آریا جوان

آخرين مطالب

اگر این مشکلات جسمانی را دارید، دچار اختلال استرس مزمن هستید دختران

اگر این مشکلات جسمانی را دارید، دچار اختلال استرس مزمن هستید
  بزرگنمايي:

آریا جوان - باشگاه خبرنگاران / به جز تاثیرات روانی زیادی که اختلال استرس بر روی افراد دارد، خسارات جسمی زیاد نیز ناشی از آن هستند. به گزارش psychology today، نکات کلیدی در رابطه با استرس مزمن به صورت زیر هستند:
• بسیاری از محققان پزشکی گزارش کرده اند به دلیل اینکه رفته رفته مردم با مراحل بالاتری از استرس مواجه می‌شوند، مشکلاتی مانند سرگیجه و ساییدن دندان در حال افزایش اند.
• استرس می‌تواند منجر به ریزش مو شود، غالباً به این دلیل که بدن به خاطر آن، فولیکول‌های مو را در حالت استراحت نگه می‌دارد.
• در زمان استرس طولانی مدت، عضلات ممکن است حالت فوق العاده مراقبتی به خود بگیرند و دچار درد شوند.
اثراتی که بیماری همه گیر COVID-19 بر میزان سلامت روانی افراد گذاشته است، منجر به افزایش آگاهی در مورد اهمیت سلامت عاطفی شده است. سلامت روانی در زمان استرس مداوم، رنج می‌برد.

آریا جوان


با افزایش میزان افسردگی و اضطراب، افراد بیشتری صادقانه درباره دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خلق و خویی خود صحبت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تعداد بیشتری از مردم درخواست کمک کنند.
با این حال، چیزی که در رابطه با استرس نادیده گرفته می‌شود، خسارات جسمی است که می‌تواند به بدن وارد کند. ممکن است ما با بعضی از عوارض جسمانی استرس مانند افزایش وزن و مشکلات خواب آشنا باشیم، اما شاید ندانیم که برخی از بیماری‌های جسمی جدیدی که تجربه می‌کنیم، می‌تواند به خاطر واکنش به استرس طولانی مدت تشدید شود و یا حتی از آن ناشی شود.
بسیاری از محققان پزشکی، از گوش و حلق و بینی گرفته تا دندانپزشک، گزارش داده اند که به خاطر بالاتر رفتن میزان استرس از حد معمول، مشکلاتی مانند سرگیجه و ساییدگی دندان افزایش پیدا کرده اند.
آیا از علائم زیر رنج می‌برید؟ همیشه بهتر است یک چِکاپ پزشکی کامل از طریق پزشک عمومی داشته باشید؛ اما درک نقشی که استرس می‌تواند داشته باشد نیز مهم است.
1. مشکلات دندان

آریا جوان


مشکلات دندان می‌تواند شامل زوال ناشی از ساییدن دندان‌ها روی هم، افزایش درد فک، گرفتگی و تنش عضلانی و پوسیدگی دندان که ناشی از تغییر در الگوی غذا خوردن است باشد. ممکن است بیماران خودشان ندانند این مشکلات ناشی از اضطراب هستند، اما دندانپزشکان به خوبی متوجه این موضوع می‌شوند.
آیا دورکاری باعث شده به طور شبانه روزی میان وعده بخورید و دندانتان سوراخ شود؟ آیا این که مجبور نیستید برای کار حاضر شوید و لباس بپوشید به این معنی است که دندان‌های خود را کمتر مسواک می‌زنید؟ آیا همسرتان می‌گوید به نظر می‌رسد شب‌ها دندان‌های خود را به هم می‌سابید؟ این مشکلات کوچک می‌توانند به یک آسیب واقعی تبدیل شوند؛ بنابراین توجه به آن‌ها مهم است.
2. خارش و جوش پوست

آریا جوان


پوست را می‌توان بزرگترین اندام بدن دانست. پوست عملا مانند یک هشداردهنده عمل می‌کند و به ما نشان می‌دهد بدنمان چه مشکلی دارد. با تغییر عادات بهداشتی، روال مراقبت از پوست نیز ممکن است تغییر کند و این می‌تواند منجر به جوش زدن یا پوستی بیش از حد خشک و بدون رطوبت شود.
استرس می‌تواند باعث برافروختگی اگزما یا حتی کهیر شود. همچنین ممکن است خارش ایجاد کند که می‌تواند به کلافگی شما بیفزاید و این چرخه معیوب را ادامه دهد.
3. ریزش مو

آریا جوان


استرس می‌تواند منجر به ریزش مو در زنان و مردان شود، اغلب به این دلیل که پاسخ بدن در واکنش به استرس این است که فولیکول‌ها را در مرحله استراحت قرار می‌دهد. بنابراین، مو‌ها به جای رشد، مستعد ریزش می‌شوند و این موضوع منجر به ریزش هم زمان انبوهی از آن‌ها می‌شود.
دلیل دیگری که ریزش مو می‌تواند به استرس مربوط شود، رفتار ما است. ممکن است به خاطر عصبی بودن، حتی بدون اینکه متوجه شویم، مو‌های خود را پیچ دهیم و یا آن‌ها را بکشیم.
از طرفی، اگر بهداشت روزانه و مسواک زدن به دلیل فشار‌های عاطفی نادیده گرفته شوند، ممکن است مو‌ها به هم گره بخورند و در نهایت هنگام شانه شدن، کنده شوند.
4. درد عضلات

آریا جوان


اضطراب و گرفتگی عضلانی عملاً یک چیز هستند، بنابراین یکی از واکنش‌های انسان در پاسخ به استرس می‌تواند گرفتگی بدن از شقیقه تا انگشتان پا باشد.
بنابراین، در زمان‌های استرس طولانی مدت، هنگامی که عضلات به طور مداوم در حالت گرفتگی قرار دارند و فرصتی برای شل شدن ندارند، ممکن است بدن شما کاملاً احساس کوفتگی داشته باشد، انگار که در یک ماراتن دویده اید یا حتی با یک نفر دعوای فیزیکی کرده اید.
5. سرماخوردگی مکرر

آریا جوان


رابطه بین سیستم ایمنی بدن و استرس کاملاً مستقیم است. در حالی که در سال گذشته بیشتر بر روی تهدیدات مهلک COVID-19 متمرکز شده ایم، ویروس‌ها و عوامل بیماری زای دیگر بسیاری وجود دارند که با تماس گسترش می‌یابند.
وقتی استرس طولانی مدت را تجربه می‌کنید، سیستم ایمنی بدن شما کمتر از حد مطلوب کار می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات احتمالی رفتاری استرس، مانند خواب ناکافی و خوب غذا نخوردن، می‌تواند شما را دچار مشکل کرده، سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و در نهایت شما را بیمار کند.
6. سرگیجه

آریا جوان


اگر شما به طور مکرر دچار سرگیجه می‌شوید، باید توسط پزشک معاینه شوید تا موارد مختلف فیزیولوژیک را برسی کند. با گذشت زمان، ما بیشتر و بیشتر می‌آموزیم که در پزشکی، همه چیز به هم ربط دارد. شاید فکر کنید سرگیجه شما به پشت کامپیوتر نشستن مربوط نیست؛ اما ممکن است این طور باشد.
از خستگی چشم گرفته تا عدم هم تراز بودن گردن با صفحه مانیتور که باعث فشار گردن می‌شود و بر گوش داخلی شما نیز تأثیر می‌گذارد، موارد زیادی در ارتباط با هم هستند که در نگاه اول ممکن است به چشم نیایند.
با این وجود، از نظر استرس دلایل زیادی برای سرگیجه می‌تواند وجود داشته باشد. از تغییر حالت نشستن و تراز نبودن گردن گرفته تا تغییر در رژیم غذایی که منجر به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود.
7. مشکلات گوارشی

آریا جوان


شاید از اطرافیانتان خیلی شنیده باشید که می‌گویند: "من معده عصبی دارم. " این عبارت به این دلیل که استرس بر همه جنبه‌های عملکرد معده و روده تأثیر می‌گذارد به یک توصیف متداول تبدیل شده است.
واکنش به تهدید ناشی از جنگ یا مسافرت با هواپیما به طور معمول هضم غذا را متوقف می‌کند. (بدن شما معتقد است که در آن لحظه موارد مهمتری برای مواجه شدن دارد)، به این ترتیب ممکن است ناهار شما در استخر اسید معده تان در حال انتظار برای هضم شدن باشد.
استرس هم چنین اغلب بر رژیم‌های غذایی و میزان فعالیت بدنی ما تأثیر می‌گذارد. از حالت تهوع و سوزش معده گرفته تا اسهال و یبوست، معمولاً این تغییرات ناشی از استرس هستند.
شما هنگام استرس، چه تغییرات فیزیکی را در بدنتان احساس می‌کنید؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/691295/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران