شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

دخترونه پسرونه

ماجرای علی شادمان و الهه حصاری چیست؟

ماجرای علی شادمان و الهه حصاری چیست؟
آریا جوان - انتشار یک متن مشترک در رسانه‌های سینمایی، شایعاتی پیرامون علی شادمان و الهه حصاری را به وجود آورد. به گزارش روزیاتو، پس ...
  بزرگنمايي:

آریا جوان - انتشار یک متن مشترک در رسانه‌های سینمایی، شایعاتی پیرامون علی شادمان و الهه حصاری را به وجود آورد.
به گزارش روزیاتو، پس از دستگیری علی شادمان و مهمانانش در جریان جشن تولد این بازیگر، خبرنگار خبرگزاری فارس در برنامه‌ای تصویری و براساس شنیده‌های خود از چند تهیه‌کننده، مدعی شد که ماجرای بازداشت بازیگران به دلایل مسائل غیراخلاقی و رابطه با یک دختر نامزددار بوده است. به ادعای فارس، رفتار آقای بازیگر با یک خانم در داخل خودرو باعث عصبانیت نامزد وی شده و در ادامه به درگیری با اسلحه ختم می‌شود. پس از ترند شدن این ویدیو در فضای مجازی، شب گذشته و به طور ناگهانی بسیاری از پیج‌های سینمایی در اینستاگرام مطلبی درباره الهه حصاری، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون، منتشر کردند که شائبه‌هایی را در مورد هویت آن دختر نامزددار ایجاد کرد!
شب گذشته و به طور ناگهانی تقریباً تمام پیج‌های سینمایی در اینستاگرام مطلبی در ستایش الهه حصاری نوشتند که عجیب و غیرمنتظره بود. حصاری کارنامه محدودی دارد و نگارش چنین متنی که عیناً به صورت کپی و در یک زمان مشخص در ده‌ها پیج کار شده، نشان از آن دارد که کسی یا کسانی در پی تبلیغ حصاری هستند؛ و این احتمالاً ضد جریانی است در مقابل آن شایعات مرتبط به علی شادمان.
از این جهت که گفته بودند اصل منازعه با علی شادمان بر سر الهه حصاری بوده، ادعاهایی که البته اصلاً تایید شده نیست و صرفاً یک گمانه‌زنی است. متنِ دیشب اما به این شایعات بیشتر از قبل دامن زد.
البرز کوشیار در صفحه سینماتایم می‌نویسد: الهه حصاری از نسل بازیگرانیست که با زیبایی چهره و ملاحت خاص وارد بازیگری شد، اما طولی نکشید دوربین او را خوب شناخت. بواسطه پتانسیل‌هایش، نقش‌هایی برایش نوشته شد که از تک بُعدی بودن، به بطن کاراکترهایی با روحیات متنوع گریز بزند.
می‌تواند با ویژگی‌های میمیک، بیان با طمأنینه و لحن منعطف، فیزیک ظریف، معصومیت و جلوه غریب چشمانش، گستره‌ای از نقش‌ها را زنده کند. از دخترکان ساده، بی‌پناه و بدون غل و غشِ درگیرِ آسیب‌های اجتماعی تا یک فم فتال افسونگر در هاله‌ای از رمز و راز و دسیسه‌چینی.
شاخصه‌های فردی حصاری در کنار آموخته‌هایش از کلاس‌های بازیگری و مطالعات موردی، بسیار راهگشا بود. بازیگری بی‌حاشیه و آگاه به مناسبات حرفه‌ای.
اواخر دهه 80 وقتی تنها هجده سال داشت، کنار شماری از بهترین‌ها متشکل از آزیتا حاجیان، پورشیرازی و…، در «تاکسی نارنجی» به سینما معرفی شد. بزودی در مسیر کمدی، چند فیلم دیگر را تجربه کرد و در درام‌های اجتماعی «انتهای خیایان هشتم»، «بی‌تابی بیتا»، «قاعده تصادف» و… دیده شد.
برای بازی در سریال «هشت و نیم دقیقه» نامزد دریافت جایزه حافظ و در همکاری با علیرضا امینی در «نگران نباش سارا»، بهترین بازیگر نقش اول جشنواره اوراسیا شد.
این‌ها اما برای حصاریِ جوان، قانع‌کننده نبود. بازیگری که خود را به اثبات رسانده بود و چشم به پیشنهادهای چالش‌برانگیزتر داشت. ضمن آن‌که روزگار برایش تقدیر بهتری نوشت. سال 1397 نقش «برکه» در سریال «ممنوعه»، بزنگاه و فرصتی طلایی ساخت برای نمایش نادیده‌ترین توانایی‌های تکنیکی‌اش.
دختری که نامزد پسر عمویش است، ولی جذب عشق پر عصیان سامی می‌شود. حصاری فراز و نشیب نقش را دیدنی بازی کرد. سرشار از احساسات، پر نوسان و همدلی‌برانگیز. از لذت یک رابطه عاشقانه تا تنگنای ناهنجاری‌ها و توطئه‌هایی مرموز. نقشی که دوباره او را در جشن حافظ نامزد جایزه کرد.
قرن جدید باز برایش «آمد» داشت. در «راند چهارم»،همکاری دیگری با علیرضا امینی، جایزه جشنواره فیلم‌های خانوادگی روسیه را گرفت. همچنین در سریال «زخم کاری»، شخصیتی چند لایه و پر رمز و راز را با مهارت جان بخشید. کیمیا، دختری که سیر تحول روحی او، در سه فصل، تماشاگر را برای خواندن دستش دچار تردید می‌کرد. پیش از آن در «فسیل»، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران سهم داشت.
حصاری این روزها دوباره مقابل دوربین امینی در «سمفونی باران» رفته و با پدرام شریفی و کامبیز دیرباز همبازی شده. نقشی که چه بسا جایزه‌ای دیگر برایش به ارمغان بیاورد.


نظرات شما