلیس نشان می‌دهد. همچنین در محوطه کلیسا سنت میشل چندین موزه و خانه مسکونی قدیمی نیز به چشم می‌خورد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند و اطلاعات خوبی درباره تاریخچه این منطقه به افراد می‌دهند.
موزه بین‌المللی دریانوردی International Maritime Museum) )
مگر می‌شود به هامبورگ سفر کرد و از موزه بین‌المللی دریانوردی این شهر دیدن نکرد؟ این موزه در واقع یک انبار قدیمی در دل ساختمانی با آجرهای قرمز است که تاریخچه کشتی‌رانی هامبورگ را نشان می‌دهد. در آنجا فیلمی از یک قایق قدیمی می‌بینید که هزاران سال قبل از یک تنه درخت درست شده بود. همچنین روند توسعه حمل و نقل دریایی منطقه در دوره‌های مختلف را می‌توانید در موزه بین‌المللی دریانوردی ببینید که بسیار جالب و تماشایی است. در سال‌های اخیر یک شبیه‌ساز کشتی نیز در این بنا کار گذاشته شده است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا سکان یک کشتی را به دست بگیرند. همچنین یک کافه کوچک در آنجا وجود دارد که با نوشیدنی‌های لذیذ از افراد پذیرایی می‌کند.
دریاچه آلستر ) Alster Lakes )
یکی از بهترین جاهای دیدنی هامبورگ برای گشت و گذار دریاچه آلستر است. جایی که با درختان مزارع گوناگون احاطه شده و جان می‌دهد برای پیک نیک! این منطقه چشم‌انداز جذابی دارد و همه روزه خانواده‌های زیادی برای تفریح و صرف عصرانه به آنجا می‌روند. در اطراف دریاچه آلستر یک مسیر هفت کیلومتری وجود دارد که مناسب پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری است و در طول روز می‌توانید ورزشکاران زیادی را در آنجا ببینید. خوب است بدانید که هر ساله در ماه مه ژاپنی‌های ساکن هامبورگ در فضای پیرامون دریاچه آلستر دور هم گرد می‌آیند و جشنواره شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌کنند. به همین دلیل هر ساله در ماه گردشگران زیادی از سراسر دنیا با پس از تهیه پرواز هامبورگ به تهران از فضای پیرامون دریاچه آلستر لذت می‌برند.
موزه هنر و معماری Museum of Art and Design) )
اگر شیفته معماری و هنر هستید، موزه‌ای در همین باب در هامبورگ وجود دارد که در آن آثار هنری اروپایی و آسیایی در آن به چشم می‌خورد. این موزه در سال 1874 تاسیس شده است و در کنار هر اثر توضیحی مختصر درباره آن نیز نوشته شده است. در موزه هنر و معماری هامبورگ می‌توانید ظروف چینی و ابزارهای متعددی ببینید که در نوع خود جذاب و دیدنی‌اند. لازم به یادآوری است که در این موزه راهنمایان گردشگری به زبان‌های مختلف به ارائه توضیحات می‌پردازند و پس از گشت و گذار در آنجا می‌توانید به کتاب‌فروشی مجموعه نیز سربزنید.
باغ وحش هامبورگ Hamburg Zoo) )
یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی هامبورگ آلمان باغ وحش این شهر است. این جاذبه سرسبز در سال 1907 توسط کارل هاگن بک جی آر تاسیس شده است و همچنان پس از گذشت سال‌های طولانی مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. در این باغ وحش برخلاف دیگر باغ وحش‌ها خندق‌هایی را در زمین حفر شده که حیوانات را در آن نگهداری می‌کنند. درواقع طراحان آن تلاش کرده‌اند تا با این کار شرایط زندگی طبیعی را برای آن‌ها مهیا کرده و آرامش را برای حیوانات به ارمغان آورند. همچنین مدیران باغ وحش هامبورگ تدابیری اندیشیده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند سوار بر فیل‌ها شده و یا به دیگر حیوانات غذا بدهند.
بندر و محله تاریخی ورهوس Warehouse District) )
یکی دیگر از مکانهای دیدنی شهر هامبورگ بندر و محله ورهوس است که پس از بندر این شهر مهم‌ترین نقطه شناخته می‌شود. این ناحیه جایی عالی برای تفریح و قدم زدن است و همواره افراد زیادی را در کافه‌های آنجا می‌بینید که در کنار یکدیگر اوقات خوشی را سپری می‌کنند. بندر ورهوس در گذشته قطب جا به جایی محموله‌های قهوه و ادویه بوده و حالا به جایی توریستی برای ماجراجویی تبدیل شده است. اگر شیفته بازدید از بناهای قدیم و خیابان‌های سنگ‌‌فرش هستید، توصیه می‌کنیم که این محله را از دست ندهید و حسابی از دیدن آن لذت ببرید.
کلام پایانی
هامبورگ در نوع خود دیدنی و جذاب‌ است. از دیگر مکانهای دیدنی شهر هامبورگ می‌توان به موزه شکلات، منطقه آلتونا، خانه تاریخی جنیش هاوس، سیتی هال و غیره اشاره کرد که همگی بسیار تماشایی و رویایی‌اند. هامبورگ درست مثل یک موزه می‌ماند که هر نقطه آن بازدیدکنندگان را جادو می‌کند و هوش از سرشان می‌برد. فراموش نکنید که دیدنی های هامبورگ کم نیستند و باید روزهای زیادی را برای گشت و گذار در آنجا در نظر بگیرید. وجود این همه زیبایی باعث شده تا ماجراجویان زیادی با تهیه بلیط هواپیما ایران ایر راهی این شهر دوست‌داشتنی شوند و از بودن در آن لذت ببرند. پس چرا شما یکی از آن گردشگران خوش شانس نباشید؟!

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/685231/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس